Natasha

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met WiFi

Sinds ongeveer een week heb ik thuis geen WiFi meer, iedereen in huis kan zich gewoon verbinden, dus het probleem zal echt bij mijn Blackberry liggen. Bovenaan staat wel gewoon: vodafone NL - en de naam van mijn wifi-netwerk, maar dat icoontje blijft steeds grijs. En elke keer als ik opnieuw wil verbinden, kan dat niet met als reden: Kan geen verbinding maken. 
 
Wat kan ik hieraan doen zodat ik toch WiFi op mijn Blackberry heb?
2 Reacties 2
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Natasha schreef:
Sinds ongeveer een week heb ik thuis geen WiFi meer, iedereen in huis kan zich gewoon verbinden, dus het probleem zal echt bij mijn Blackberry liggen. Bovenaan staat wel gewoon: vodafone NL - en de naam van mijn wifi-netwerk, maar dat icoontje blijft steeds grijs. En elke keer als ik opnieuw wil verbinden, kan dat niet met als reden: Kan geen verbinding maken.

Wat kan ik hieraan doen zodat ik toch WiFi op mijn Blackberry heb?
Hoi Natasha, welkom op het forum 🙂 Dat klinkt niet goed. Heb je al eens geprobeert de netwerksleutel te verwijderden en deze opnieuw toe te voegen ?
Joriena

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier een lotgenoot.
 
Ik bel met prepaid Blackberry 8520 en sinds een tijd gierde mijn beltegoed er doorheen. Raar was dat ik overal whatsappberichtjes ontving en kon versturen.
 
Bij de Vodafonewinkel geinformeerd.
Het volgende bleek: aan de Vodafone kant is eenzijdig het betalen voor internetgebruik veranderd. In plaats van te betalen per mb  betaal je nu een euro per dag of kun je een bundel aanschaffen voor 12,50. Ik heb dus duur zitten te whatsappen.
 
Om dit te voorkomen moest ik gegevensbeheer uitzetten zodat ik alleen nog via mijn eigen WiFi of dat van een hotspot zou whatsappen en niet meer via het internet van Vodafone/Blackberry.
 
 
Inderdaad sindsdien hou ik mijn beltegoed weer in de hand.
Maar nu dient zich het volgende probleem aan: als gegevensbeheer uit staat kan ik niet meer via WiFi whatsappen!!!
Bij de instellingen staat achter wifi een streepje in plaats van een vinkje. Elders bij de instellingen staat dat ik wel met mijn WiFi verbonden ben. Mijn toestel kan geen verbinding maken bij het versturen van een whatsapp.
 
Weet iemand of er een manier is om WiFi weer actief te krijgen of is dit door Vodafone of Blackberry geblokkeerd?
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic