martinineter

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid tegoed daalt met €1 per dag

Beste forummensen,

De laatse tijd heb ik een probleem gehad, een vervelend probleem. Mijn prepaid tegoed daalt namelijk met zo'n €1 per dag. Ik heb vastgesteld dat dit niet aan mij ligt: Ik heb gisteren €20 opgewaardeert, heb daarna niemand gebeld, ben niet gebeld, geen berichten gestuurd of ontvangen, geen gebruik gemaakt van internet (dataverbruik staat op 0, mobiele gegevens staat uit, geen internet zonder wifi) of andere services.

Hoe kan ik of Vodafone dit oplossen? Het is op z'n zachtst gezegd vervelend, vooral aangezien het gaat om echt geld (ik ben 17 en €20 is een vrij groot aandeel van mijn inkomen.)

Als hier geen oplossing voor is moet ik misschien uitwijken naar de meest ingrijpende en voor beide partijen meest vervelende oplossing: overstappen.

Alvast bedankt voor de reacties! 😄
10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @martinineter

Neem even contact op met de klantenservice. Zij kunnen je rekening inzien. Dat kunnen wij hier helaas niet.

Groetjes stevied86
martinineter
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit heb ik inderdaad na het posten op dit forum gedaan, het blijkt dus dat er zonder enige vorm van authorisatie van mij er een 'dagbundel' is afgesloten sinds 2 maanden. Ik heb deze 'service' echter nooit aangevraagd en ook nooit enige vorm van internet via de provider gebruikt. Hoe dit dus aan heeft kunnen staan is mij een raadsel, ook nooit enig bericht van gehad. Gelukkig heeft de behulpsame medewerker dit uit gezet en alle mogelijkheden op het gebied van data inactief gezet voor mijn nummer, zo kan het in ieder geval niet weer gebeuren. Het geld zal ik helaas nooit weer zien... (wel logisch, maar toch).

Ik heb nooit gereageert op zo'n aanbiedings sms, nooit om een bundel gevraagd nog heb ik welke service dan ook gebruikt (buiten sms en bellen om), dus hoe dit kan blijft mij een raadsel...
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@martinineter,

Het enige wat ik weet betreft bloxen aan en uitzetten is of via de klantenservice of via my Vodafone (app en website).

Mocht t echter alleen het internet zijn (zonder blox) dan heb je waarschijnlijk op de een of andere manier verbinding met het internet gemaakt door bijv een app te downloaden of naar een website toe gaan of via een app (Facebook bijv.)

Gelukkig dat het nu niet meer gebruikt kan worden en geblokkeerd staat.

Groetjes stevied86
martinineter
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is juist het bijzondere, dit is de eerste keer dat ik contact leg met de klantenservice, de vodafone app heb ik nooit gebruikt. Ook heb ik in de tijd waarin dit vermoedelijk is gestart niet gerommeld met instellingen, geen bijzondere apps geinstalleerd (alleen maar een update hier en daar). Ook heb ik nooit gebruik kunnen maken van internet buiten mijn wifi om in die tijd. Ik ben er zeer goed van bewust dat deze dingen namelijk handen vol geld kosten en dat iets dergelijks accepteren altijd een addertje onder het gras heeft. Ik let dus altijd goed op bij dit soort dingen, ik weet dus vrij zeker dat ik geen handeling heb verricht die heeft kunnen leiden tot het afsluiten van zo'n bundel. (Is een dagbundel ook niet voor een dag? Hoe kan dit dan al zo lang lopen zonder opnieuw iets te bevestigen?)
Anonymous
Niet van toepassing
Zover ik weet inderdaad is een dagbundel voor een dag. Deze wordt wel automatisch verlengd en dien je dus inderdaad ook stop te zetten.

Ik weet hier even verder geen antwoord op omdat je aangeeft dat je alleen maar Wi-Fi hebt gezeten en verder ook niks via de app of klantenservice hebt aangesloten.

Mocht er een antwoord op komen dan hoor ik het graag.
jerica

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit ook. Hoe kan ik het stoppen?
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
jerica

Het dagtarief kan je als volgt uitzetten:

Afmelden
Je kunt je afmelden voor het Internet Dagtarief. Let op: je blokkeert dan het internet op je telefoon.

Sms INTERNETGEBRUIK UIT naar 4000
Na afmelden kun je jezelf weer aanmelden voor het Internet Dagtarief.

Sms INTERNETGEBRUIK AAN naar 4000

Kijk voor meer informatie op onderstaande website:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/internet-dagtarief.shtml
rpbaptist

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zojuist overgegaan van Hybride naar Prepaid en deze blok stond dus aan en jullie hebben direct geld afgeschreven. Dit terwijl mijn Hybride nog tot 11 oktober 2015 geldig is!

Wat blijkt: Ondanks dat ik de melding krijg dat mijn Hybride nog geldig is, ben ik mijn bundels kwijt!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Op het moment dat je overstapt naar Prepaid vervallen inderdaad jouw oude bundels. Je geeft aan dat de overstap al is afgerond. Dat is ook de reden dat de Hybridebundels vervallen zijn. Je hebt immers geen Hybride meer.
Voor Prepaid staat het Internet Dagtarief automatisch aan. Zodra je contact maakt met het internet wordt deze actief. En maar goed ook. Want als je (onbewust) contact maakt met internet en je betaalt de kosten per MB dan ben je een stuk duurder uit dan €1. Meer info over het Internet Dagtarief lees je hier
geeft hierboven aan hoe je het dagtarief uit kunt zetten.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic