FrankH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem:Iphone 5S gaat direct naar voicemail

Ik heb ineens problemen met iphone 5S. Terwijl ik gewoon bereik heb gaat de telefoon direct naar voicemail. Erg vervelend want zo ben ik niet bereikbaar. Ik kan nergens een instelling vinden die dit veroorzaakt. Als dit probleem blijft gaat de telefoon er per direct uit.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Abruggeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Durf het bijna niet te zeggen maar heb het probleem opgelost. Hij bleek op "niet storen" te staan. De eerste keer dat je gebeld wordt blijft hij stil, belt diegene binnen 3 minuten nog een keer dan gaat hij wel over.

Bedankt voor de support.

Bekijk in context

16 Reacties 16
FrankH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
FrankH schreef:
Ik heb ineens problemen met iphone 5S. Terwijl ik gewoon bereik heb gaat de telefoon direct naar voicemail. Erg vervelend want zo ben ik niet bereikbaar. Ik kan nergens een instelling vinden die dit veroorzaakt. Als dit probleem blijft gaat de telefoon er per direct uit.
ik zie nu dat dit probleem er alleen is als mijn telefoon netwerk 4G is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Frank, een heel heldere melding. Ik heb je even een PB gestuurd met een vraag om meer info, dan kunnen we dit laten onderzoeken. Mocht je je melding ook al bij de klantenservice gedaan hebben en mocht hij al in onderzoek zijn, dan is reageren niet nodig 🙂
mitchell

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sinds de lancering van Iphone 5S 26 oktober ondervind ik sporadisch bereikbaarheid probleem als mensen mij bellen springen ze gelijk op de Voice-mail.

Sinds MAANDAG 18 november ben ik heel slecht bereikbaar totaal niet bereikbaar ik krijg wel een sms bericht binnen en dat mijn voice-mail is ingesproken.

Heb mijn toetstel al op 3G netwerk terug gezet het probleem blijft zich behouden het maakt niet uit of het op 3G of 4G staat.

Mijn voicemail synchronisatie is al verlengdt naar 30 seconden dat heeft ook niet geholpen.

Er is een CASUS aangemaakt maar status heb ik nog geen terugkoppeling gehad!!!

Kunnen we een vergoeding indienen vanwege het feit dat we niet bereikbaar zijn?
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey Mitchel, ik kan me voorstellen dat dit op z'n zachtst gezegd niet handig is.

We hebben meerdere meldingen hierover ontvangen, onze technische dienst werkt momenteel hard aan een oplossing.
Omdat dit onderzoek nog gaande is heb je hoogstwaarschijnlijk ook nog geen terugkoppeling ontvangen van ons.

Ik begrijp dat je hinder ondervindt door deze situatie, je kunt je klacht online bij ons kenbaar maken via www.vodafone.nl/feedback.

FrankH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja klopt. Probleem ia er nog steeds. Heb het gemeld bij de klantenservice. Die wisten er eerst niks van maar na onderzoek wel. Is een 4g probleem. Als je op internet zit of Apps gebruikt die internetverbinding nodig hebben als whatsapp en er komt op dat moment een telefoontje binnen dan kan dat niet en gaat de beller direct naar de voicemail. Ik heb 4g uitgeschakeld. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Geen idee of het al opgelost is.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
De technici zijn er helaas nog steeds mee bezig. Alle voorbeelden zijn welkom om het op te lossen. Dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben neem dan direct telefonisch contact op. Hoe recenter de voorbeelden hoe makkelijker het te achterhalen is. Alvast bedankt!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Als het goed is zou alles moeten zijn opgelost! Goed nieuws natuurlijk:)

Mochten jullie nog dingen merken, laat het dan even horen. Je toestel herstarten is in ieder geval een goed idee, zo maak je een nieuwe aanmelding op het netwerk.
Abruggeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds 18 december een iPhone 5s met zakelijk vodafone abbonnement en heb dit probleem nog steeds!
De 1e keer dat iemand belt komt die meteen in de voicemail. Belt hij meteen nog een keer dan gaat de telefoon over en gaat het goed. 4G uitzetten helpt niet, en ik heb de netwerkinstellingen ook al eens hersteld.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Welkom op het forum! Er zijn op dit moment *edit* geen *edit* algemene problemen bekend en ik heb ook geen andere meldingen gezien. Dat maakt het moeilijk een toestel- of ander probleem uit te sluiten. Is er misschien een ander toestel waar je eens simkaarten mee zou kunnen ruilen? Door iemand anders sim in jouw toestel te stoppen en die van jou in zijn/haar toestel kunnen we uitsluiten dat het toestel een factor is.

Merk je daarnaast een patroon in waar of wanneer het gebeurt? Merk je het bv alleen thuis, op je werk of op een andere specifieke plek/tijdstip of maakt het niet uit waar je bent en wanneer je belt?
Abruggeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat je bedoelt dat er géén algemene problemen bekend zijn.
Ik merk geen patroon, het komt overal en altijd voor.
Ik zal proberen mijn sim eens te wisselen met een collega met een iPhone 5s. Ik hou je op de hoogte.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Graag, en dat bedoelde ik inderdaad, sorry. Laat idd even weten wat die test oplevert, dan kunnen we vanaf daar verder!
Abruggeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik heb inmiddels diverse testen gedaan:
- zelfde sim-kaart in een privé iPhone 5: werkt prima
- sim-kaarten gewisseld met een andere iPhone 5s: beide werken goed
- nieuwe sim-kaart gekregen met mijn eigen nummer: vanaf sommige nummers gaat bellen goed, vanaf andere krijg je de voicemail.
- voicemail uitgezet: vanaf sommige nummers gaat bellen goed, vanaf sommige andere niet.

Het lijkt toch een beetje richting toestel te wijzen. Maar het wordt er niet eenduidiger op.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het lijkt inderdaad een beetje op een toestelprobleem te wijzen, maar ik zou toch nog niet direct willen adviseren het te laten repareren. Want bij een toesteldefect zou je eigenlijk denken dat het probleem ook met een andere sim er in zou optreden. Valt er nog een patroon te herkennen in bv tijdstip? Of gaat het altijd om dezelfde nummers waar problemen bij optreden?
Abruggeman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Durf het bijna niet te zeggen maar heb het probleem opgelost. Hij bleek op "niet storen" te staan. De eerste keer dat je gebeld wordt blijft hij stil, belt diegene binnen 3 minuten nog een keer dan gaat hij wel over.

Bedankt voor de support.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ja dat zijn soms van die dingen waar je érg lang naar kan zoeken 🙂 Bedankt dat je het nog even gemeld hebt. Ik heb je post aangemerkt als oplossing, mocht dan iemand met hetzelfde probleem gaan zoeken dan krijgt hij jouw tip ook makkelijk te zien. Scheelt mogelijk iemand weer tijd 🙂
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic