JohanCF

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid - Unlimited - Weekbundel

In het tarievenoverzicht prepaid 2024 staat dat UNLIMITED DATA BUNDELS van een week : onbeperkt Mobiel internet in NL/EU
https://www.vodafone.nl/content/dam/vodafone/downloads/tarieven/2024/Tarievenoverzicht_Prepaid_juli_...
Onderaan het overzicht staat echter
"- De Vodafone Prepaid 1 week unlimited bundel is geldig tot 23:59 op de zevende dag en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geldt een FUP"

In de FUP staat 
"De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag. "
https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Dat lijkt in tegenspraak met onbeperkt Mobiel internet in NL/EU. 
Hoe zit dat nu, Is het Internet gebruik bijvoorbeeld met de unlimited weekbundel nou onbeperkt of beperkt tot 2 GB per dag?

Als er een beperking is, dan is de informatie op de site en app van vodafone op z'n minst misleidend.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12263Posts
  • 3558Oplossingen
  • 3201Likes

De eerste tekst zegt het al:
"- De Vodafone Prepaid 1 week unlimited bundel is geldig tot 23:59 op de zevende dag en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geldt een FUP"

In Nederland, want daar gaat het om, heb je een week land unlimited bundel en is geldig tot 23:59 op de zevende dag en deze zullen ze dan niet vernieuwen. Maar voor gebruik in de EU gelden de Fair Use Policy regels, zie FUP. En dat is de tweede pagina die je hebt gepakt: "De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag." 

Ik splits hem even uit:
De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. Dus in Nederland is onbeperkt databundel in Nederland 1, 3 of 7 dagen unlimited gebruik. 

In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag. Dus buiten Nederland, in de EU zone 1, mag je maar 2GB per dag gebruiken van je bundel en daarna zal de toegang gestopt worden. Je zou kunnen zeggen dat het dan eigenlijk geen Unlimited is, daar ben ik het met je eens. 

Zo zit het een beetje in elkaar, ik hoop dat ik het goed en helder heb kunnen uitleggen en dat Vodafone het met dit antwoord eens is, anders horen we het wel 🙂 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

Hoi @JohanCF 

Ondanks dat het antwoord van @Energieboy precies is hoe de vork in de steel steekt wil je alsnog graag een reactie vanuit Vodafone. We hebben een tijdje geleden een vergelijkbaar topic ook gehad over de prepaid Unlimited bundel en de FUP. Deze vind je hier. In Nederland kun je dus wel onbeperkt gebruik maken van de Unlimited bundel, maar in de EU gelden voor deze bundel beperkingen in het buitenland voor redelijk gebruik. Op deze pagina staat ook exact aangegeven wat de FUP is en welk EU-limiet geldt bij welk abonnement/bundel.  De website voorziet dus wel in deze informatie, net zoals het tarievenoverzicht. Wel ben ik met je eens dat het fijn zou zijn als dit ook bijvoorbeeld op deze pagina meer naar voren mag komen. Deze suggestie zet ik dan ook door.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12263Posts
  • 3558Oplossingen
  • 3201Likes

De eerste tekst zegt het al:

In Nederland, want daar gaat het om, heb je een week land unlimited bundel en is geldig tot 23:59 op de zevende dag en deze zullen ze dan niet vernieuwen. Maar voor gebruik in de EU gelden de Fair Use Policy regels, zie FUP. En dat is de tweede pagina die je hebt gepakt: "De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag." 

Ik splits hem even uit:
De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. Dus in Nederland is onbeperkt databundel in Nederland 1, 3 of 7 dagen unlimited gebruik. 

In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag. Dus buiten Nederland, in de EU zone 1, mag je maar 2GB per dag gebruiken van je bundel en daarna zal de toegang gestopt worden. Je zou kunnen zeggen dat het dan eigenlijk geen Unlimited is, daar ben ik het met je eens. 

Zo zit het een beetje in elkaar, ik hoop dat ik het goed en helder heb kunnen uitleggen en dat Vodafone het met dit antwoord eens is, anders horen we het wel 🙂 

JohanCF
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je gaat er aan voorbij dat Vodafone in de app aangeeft dat de weekbundel unlimited in Nederland en EU goed is voor onbeperkt gebruik! Verder heb ik zelf ervaren dat je in Frankrijk veel meer dan 2 GB per dag kunt gebruiken. Jouw uitleg is wel duidelijk, maar Vodafone doet het anders voorkomen en in de praktijk lijkt de toepassing van 2 GB max per dag ook niet te kloppen.

Ik had graag een rfeac tie van Vodafone gehad i.p.v. een forum expert.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12263Posts
  • 3558Oplossingen
  • 3201Likes

Gaan we even vragen aan @Cecilia , die is werkzaam bij Vodafone 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3598Posts
  • 1089Oplossingen
  • 1184Likes

Hoi @JohanCF 

Ondanks dat het antwoord van @Energieboy precies is hoe de vork in de steel steekt wil je alsnog graag een reactie vanuit Vodafone. We hebben een tijdje geleden een vergelijkbaar topic ook gehad over de prepaid Unlimited bundel en de FUP. Deze vind je hier. In Nederland kun je dus wel onbeperkt gebruik maken van de Unlimited bundel, maar in de EU gelden voor deze bundel beperkingen in het buitenland voor redelijk gebruik. Op deze pagina staat ook exact aangegeven wat de FUP is en welk EU-limiet geldt bij welk abonnement/bundel.  De website voorziet dus wel in deze informatie, net zoals het tarievenoverzicht. Wel ben ik met je eens dat het fijn zou zijn als dit ook bijvoorbeeld op deze pagina meer naar voren mag komen. Deze suggestie zet ik dan ook door.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic