Loek-1944

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid internet buitenland

Ik heb voor een vakantie in Duitsland in augustus de Online Only bundel geactiveerd.
Na drie dagen was de bundel op, dus probeerde ik een nieuwe bundel te activeren.
Dit lukte niet, ik kreeg een SMS dat de bundel nog actief was, dus had ik geen internet meer.
Ik vermoed dat de reden een "gratis" extra 1Gb bundel is, die alleen gold voor Nederland.
Op My Vodafone was deze ook te zien. Ik kon deze echter niet in Duitsland gebruiken.
Hoe kan ik op vakantie internetten zonder dit probleem? Moet ik de extra bundel vooraf opmaken, kan ik deze annuleren of is er een andere oplossing?
10 Reacties 10
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi Loek-1944, ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd. Als de Online Only bundel op is, maar de maand is nog niet voorbij, dan kun je die niet opnieuw aanzetten. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen dan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Loek-1944
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw antwoord. Ik dacht dat de Online Only bundel ook vernieuwd kon worden als deze is opgebruikt.
Ik vind het jammer dat dit niet kan, omdat ik op zoek ben naar een methode om prepaid internet in het buitenland (binnen de EU) te kunnen gebruiken tegen acceptabele kosten. 1GB voor een maand is voor mij (veel) te weinig.Tot nu toe kocht ik een prepaid datakaart in het betreffende land. Nadeel hiervan is het zoekwerk naar een verkooppunt.
Geen "power to you" dus in dit geval.

Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Loek-1944 , als aanvulling op het antwoord van mijn collega. Als de Online Only BloX binnen de 30 dagen op is kun je hem wel opnieuw aansluiten. De MB's moeten dan echter wel volledig op zijn. Zolang je nog tegoed hebt in de bundel kun je echter de bundel nog niet aansluiten.
Loek-1944
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat dacht ik dus ook, maar waarom lukte dat dan niet in Duitsland. Ik kreeg een SMS dat de bundel nog actief was.
Omdat internet niet meer werkte heb ik nog geprobeerd te bellen met de klantenservice van vodafone, ondanks vele pogingen kreeg ik echter niemand aan de lijn (alle medewerkers in gesprek).
Ligt het dan toch aan de "gratis" 1Mb bundel voor alleen Nederlad? Zoja, schrap deze dan onmiddellijk!
Anonymous
Niet van toepassing
Is het inmiddels wel al gelukt om contact op te nemen met de klantenservice hierover
Vanuit hier kunnen we dit helaas niet voor je oppakken omdat wij niet in de systemen kunnen.
Loek-1944
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Omdat ik inmiddels weer terug in Nederland ben was dit ook niet meer nodig. Ik heb de stand van mijn verbruik nog kunnen bekijken: er stonden twee bundels aangegeven, de eerste stond op ca. 65Mb, deze kon ik kennelijk niet meer gebruiken, de tweede op ca. 900Mb, volgens mij was dit de bundel die alleen geldig is in Nederland. Ik zou dus graag alleen een bundel willen die ook in de EU gebruikt kan worden, zodat ik deze na opgebruikt te zijn opnieuw kan activeren. De alleen Nederland bundel heb ik helemaal niet nodig. Wanneer er via de klantenservice een oplossing mogelijk is moet er wel een goed bereikbare klantenservice zijn!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Loek-1944, beide bundels moeten wel leeg zijn voordat je een nieuwe kunt aansluiten. Hopelijk is het inmiddels gelukt via de klantenservice. Via het Forum kunnen we je hier verder niet mee helpen.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Geen nieuwe reacties. Topic zal binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic