hans2

Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Prepaid en aanbieding 500MB gratis Blox? Dat werkt dus niet echt

Hallo.
Ik kreeg op mijn (prepaid) toestel op 6 december 2012 het volgende bericht van de Prepaid infolijn:

"Vanaf nu kun je 30 dagen gratis internetten op je mobiel tot 500MB. Lees er alles over op (www)gratisblox.nl

Ënfin: leuk denk je dan; laten we dat maar even meepikken.

Toen begon dus het gedoe.
Want: na het inschakelen van de "Pakketgegevens gebruiken" kelderde het beltegoed met de minuut.
Helpdesk dus gebeld, maar alles was toch goed ingesteld.
Ze hebben het tegoed ook weer netjes aangevuld.

2 dagen later: nog maar weer eens proberen om via pakketgegevens de buienradar te checken; wederom vloog het beltegoed naar beneden.
Dus wat doe ik: helpdesk weer gebeld.
Enfin: het was volgens de helpdeskmedewerker inderdaad weer vreemd, dus heeft hij het systeem wederom gereset,  van het toestel de systeeminstellingen opnieuw ingeladen en het verloren beltegoed weer wat aangevuld.

Enfin: Vandaag opnieuw een poging. Binnen één minuut simpelweg "pakketgegevens aanzetten" op de Samsung Androïd en het beltegoed was weer vrijwel gehalveerd.
De helpdesk kent me inmiddels bij mijn voornaam.

Samengevat: Ondanks dat alles volgens de helpdesk "goed staat ingesteld" worden alle (dure!!) MB's dus rechtstreeks van het beltegoed afgehaald, De 500MB Blox blijft dus ongemoeid.
Tevens kan niemand mij uitleggen waaraan die dure MB's nou gespendeerd zijn.

Dus is de logische vraag: Ben ik nou de enige met dit probleem?
En, belangrijker nog: wanneer is het opgelost zodat we weer vertrouwen hebben in het beltegoed?

O overigens compliment voor de helpdeskmedewerkster die ik zojuist aan de lijn had; zij was tenminste eerlijk dat ze geen panklare oplossing had. Het prepaidbeltegoed heeft ze maar weer wat aangevuld. (iets met pleister en wonde)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Hans, zoals beloofd heb ik het voor je in orde gemaakt. Helaas ben ik niet in de gelegeheid geweest om het nog dezelfde dag te regelen omdat mijn dienst erop zat voor die dag 😄 😄 Helaas ben ik niet 24/7 op het forum te vinden :D:D

Bekijk in context

30 Reacties 30
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Melvintje, dank voor de aandacht.
Zowel in "My vodafone" als  volgens gegevens van de helpdesk staat de "500MB" geactiveerd.

Je 2e opmerking: Uiteraard heb ik alle begrip dat vanwege privacyredenen geen mededelingen kunnen worden gedaan, maar het betreft eigen gegevens die ik zelf in wil zien...
Zo kan ik dus onmogelijk vaststellen waar die die downloadeuro's  het nou naar toe vliegen.

Ter aanvulling: het is ook al een issue. Mocht je na willen gaan wat dat is: mijn laatste 4 cijfers van de prepaidfoon is 1954.

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Welk telefoon heb je ?
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Samsung galaxy Gio
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hallo Hans, zou je mij een PM willen sturen met daarin vermeld je nummer, adres, datum en laatste bedrag van opwaarderen?
Er loopt op het moment nog een onderzoek naar de oorzaak hier van, ik kan je gegevens doorgeven naar onze technische dienst die het verder gaat uitzoeken.
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Rowie, zojuist PM verzonden met de gevraagde gegevens.
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het blijft even stil van de kant van Vodafone (zowel helpdesk als forummers) dus ik ga het nog wat spannender maken:

Via mijnvodafone op de PC https://my.vodafone.nl/ (en vervolgens inloggen uiteraard)zien wij de 500MB blox niet bij het tegoed staan.
Kijken we via de Androïd app op het betreffende toestel dan staan de 500MB gratis InternetBlox er wèl.

Als u zich afvraagt waar de info over  die gratis internetBlox staat, kijk dan op http://gratisblox.nl/
LET WEL: niet iedere prepaidgebruiker heeft deze aanbieding gekregen!
Wij hebben  de aanbieding dus op 6 december per SMS ontvangen en geactiveerd, maar kunnen er dus tot op heden niets mee.

hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier volgt het nieuws van vandaag, 20 december.

Sinds 6 december is nu de helft van de beloofde gratisBloxmaand verstreken.

Dit was het nieuws van 20 december.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
hans2 schreef:
Rowie, zojuist PM verzonden met de gevraagde gegevens.
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Rowie. De PM is inderdaad binnengekomen. Klopt het dat het niet om jouw eigen nummer gaat?
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hi Astrid, welkom. Gezellig ook 😉

Zoals ik in de PM aan Rowie schreef gebruikt mijn vrouw dit toestel.
Mijn vrouw durft echter niet meer naar de telefoon te kijken, laat staan de helpdesk erover spreken.
Aan mij de taak haar weer vertrouwen in het toestel te geven, ik hoop dat je dit zult begrijpen.

hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier volgt het nieuws van 23 december.

Naar verluid draaien Moderators Astrid en  Rowie, adviseur  Melvintje èn een aantal helpdeskmedewerk(st)ers de nodige overuren om bovenstaand issue op te lossen.
Intussen is in Huize hans2 het vertrouwen in al deze hulp tot tot op heden grenzeloos; de oplossing nog steeds uitzichtloos.

Dit was het nieuws van 23 december, 17.00.
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel Melvintje!
Ik zie dat je andere vragenstellers prima hebt geadviseerd; ga zo door.
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het is inmiddels 24 december 2012.
18 dagen zijn dus verstreken sinds het begin van deze soap.

Volgens de aanbieding hebben we nog recht op 13 dagen met 500MB aan Blox.

Kunnen we al schuttingtaal hanteren?
...

hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier het nieuws van 2e kerstdag, 26 december.

Er is nog steeds geen oplossing te melden.

Dit was het nieuws van 26 december
José43

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey, mijn vriendin heeft die BloX ook. Heel handig, erg jammer dat hij het niet doet bij jou.
Vreemd dat je geen antwoord krijgt van ze., heb je een bericht gestuurd op facebook? En erbij gezet waar het over ging en dat je op het forum al je verhaal hebt gedaan? Normaal krijg ik dezelfde dag nog antwoord. Ik zou het nog eens proberen, misschien heeft het te maken met de feestdagen. 
Social media is handiger dan bellen. Je krijgt snel een compleet antwoord omdat er meer tijd is om iets uit te zoeken dn aan de telefoon.
Ik hoop dat er snel gereageerd wordt! 

Adios, José
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
We zijn weer een aantal dagen verder.
De opmerking hierboven om ook nog een keer te gaan feestboeken, gaat me eerlijk gezegd te ver.
Dat zou de waarde van dit forum namelijk tot 0 reduceren, en wij hebben nu al genoeg kasten en muren gezien.

Gisteren wederom eens geprobeerd om (heel kort!)  te internetten met wifi uitgeschakeld en 3g ingeschakeld.
Beltegoed kelderde direct, terwijl via de telefoon-app de 500MB internetblox ongeroerd bleef.
Vodafone heeft zijn doel bereikt:

WE GEVEN HET OP.

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Je doet wel weinig moeite om iets opgelost te krijgen, je denk dat alles maar vanzelf gaat
hans2
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Weinig moeite, Melvintje???
Het is vandaag 6 januari 2013.
Ik ben  diverse helpdesktelefoontjes, 13 forumberichten (zie boven) en 2 uitgebreide PM's aan adviseurs binnen dit forum verder.
De gratis blox waren vanaf 6 december (zie eerste bericht)  een maand geldig.
Deze termijn is verstreken.
Reden voor ons om het definitief op te geven.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
melvintje schreef:
Je doet wel weinig moeite om iets opgelost te krijgen, je denk dat alles maar vanzelf gaat
Hoi Melvin, als erste wil graag even kenbaar maken dat we deze zaak zeer serieus nemen en het voor deze klant proberen op te lossen, ook al zijn we er al een geruime tijd mee bezig. Dus ik zou het zeer op prijs stellen om nutteloze info in forum berichten achterwege te laten. Hierbij is de klant niet gebaat.

Schrijf berichten die daadwerkelijk iets toevoegen aan het Vodafone forum. Ik heb je eerder aangesproken op je schrijf gedrag hier op het forum. Doe de naam van "Goede adviseur" eer aan :--)
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
hans2 schreef:
We zijn weer een aantal dagen verder.
De opmerking hierboven om ook nog een keer te gaan feestboeken, gaat me eerlijk gezegd te ver.
Dat zou de waarde van dit forum namelijk tot 0 reduceren, en wij hebben nu al genoeg kasten en muren gezien.

Gisteren wederom eens geprobeerd om (heel kort!) te internetten met wifi uitgeschakeld en 3g ingeschakeld.
Beltegoed kelderde direct, terwijl via de telefoon-app de 500MB internetblox ongeroerd bleef.
Vodafone heeft zijn doel bereikt:

WE GEVEN HET OP.

Hoi Hans, ik betreur het ten eerste dat je deze ervaring hebt met Vodafone. Ik wil het graag voor je in orde maken. Zou je me een prive bericht willen sturen met het 06 nummer. Ik zal er er voor zorgen dat er een maandBloX op de simkaart wordt geactiveerd en er een compensatie gegeven wordt voor de gemaakte kosten.

Zelf ben ik aanwezig op het forum vandaag dus laat me even wat weten via een prive bericht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic