Riyad

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid SIM over 6 months of inactivity

Can you reactivate a prepaid SIM after 6 months of no activity? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

In addition, it can be reactivated if you top up within 3 months after not using the sim card for 6 months. The reactivation will be done automatically, but only happens when you'll top up within those 3 months after 6 months of no activity.

Wat gebeurt als ik mijn nummer 6 maanden niet gebruik?

Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar.

Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed.

Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Riyad 
No, if you have done nothing with your simcard, in the 6 month, your number is gone and can not be activate again. You have to buy a new simcard with a new number. 


Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Je hoeft dus niet 1x per jaar op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt.

 

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

In addition, it can be reactivated if you top up within 3 months after not using the sim card for 6 months. The reactivation will be done automatically, but only happens when you'll top up within those 3 months after 6 months of no activity.

Wat gebeurt als ik mijn nummer 6 maanden niet gebruik?

Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar.

Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed.

Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Riyad. Welcome to the Vodafone Community. 

I'm sorry to read that your prepaid-sim is deactivated after 6 months of no activity. Like @Spara mentioned. It can be reactivated if you top up within 3 months after not using the sim card for 6 months. The reactivation will be done automatically, but only happens when you'll top up within those 3 months after 6 months of no activity. In all other cases, your number is unfortunately gone. 

For in the future. Please use your prepaid sim once in 6 months to avoid deactivation. One phonecall, one text message, using mobile data or topping up your credit is more than sufficiënt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic