Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Problemen met bereikbaarheid

De storing van donderdag is opgelost. Heb je op dit moment nog problemen met bereikbaarheid? Dan kan een reboot van je telefoon de oplossing zijn. Dit doe je door het toestel te herstarten of even de vliegtuigstand aan en uit te zetten.

Werkt het dan nog steeds niet? Voer dan een netwerkwissel uit: 

  • Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is.
  • Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
  • Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.

Heb je hierna nog steeds problemen met bellen, gebeld worden of sms'en? Laat het ons dan weten

55 Reacties 55
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sommige klanten, die nu nog geen bereik hebben, probeer je toestel even uit te zetten, en dan weer aan. Dit kan soms wel eens helpen om weer actief te zijn op het netwerk. Lukt het niet, dan zit je nog tussen de mensen die nog in de storing zitten. 

Valentino

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi iedereen.

Voor zulke gevallen heb ik een extra prepaid aangeschaft van een concurrent van Vodafone.

Heb daarnet in My vodafone ingesteld dat al mijn gesprekken doorgeschakeld worden naar mijn prepaid nummer.

Dit getest met een collega en dit werkt.

Zo kun je toch nog gebeld worden op je Vodafone nummer, maar dan wel via een omweg dus.

Niet vergeten natuurlijk na de storing deze doorschakeling weer te annuleren in My Vodafone 😉

 

Valentino

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

-perongeluk dubbel geplaatst, deze mag weg-

Aalloo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@EnergieboyWeet jij wat er aan de hand is?

blikseminslag? of erger ransomeware?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Aalloo 
Nee, ik zou niet weten wat er aan de hand is, ik werk niet bij Vodafone.
Als ze dit willen melden dan zal dit wel hier op de community komen. Maar ik denk niet dat ze het zullen vertellen.

Vodafone Info
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Update 12 oktober 13:00 uur 

De situatie is ongewijzigd.
Op dit moment werken mogelijk mobiel bellen en mobiel internet niet zoals het hoort.
Een gedeelte van onze klanten kan gebruik maken van onze services.

 

We werken hard aan een oplossing om het voor alle klanten op te lossen.

Frank L

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 3Oplossingen
  • 11Likes

@Valentino,

Goede tip!

Prepaid KPN geleend en doorgeschakeld.

Het werkt!!

Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Hoera,

 

ze zijn esim voor applewatch aan het testen…..

 

maar het lukt niet helemaal

Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Rond uur of 12 even mn telefoon opnieuw opgestart en 4G werkt weer

Vodafone Info
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Update 12 oktober 14:00 uur
De storing is opgelost! Onze klanten kunnen weer gebruik maken van mobiel bellen en internet.
Ervaar je nog steeds problemen? Zet dan je telefoon uit en weer aan. Nogmaals onze excuses voor het ongemak! 

fonadone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik vind het wel bedroevend dat een storing zo lang duurt. Vanochtend kon ik én niet bellen én niet internetten en nu (14.10) kan ik nog steeds niet bellen of gebeld worden...

 

echt schandalig en ik verwacht hier zeker compensatie voor

 

 

Valentino

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@fonadone: heb je je telefoon al opnieuw opgestart, zo als hierboven beschreven wordt in de update van Vodafone? Zo nee, dan zou ik dat eerst even proberen.

Zo ja, dan misschien even de klantenservice bellen van Vodafone via een ander toestel, die hopelijk ook weer bereikbaar zijn?

MarioAFCA

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Aalloo, ik reageerde vanmorgen al op jouw vraag wat betreft 2G op jouw iPhone 12, maar ik zie nu pas dat ik je naam verkeerd schreef en jou daardoor niet kon taggen (kon daardoor je naam niet aanklikken). 

Alles lijkt weer goed te werken bij Vodafoon, dus ik neem aan dat het niet belangrijk meer is voor jou, maar ik zeg het toch maar even: Ik heb zelf ook een iPhone 12 Pro Max en daar is ook geen 2G op in te stellen. In de specificaties van de iPhone 12 én de nieuwe 13 die er nu aan komt, staat dat enkel 3G, 4G en 5G is in te stellen. 

Maar goed, is vast niet belangrijk meer, dus wens jou verder nog een hele fijne dag toe. Groetjes! 

Karric

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing nog niet opgelost. Kan nog niet bellen of gebeld worden.Telefoon al opnieuw opgestart.

Aalloo

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@MarioAFCAdank voor je reactie...Ik had de hoop al opgegeven vanmiddag betreft 2g. Gelukkig werkt alles weer. fijne avond!groetjes Aalloo

 

ajlicup

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De storing is toch nog niet opgelost. Ik kan geen SMS ontvangen nog steeds.

Ik werk thuis maar helaas kan ik geen one-time-passwords ontvangen om ons systeem in te loggen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@fonadone 
Wat jammer dat je zo reageert. Alsof Vodafone hierop zit te wachten en het leuk zal vinden om de storing langer te laten duren dan ze zouden willen. Denk je echt dat ze iedereen zitten te pesten en denken eens een dagje op zwart te gaan? Als Vodafone een glazenbol had gehad dan hadden ze dit probleem wel opgelost voor dat het probleem er was. Maar ja, ze werken ook met computers en het zijn ook maar mensen.

Compensatie kan je op je buik schrijven, daar zijn regels voor en deze storing heeft niet lang genoeg geduurd. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. 

ajlicup

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net contact gehad via chat. Nu kan ik ook SMS'jes ontvangen. De oplossing was ff de SIM kaart uithalen, wacht ongeveer 1 minuut en daarna weer SIM kaart in de toestel. Opnieuw starten, kies een andere mobiele netwerk en terug naar Vodafone, en dan weer restart.

Vodafone Info
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Update 13 oktober 11:00 uur

Heb je na de storing van gisteren nog steeds problemen met bereikbaarheid? Dan is het belangrijk dat je je telefoon reboot. Dit doe je door het toestel te herstarten of even de vliegtuigstand aan en uit te zetten.

Werkt het dan nog steeds niet? Voer dan een netwerkwissel uit: 

  • Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is.
  • Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
  • Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Super bedankt dat je je ervaring met ons deelt @ajlicup 

En mochten mensen daarna toch nog problemen hebben, dan kan je het best even bellen met de klantenservice, of een chat starten. Dan zit het probleem net iets te diep in het systeem en moet je nummer een reset krijgen en dat kunnen ze alleen bij de klantenservice regelen. 

Natuurlijk hoop ik dat iedereen weer normaal bereikbaar is, want daar hebben we tenslotte een mobiel voor 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic