PBL1

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Problemen OneNumber

Ik heb een ESIM voor gebruik op een iWatch Ultra 2 in mijn abonnement staan. Dit zou alleen nog gekoppeld moeten worden.

 

Via de toegang tot Watch krijg ik via Mobiel Netwerk / Configureer mobiel netwerk / Mobiele Configuratie  een zwart scherm met tekst als “ error” , “bad request” , “a mandatory field in the request payload is missing” en nog meer van dat soort regels.

Hoe dit op te lossen of gaat dit opgelost worden?

 

Ik hoor graag.

34 Reacties 34
PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de service en fijn dat het zo wordt opgepakt. Ik wacht het nu ‘rustig’ af in het vertrouwen dat het goed gaat komen. 

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Was een paar dagen in het buitenland maar zag al een update. Nu in Nederland en het werkt!!! Top opgepakt en opgelost. Dank je wel Cecilia.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Haha, ik wilde je nét een berichtje sturen dat het opgelost zou moeten zijn maar je bent mij voor @PBL1! Heel fijn dat het nu is gelukt om OneNumber te activeren. Ontzettend bedankt voor je terugkoppeling en mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je mij hier te vinden! Alvast een heel fijn weekend gewenst 🙂

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia. Toch nog even een bericht. Mijn iWatch gaat naar 4G en de data ontvangen gaat goed. Alleen bellen gaat niet. Er komt iedere keer geen verbinding stand. Alles bij verbindingen staat op ‘aan’. Weet jij of iemand in Community hoe dit opgelost kan worden?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @PBL1, goedemorgen!

Wil je eens kijken of je het met deze stappen kan oplossen?

1. Schakel je iPhone helemaal uit via de flightmodus; hiermee schakel je ook je wifi van je thuisnetwerk en je bluetooth uit. Doe dit overigens niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

 

2. Schakel de WiFi/ bluetooth uit op je Apple smartwatch via 

- instellingen

-wifi uit 

-bluetooth uit

 

-Geef het 1 minuut de tijd en zet daarna weer je telefoon aan

-Kijk of er in de zwarte App Watch op je telefoon, een activatie plaatsvindt van de mobile service (vf.nl) 
 

3. Zo ja, als laatste stap check je of het ook lukt nu gesprekken op te zetten / ontvangen met je smartwatch en uiteraard zonder je telefoon. (deze kun je in flightmodus doen voor de controle) 

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

 

Ik werkt niet helaas.

 

Mijn telefoon heb ik op vliegtuigmodus gezet via het hoofdmenu.

Op de Watch heb ik Wifi en Bleutooth uitgezet. Daarna telefoon aangezet. Via het Watch icoon gekeken bij mobiel netwerk en daar kwam alles weer in beeld. Toen telefoon in vliegtuigstand gezet. Bleutooth en Wifi op Watch nog steeds uit. 4G komt in beeld op scherm Watch. Helaas bellen lukt niet. Ook gebeld worden niet en ook het ontvangen van een sms bericht niet. 

Bij ‘mobiel netwerk’ op de watch staat Vodafone 4G.

 

Ik hoop dat je me verder kunt helpen.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Balen dat dit niet werkt @PBL1. Hebben we het ene euvel opgelost, dan komt het andere probleem om de hoek kijken. Het lijkt de wet van Murphy wel! Maar de aanhouder wint, dus we houden vol 🙂 

Als bovenstaande stappen helaas niet werken, dan zal er een case aangemaakt moeten worden naar de technische dienst om een nieuwe netwerk provisionnig te genereren. De case is bij deze aangemaakt. Wél kan het oppakken van deze case ietsjes langer duren dan gebruikelijk is, want er is op het moment een kleine achterstand. Ik houd het hier in ieder geval opnieuw voor je in de gaten!

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia,

ik heb al een mail ontvangen dat een case is aangemaakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het opgelost gaat worden. En dat het wat langer kan duren snap ik. 
Wederom dank voor de terugkoppeling 

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

 

ondertussen zijn we twee weken verder. Ik heb 4G en het info als Whatsapp komt wel binnen maar bellen gaat nog steeds niet. Enig idee hoelang het nog gaat duren voordat er een oplossing komt? 
Hoor graag van je.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @PBL1 
Helaas nog geen update 😞 Ik houd de case hier ook nauwlettend voor je in de gaten. Ik durf je niet te zeggen hoelang het nog precies gaat duren. Wel heb ik een notitie in de case achter gelaten of er al meer duidelijkheid is en het verzoek om dit aan jou te laten weten.

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vanmorgen bleek mijn bericht van gisteren onterecht. Het werkt. Ik kan bellen met de iWatch. Enorm bedankt voor alles !!!!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Aah wat fijn @PBL1! Heel fijn dat het is opgelost. Dan hebben ze waarschijnlijk deze update nog niet in de case zelf gezet. 

PBL1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ga ervanuit dat het zo blijft 🤭 Anders kom ik er weer op terug. Maar alle vertrouwen dat het nu goed blijft gaan 👍🏻

radjiman1

Gedreven Ontdekker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Zijn de problemen inmiddels al opgelost?

Ik kan Onenumber niet kunnen aanmelden op mijn iwatch. 
krijgt een zwart/  grijs scherm tevoorschijn. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik heb je inmiddels antwoord gegeven op je eigen topic, @radjiman1. Het is nog niet opgelost. Zodra er iets nieuws te melden is dan zal iemand van Vodafone het in deze topic melden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic