Langeman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met SMS ontvangst.

Sinds jaren lang tevreden gebruiker te zijn geweest van Vodafone, besloot ik na een goede aanbieding van Hi over te stappen. Ik heb nooit klachten gehad met Vodafone en nooit problemen gehad met mijn toestel en of abbonement. Sinds vorige week heb ik mijn Hi abbonement in gebruik en sindsdien werkt mijn telefoon/abbonement niet meer zo als ik het gewend was.
 
Het eerste probleem begon met het niet gebruik kunnen maken van 3G. Dit werd uiteindelijk na 4 dagen opgelost. Het andere probleem zit hem in het kunnen ontvangen van SMS berichten uit het buitenland, Polen. Ik heb al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen. De belangrijkste check die is uitgevoerd is het controleren of het smsen tussen de provider KPN en de Poolse provider PLAY wel mogelijk is. Deze check gaf een positief resultaat: sms verkeer tussen de twee providers zou gewoon moeten kunnen.
 
Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe simkaart van Hi, maar ook dat heeft het probleem nog niet verholpen. Op het internet ben ik verschillende interessante forums tegen gekomen waarin meerdere oorzaken van dit probleem worden beschreven. Mijn vraag is nu of er wellicht bij de portering van mijn nummer van Vodafone naar KPN/hi (nummerbehoud) iets is fout gegaan of dat er iets anders zorgt voor het probleem dat ik geen sms kan ontvangen vanuit het buitenland. Graag zou ik willen weten of dit problemen vaker voor komen na overstap met nummerbehoud en wat mogelijk oorzaken en/of oplossing hiervoor kunnen zijn.
 
Één ding weet ik zeker: wanneer mijn abbonement bij Hi is afgelopen keer ik weer fijn terug naar het oude vertrouwde Vodafone.  
 
Groetjes,
 
Dhr. Langeman
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo Langeman,

Het is inderdaad vreemd dat je geen sms kunt ontvangen vanuit het buitenland. Aangezien je hebt abonnement bij Hi hebt raad ik aan eens contact op te nemen met hun klantenservice. Mogelijk dat daar nagekeken kan worden of de portering helemaal is gelukt en of alles goed op het netwerk staat.

Dit kan helaas niet meer bij ons nagekeken worden omdat het nummer niet meer op ons Vodafone netwerk staat. Uiteraard zien we je graag terugkomen wanneer het abonnement is afgelopen bij Hi.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone Forum Team

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dit kan ook te maken hebben met het netwerk PLAY wat zich nog 'herinnert' dat jij bij Vodafone als klant zit. Meestal lossen deze problemen zichzelf vrij snel op, maar het kan ook nuttig zijn om eens contact op te nemen met PLAY.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic