MeArteeeh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid simkaart geblokkeerd

hoi,

ik heb begin zomer 2013 de Huawei Ascend W1 gekocht met prepaid simlock van Vodafone.
ik ben er inmiddels achtergekomen dat mijn simkaart geblokkeerd is. en hierdoor kan ik niet bellen en gebeld worden wat best belangrijk is voor me. ik dacht eerst dat het een storing was dus heb ik het een tijdje laten wachten.
maar nu is er nog steeds niets veranderd en begin ik me zorgen te maken. ik heb van alles geprobeerd, o.a. kijken of ik via My Vodafone een oplossing kan vinden, maar toen ik een account wilde maken stond er dat mijn telefoonnummer geen vodafone nummer is. dit komt waarschijnlijk door de blokkade.
verder heb ik mijn telefoon al naar fabrieksinstellingen gedaan, maar dit hielp niet en hierdoor kan ik ook niet meer Whatsappen wat het nog ernstiger maakt. (ik heb een sms-verificatie nodig, ik kan die verificatie niet ontvangen).


ik hoop nu dus OF dat vodafone dit kan fixen voor me, OF dat ze zo aardig zijn om mij een nieuwe simkaart te sturen die op 1 of andere manier ondanks de simlock goed werkt. anders moet ik wachten tot ik mijn telefoon een jaar in bezit heb omdat ik geen extra kosten kan betalen voor een unlockcode.
stuur een berichtje als u meer informatie nodig heeft.

M.v.g. Maarten de Jong

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Oke, dat is duidelijker 🙂
Als je een pakket koopt en de sim activeerd is het start tegoed een maand of 3 geldig. Daarna 1 maand bereikbaar, daarna is het nummer afgesloten en vervallen.
Dit nummer is, helaas, niet terug te halen en kan pas na een paar jaar opnieuw uitgegeven worden.
Wat rest is een nieuwe prepay simkaart (met ander nummer) aan te schaffen en die te gebruiken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
MeArteeeh
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is prepaid en de kaart zat bij de telefoon zelf.
de kaart is waarschijnlijk geblokkeerd omdat ik het nauwelijks gebruik.
ik heb altijd mijn pin goed gedaan en er is nooit om een pukcode ofzo gevraagd, het is gewoon gestopt met werken. alles wat mijn telefoon zegt is "geen bereik" waar ik ook ben.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Oke, dat is duidelijker 🙂
Als je een pakket koopt en de sim activeerd is het start tegoed een maand of 3 geldig. Daarna 1 maand bereikbaar, daarna is het nummer afgesloten en vervallen.
Dit nummer is, helaas, niet terug te halen en kan pas na een paar jaar opnieuw uitgegeven worden.
Wat rest is een nieuwe prepay simkaart (met ander nummer) aan te schaffen en die te gebruiken.
michelleeee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo ik heb het zelfde met mijn telefoon
kan ik nu gewoon een andere simkaart derin zetten of weer een vodafone kaartje ?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@michelleeee

Dan moet je even kijken of je telefoon simlockvrij is. Als 'ie inderdaad simlockvrij is kunnen alle kaartjes erin, anders alleen (prepaid) kaartjes van Vodafone.
Willempower

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje weet van niks en stuurt mij ook het bos in en geeft geen antwoord , nu moet ik weer bij de winkel zijn en die sturen maar klantendontact , die sturen u schrijft maar een brief , allemaal gedaan zelfs aangetekend maar , Maartje begint opnieuw met het feest en ik geen internet .
Dit was wat ze schreef :
Op de vraag die je stelt kun je via het forum geen antwoord krijgen. Andere forumgebruikers kunnen immers niet in jouw gegevens kijken en zien waarom je bent geblokkeerd. Ik zal daarom ook je topic sluiten. Mocht je nog vragen hebben over je rekening en kun je via de klantenservice geen antwoord krijgen? Ga dan naar een Vodafone winkel. Als het abonnement inderdaad op jouw naam staat maar als de adresgegevens niet kloppen dan kun je via de klantenservice geen informatie krijgen. In een Vodafone winkel kun je jouw legitimatiebewijs laten zien en dus bewijzen dat het contract echt van jou is.
Mag niet eens weten waar ik woon en ze wijzigen zomaar mijn woonadres terwijl ik een zo mooi huis heb .

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Willempower

Het heeft geen zin om je bericht dan in andere topics te gaan plaatsen. Via het forum kan niemand je verder helpen met je vraag. Als een vraag per sé door een medewerker beantwoord moet worden hoort je vraag niet op het forum. Het forum is bedoeld voor vragen waarbij klanten elkaar kunnen helpen. Ik kan dus helaas ook niets inhoudelijks zeggen over je klacht omdat ik niet kan zien wat er mis gaat.
Willempower

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jullie frustreren de boel , en sturen me in een cirkeltje rond .
En niemand die mijn blokkade er af wil halen . En je mag dit topic wel sluiten dan als je niks zinnigs hebt te melden .a
Alle wegen om jullie te bereiken lopen dood .En ik geen internet al 2 maand .
Maar mocht je er niks aan doen dan .blijf ik het overal melden en op intenternet zetten .
Opmerkingen als u kijkt porno en daarom blokkeren we :
Punt 1 doe ik niet
Punt 2 gaat jullie niks aan
Punt 3 jullie mogen niet eens kijken waar ik surf , wet op de privacy die jullie schenden .
EN WIL NU WEER OP INTERNET KUNNEN .
Willempower

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mag Vodafone internet blokkeren op basis van de surfgegevens die men zegt te hebben ?
Ja men zegt van wel , inbreuk op privacy wetgeving dus .
Concreet ik word beschuldigd van kijken naar porno ( niet waar ) en men blokkeert internet op mijn mobiel .
Schrijven bellen chatten en winkel met Vodafone werkt niet , altijd een andere afdeling moet je zijn .
Contract is contract en dan laten ze me maar verhuizen zonder dat ik het weet .
Onbegrijpelijk dat Vodafone de wet op privacy zo schend .
Willempower

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Doodse stilte dus ,
Geen antwoord op belediging en zo . Vodafone , kort antwoord niet doen dus .
Ze sturen je het bos in .
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@Willempower Het is erg jammer om te lezen dat je het contact met onze klantenservice zo ervaart. Zoals aangegeven op onze website zijn er veel verschillende manieren om jouw tegoed te gebruiken. We kunnen niet zien waaraan jij je tegoed hebt gebruikt. Het is daarom erg vreemd dat je dit zo hebt begrepen.

Ik begrijp dat je graag een antwoord zoekt op jouw vraag. Het Vodafone Forum is echter een medium voor en door klanten. Jouw vraag is van persoonlijke aard waarvoor het wellicht nodig is om jouw gegevens te bekijken.Hiermee kunnen andere forumgebruikers je niet helpen. Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen.Ik sluit hierbij dit topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic