Hyperblazer

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid nano sim naast micro sim gebruiken?!

Goede avond,

Ik ben al jaren klant van vodafone, nu heb ik een vraag, een tijd geleden heb ik mijn normale oude prepaid simkaart die nog voor de micro sim kwam geknipt naar een micro sim omdat ik een galaxy s 4 had gekocht destijds, nu inmiddels een troste eigenaar van een galaxy note 4, en sinds vandaag ook in het bezit van een samsung gear s, nu is mijn vraag of het mogelijk is om naast mijn micro sim een prepaid nano sim aan te vragen maar dan wel met behoud van het huidige mobiele nummer van mijn micro sim.

Met vriendelijke grroet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
8 Reacties 8
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Hyperblazer
Je kunt uiteraard een vervangende simkaart aanvragen. Alleen als je met "daarnaast" bedoelt dat je allebei de toestellen met 1 nummer wil gebruiken door een duosimkaart te gebruiken, dan moet ik je teleurstellen. Prepaid en duosim gaan niet samen. 1 Simkaart per nummer only 😞

Groeten, Per
Hyperblazer
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is nou juist niet wat ik wil, omdat ik het huidige nummer waar ik momenteel op te bereiken ben erg makkelijk vindt en er ook na verloop van jaren aan gehecht bent geraakt, daarom wil ik ook geen vervangende simkaart met een compleet ander nummer, en misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest (komt vaker voor) de samsung gear s is een smartwatch met een eigen nano simkaart slot en iemand die ik ken heeft er ook 1 maar die heeft van een andere provider wel een nano simkaart in zitten waarop hij gewoon normaal met zijn huidige nummer te bereiken is, daarom vroeg ik me af of het met vodafone ook kon zonder van nummer te veranderen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Hyperblazer
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja het is idd mijn bedoeling om het huidige nummer wat ik heb ook op de nano simkaart te krijgen zo dat ik de opreopen die ik op mijn note 4 krijg kan doorschakelen naar mijn smartwatch, maar ik begrijp dat dat dus onmogelijk is en de enige optie om 1 nano sim en 1 micro sim met verschillende nummers aan te vragen, al heb ik bij de smartwatch wel een nano sim van ene Lebara Mobile er bij gekregen, maar ik heb geen zin om met 2 verschillende providers te zitten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Als je pre pay hebt kun je, bij Vodafone, geen oproepen doorschakelen.
Dit heeft te maken met je tegoed. Een oproep doorschakelen kost geld, als je geen tegoed (meer) hebt is doorschakelen niet (meer) mogelijk.
Je zult dus echt 2 aparte kaarten moeten gebruiken.
Dit zul je bij iedere provider hebben als je pre pay gebruiker bent.
Hyperblazer
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap dat het doorschakelen niet meer mogelijk is als het te goed op is wat logisch is, dus ja als prepaid klant zijnde heb je wel wat beperkingen als je wat wilt doen, er zit dus niets anders op dan een nano simkaart aan te vragen, het is dus wel mogelijk om een nano simkaart met een ander nummer te gebruiken zonder het risico te lopen dat mijn huidige nummer gedeactiveerd aangezien het 2 aparte nummers, de smartwatch met het nieuwe en mijn smartphone met het huidige nummer.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Hyperblazer
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok dan weet ik dat, excusses voor eventueele verwarringen, dan zal ik een nano simkaart aanvragen en moet het daar dan maar mee doen, in ieder geval, bedankt voor het antwoorden op mijn vragen.

Tot ziens.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic