rzwiebel

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid en Fair Use Policy

In de Fair Use Policy staat:  De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag. 
Bij de Unlimited Bundels staat: De hele dag onbeperkt online in Nederland en de rest van de EU-landen.
Vreemd is dan dat bij de dagbundel van 10 GB+100 min&sms staat "Je krijgt 10 GB om te gebruiken in Nederland. 3 GB daarvan kun je in  de EU gebruiken"
Wat is het nu: Unlimited, 3GB /dagof 2 GB/dag? Weten jullie zelf wel wat je in FUP neerschrijft (of in de aanbiedingen van bundels)?

4 Reacties 4
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 136Posts
  • 42Oplossingen
  • 48Likes

Hi @rzwiebel

Sorry dat het een en ander verwarrend wordt gecommuniceerd. Ik heb even met je meegekeken.

In dit geval moeten we onderscheid maken tussen de dag- en weekbundels én de Vodafone Prepaid Unlimited bundels welke je voor 1/3/7 dagen kunt afsluiten. Dit zijn 2 verschillende product/bundelgroepen.

Als we kijken naar de dag- en weekbundels, dan zie ik inderdaad 2 tegenstrijdigheden:

- Op deze pagina wordt er aangegeven dat je 1.4 GB kunt gebruiken: 'Van de 10 GB die je in Nederland kunt gebruiken, kun je 1,4 GB ook in de EU gebruiken. Dagbundels zijn geldig tot 23.59 u. op de dag van aankoop, zonder te letten op het tijdstip van aankoop. Weekbundels zijn 7 dagen geldig.'

- In deze tarievenlijst wordt er gesproken over: 'De Vodafone Prepaid dagbundel is op de dag van aankoop geldig tot 23:59 en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor de 10 GB dagbundel geldt een fair use policy voor gebruik in de EU van maximaal 3 GB per dag.'

 

Dan hebben we ook nog de Vodafone Prepaid Unlimited bundels, dit staat dus los van bovenstaande dag- en weekbundels, simpel gezegd omdat het een ander product/bundel is. Hiervoor gelden de volgende regels ten aanzien van de Fair Use Policy: 'De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag'.

Zoals gezegd zien we dus 2 tegenstrijdige berichten binnen de dag- en weekbundels diensten. Dit heb ik doorgezet binnen de organisatie en verwacht daar snel opheldering over te krijgen. Je hoort dus van me!
 

rzwiebel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nou het is nog erger! Ik heb telefonisch contact gehad met Vodafone en die konden mij vertellen dat er op de Unlimited prepaid bundels (of het nu  1 dag, 3 dagen of een week is) een maximum verbruik zit van 40 GB per maand buiten Nederland  in de EU. Ik heb het getest gedurende mijn 5 daags verblijf in Frankrijjk, waar ik 20 GB heb verbruikt. Daarmee dus de 2 en 3 GB grens ruim overschreden zonder gevolgen, en dus zal het wel de 40 GB grens zijn. Blijft staan dat ik het onbegrijpelijk vind dat je zoiets tegenstrijdigs en zelfs onjuiste informatie op je site zet; dat reklame cowboys dat doen weten we allemaal (hoop ik).

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 136Posts
  • 42Oplossingen
  • 48Likes

@rzwiebel Inmiddels heb ik terugkoppeling en begreep ik dat de max inderdaad op 3 GB per dag ligt bij een Vodafone dag- en weekbundels De eerder aangehaalde 1.4 GB is dus foutief en wordt aangepast op de website. 

Mocht je het oké vinden dat ik je verbruik inzie, update dan je profiel met je telefoonnummer. Dan kijk ik het een en ander graag na. 

rzwiebel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vreemd!! En dagbundel Unlimited zou dus beperkt worden tot 3GB en daar geloof ik niets van (want ook in de praktijk niet ondervonden); maar mocht dat zo zijn dan dient Vodafone  als de bliksem die dagbundel om te dopen van Unlimited naar 3GB,.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic