Cynt76

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaidtegoed onterecht afgeschreven

Mijn vader heeft een samsung galaxy fame met een prepaid abonnement. Hij maakt alleen gebruik van het WiFi netwerk.
Toch wordt er zeer regelmatig geld afgeschreven van zijn prepaid tegoed. Al met al inmiddels al bijna €30. Zonder enige reden en zonde dat er gebruik wordt gemaakt van de telefoon.

Bij de vodafone winkel vertelden ze dat 'mobiele netwerken' uit dient te staan en dat het dan niet weer kan gebeuren. Echter dit is al uitgevinkt. Vodafone winkel kon dan verder ook niet meer helpen en gaven niet echt de indruk dat het ze interesseerde.

Waarom wordt er steeds geld afgeschreven?
Het is toch raar dat als je prepaid hebt (zonder internet!), dat er zomaar data-tegoed kan worden afgeschrevenn.

Wat kunnen we er aan doen dat dit definitief kan worden uitgezet? Kan dat bij vodafone worden geblokkeerd voor zijn nummer?
9 Reacties 9
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Cynt76
Heel erg vreemd
- Als je mobiele netwerk uitgeschakeld is,is het technisch onmogelijk dat er via het 3G netwerk verbinding met het internet wordt gemaakt (en dus kosten).
- Als je geen internet bundel hebt en je maakt toch (on)bewust gebruik van het internet, dan kan dat voor € 1 per dag. Dit heet internet dagtarief.
- Als je vreemde bedragen afgeschreven ziet worden, dan zou je ook eens hier kunnen kijken.

Eigenlijk zijn dit de enige mogelijkheden die ik kan bedenken voor je issue. Mocht bovenstaande niet het geval zijn, dan zal iemand van de klantenservice echt met je mee moeten kijken waar de kosten vandaan komen.

Groetjes, Per
Cynt76
topicstarter
Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb gekeken op de link van de betaalde diensten en dat is helemaal blanco. Geen (onbedoelde) abonnementen/betalingen.
Het dagtarief zou kunnen kloppen, er wordt steeds 1 euro afgeschreven, maar 'mobiele netwerken' is uit (geen vinkje). Er zijn zelfs bedragen afgeschreven terwijl de telefoon in het buitenland was en helemaal uit stond, dus het is gewoon raar, maar wel frustrerend, want er verdwijnt gewoon geld van het prepaidtegoed. (en totaal bijna 30 euro vind ik geen klein bedrag).

Is er een mogelijkheid dat Vodafone mobiel internet gewoon uitzet/blokkeert? Want hij heeft bewust gekozen voor 'geen-mobiel-internet' en volgens de Vodafone winkel kon dat met deze prepaid ook niet (zei men toen de simkaart is aangeschaft).

Alvast bedankt.
frederique1985

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi is deze probleem al bij jouw opgelost onterecht betlgoed afgeschreven van je beltgoed .
dit is bij mij ook het geval .


maar ben van plan om over stappen naar een ander


en het gaat om een redelijk groot bedrag en 30 euro is niks geen flow id hoe veel van mij is maar ook rond dat bedrag wel .


en ik krijg het ook niet terug om dit te verkomen dat het weer gaat geburen sta ik denk ik over naar een ander


ik was benieuwt hoe jij dit heb aangepakt .


mvg frederique
martin1940

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Ook bij mij is dit zeker het geval, ik heb een iPhone 5S, waarbij ik alles heb uitgeschakeld behalve Wifi en bellen, dat heb ik echt goed gecheckt!
Dus géén internet! Nu heb ik al twee maanden achter elkaar dat er ca. € 20.-- van mijn prepaidtegoed is afgeschreven, terwijl ik hooguit tweemaal heb gebeld, waarbij ik voor elk gesprek hooguit 3 minuten zou moeten betalen (die gesprekken hebben nog géén minuut geduurd!!).
Ik vraag mij af hoe dat kan en of ik geen specificatie zou kunnen krijgen over de afgelopen twee maanden.
Als dit zo door gaat, dan stap ik over op een andere provider.

Wie weet raad?

groet,

Martin
salihovic

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook bij mij is dit een probleem. Ik gebruik mijn simkaart al jaren en heb sinds kort een andere telefoon gehaald en sindsdien wordt er elke dag €1,- afgeschreven ook al heb ik de dataverbinding uit staan. Het is dus heel raar dat er elke dag geld afgeschreven wordt terwijl ik alleen wifi gebruik en niet bel of sms.
Hopelijk kan er hier iets aan gedaan worden anders wordt het denk ik toch tijd om naar een andere provider te gaan.

Mvg,

Salihovic

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Het lijkt me goed om hier even door de klantenservice naar te laten kijken. Hier kan worden nagegaan waaraan het beltegoed is opgegaan. Dit kan via onze Facebook of Twitter pagina, of door te bellen naar 1201!
ARunhart

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Absoluut zeker dat ik geen gebruik maak van het mobiele netwerk dataverkeer maar van WIFI. Toch doodleuk elke 2 of 4 dagen 1 euroootje incasseren. Ik heb dit fenomeen ongeveer 1 jaar geleden ook al eens gehad en dit voorgelegd aan de klantenservice. Om dit op te lossen heeft men toen op mijn mobiel nummer het data verkeer geblokkeerd en men heeft keurig het onterecht geïncasseerde bedrag teruggeboekt op mijn prepaid tegoed. Ja dat werkt!! Mocht je toch weer via het netwerk willen internetten,dan moet je weer contact opnemen met de klantenservice! Dit jaar is het alweer zover. Na 1 keer op het netwerk te zijn geweest dan is Vodafone niet te houden. Men begint gewoon weer, ondanks dat het mobiele internet verkeer uit staat (1000% zeker), weer 1 euro eens per week te incasseren. Opnieuw weer het probleem aan de klantenservice uitgelegd en die gaven nu aan als zijnde: mijn woord tegen die van Vodafone. Ik kan dus nu fluiten naar mijn onterechte kosten.
Het is erg vervelend dat hier niet meer onderzoek naar gedaan wordt. De forum staat er namelijk vol mee en Vodafone verdiend bakken met onterecht geld.
tweetje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dit ook met mijn Samsung Galaxy S4 mini, al 4 dagen achter elkaar wordt er € 1.00 afgeschreven, zo ga je beltegoed wel snel op. Inmiddels al wel zo'n € 20.00 lichter door deze flauwekul. En ook bij mij staat alles uit, dus vodafone...LOS DIT EENS EEN KEER OP
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@tweetje ik zag hier ook al een topic van jou over hetzelfde probleem. Daarom sluit ik deze thread
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic