pameijer

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prijsverhoging is hoger dan de inflatiecorrecte

Op het forum staan meerdere topics over de voor velen toch onverwachte prijsverhoging. Vodafone verwijst hiervoor naar de rekening van september en de algemene voorwaarden en heeft alle topics gearchiveerd. Vodafone stelt zelf dat ze een inflatiecorrectie van maximaal 1,39% mogen toepassen. Voor diegenen met een Red abbo is de prijs verhoogd van €15,00 naar €15,28.... oftewel een prijsstijging van 1,87%. Dit is meer dan Vodafone mag verhogen en zelf heeft toegezegd. Heel veel kleine beetjes maken voor Vodafone een mooie extra inkomstenbron. De nieuwe prijs mag maximaal €15,20 zijn.

Vodafone, leg aub uit hoe dit zit. En als dat niet lukt graag de prijsverhoging terugdraaien naar de wettelijke normen en alle klanten compenseren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi pameijer

Welkom op de Community!

Het klopt inderdaad dat de meeste topics gearchiveerd worden na een bepaalde tijd. Dit is omdat er na een bepaalde periode geen reactie meer is geweest. Indien er klantsystemen voor nodig zijn, dan kunnen wij dit niet via de Community oppakken en dienen je door te verwijzen.

Inflatiepercentage

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen.
Het gemiddelde inflatiepercentage over 2017 is 1,39%.

Verhoging maandelijkse kosten

Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2018 met maximaal 1,39%. Het gaat om de kosten van de volgende abonnementen:

Particuliere abonnementen



  • Scherp
  • Start
  • Smart
  • Red
  • Black

Zakelijke abonnementen



  • One Mobile (2.0 en 3.0)
  • Red Pro
  • Red Business (Basic)
  • In Business
  • OneVoice
De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten.

Dit verandert niet


  • Je binnen- en buiten bundeltarief blijven hetzelfde
  • BloX en Extra opties houden dezelfde prijs
  • De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden blijven gelijk

Jaarlijkse indexatie

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.

Je geeft aan dat het percentage op jouw abonnement hoger is dan 1,39%. Kun je ons hierover een bericht sturen via Facebook of Twitter? Je mag ook via My Vodafone de chat starten of hierover bellen met 1201. Dan kijken we gelijk met je mee waarom het mis gaat. Wegens privacy redenen heb ik geen mogelijkheid om vanuit hier met je mee te kijken naar het abonnement en de kosten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi pameijer

Welkom op de Community!

Het klopt inderdaad dat de meeste topics gearchiveerd worden na een bepaalde tijd. Dit is omdat er na een bepaalde periode geen reactie meer is geweest. Indien er klantsystemen voor nodig zijn, dan kunnen wij dit niet via de Community oppakken en dienen je door te verwijzen.

Inflatiepercentage

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen.
Het gemiddelde inflatiepercentage over 2017 is 1,39%.

Verhoging maandelijkse kosten

Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2018 met maximaal 1,39%. Het gaat om de kosten van de volgende abonnementen:

Particuliere abonnementen



  • Scherp
  • Start
  • Smart
  • Red
  • Black

Zakelijke abonnementen



  • One Mobile (2.0 en 3.0)
  • Red Pro
  • Red Business (Basic)
  • In Business
  • OneVoice
De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten.

Dit verandert niet


  • Je binnen- en buiten bundeltarief blijven hetzelfde
  • BloX en Extra opties houden dezelfde prijs
  • De contractvoorwaarden en Algemene Voorwaarden blijven gelijk

Jaarlijkse indexatie

In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 9 'Tarieven' dat we de tarieven 1 keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.

Je geeft aan dat het percentage op jouw abonnement hoger is dan 1,39%. Kun je ons hierover een bericht sturen via Facebook of Twitter? Je mag ook via My Vodafone de chat starten of hierover bellen met 1201. Dan kijken we gelijk met je mee waarom het mis gaat. Wegens privacy redenen heb ik geen mogelijkheid om vanuit hier met je mee te kijken naar het abonnement en de kosten.
pameijer
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niet alleen mijn abonnement. Dit kan gewoon hier besproken worden. Ik heb het zelfs duidelijk voorgerekend?? De prijs is van €15 naar €15,28 gegaan. 0,28/15 x100% = 1,87% . Oftewel de kosten zijn met meer dan 1,39% gestegen. Simpeler kan ik het niet maken.

Graag uitleg hoe dit kan en oplossen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zoals ik al aangaf kan dit opgelost worden via de klantenservice. Vanuit hier heb ik niet de mogelijkheid om in de systemen te gaan wegens privacy redenen. Ik raad je dan ook aan dit te bespreken met mijn collega's. Zij kunnen jouw abonnement erbij pakken en evt corrigeren. Dit kan ik helaas niet voor je doen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Heb je contact gehad met onze klantenservice @pameijer?
pameijer
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee nog niet. Geen tijd gehad. Wel jammer dat jullie hier online je vingers niet aan durven te branden en dat het wordt gesteld dat het alleen tussen mij en Vodafone speelt. Dit is een algemeen verhaal, Vodafone heeft gewoon voor de €15 abbo's de prijs teveel verhoogd en misschien ook wel voor andere abbo's. Jammer dat dit niet gewoon nagevraagd wordt en hier wordt uitgelegd wat er aan de hand is.

Wanneer ik wel contact heb gehad zal ik hier de bevindingen schrijven. Maar ik zou het erg waarderen als jullie ook gewoon navragen hoe dit kan en hoe het opgelost gaat worden. Graag niet dit topic archiveren voordat het is opgelost!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Beste pameijer
Dit is een klanten helpt klanten community en helpen klanten elkaar met een antwoord. Natuurlijk zijn er ook moderatoren hier op de community, die moeten alles mee lezen en waar nodig mensen helpen met een antwoord. Dat dit niet altijd een prettig antwoord is kan ik me voorstellen want je verwacht op de community antwoord te krijgen. Maar dat is niet zo! Ook de moderatoren kunnen niet in het systeem kijken vanwege privacy.

En dat de prijs anders is dan die 1,39% snap ik, zie jij maar dat zien de moderatoren ook maar ook die kunnen niet in het systeem zien waarom dat dan zo is. Daarvoor moet je dan echt de klantenservice van Vodafone bellen en/of een prive berichtje sturen via Facebook en/of Twitter en om uitleg vragen. Die gaan in het systeem kijken en kunnen je daar dan antwoord op geven.

Begrijp dat het niet altijd even lekker loopt en dat het niet altijd even handig is, maar zo werkt de Vodafone Community. Het is niet dat de moderatoren hun vingers er niet aan willen branden, het is omdat ze gewoon niet meer kunnen dan je een kort advies geven en dat is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone :blush:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat hiervoor de klantenservice nodig is, heb ik het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic