Beste Vodafone,
Al zeker 6(!) weken heb telefonisch contact gehad met uw klantenservice (in totaal 12 keer, opgeteld circa 10 uur). Tot op heden zonder enig resultaat. Eind april is mijn moeder overgestapt naar Vodafone. Er is een abonnement afgesloten met bijbehorend toestel. Bij levering bleek dat dit toestel (iPhone) toch niet geschikt was voor mijn moeder en gaf zij aan dat zij liever een toestel wilde van een bij haar bekend merk (Samsung).
Dit was volgens Vodafone geen probleem, gewoon aangetekend terugsturen met het retourformulier en binnen 5 tot 10 werkdagen zou er een ander toestel besteld kunnen worden. En toen begon de ellende... Het toestel (wat volgens Track&Trace 3 dagen na verzending in ontvangst is genomen) was eerst ontraceerbaar. Ik moest iedere dag maar even terugbellen om te vragen hoe het er voor stond.. Zo gezegd zo gedaan. Bij ieder telefoontje kreeg ik een ander vaag antwoord.
Vanmorgen kwam er geheel onverwacht een verlossende mail: U bestelling is geannuleerd! Maar wat bleek, de gehele bestelling (inclusief abonnement met bundels) was geannuleerd. Wat vreemd was want er werd wel nog steeds gebeld etc. onder het netwerk van Vodafone. Dus heb ik (tegen beter weten in) maar weer gebeld. 3 afdelingen gesproken, 3x “ ik weet het niet”.
Waarschijnlijk (?) kan er binnenkort niet meer gebeld worden met de simkaart, is het abonnement komen te vervallen, en worden de gemaakte belkosten in rekening gebracht. Gemaakte belkosten? Als in: niet binnen de bundel uit het contract maar gewoon een afrekening van alle verbruikte belminuten en MB’s? Ja, waarschijnlijk wel…
Dus de opties zijn: Het abonnement bestaat nog en er wordt dus indirect betaald voor een toestel wat er niet is en wat ook niet besteld kan worden. Of het is afwachten tot het netwerk niet meer beschikbaar is en dan komt de eindafrekening.. Fijn!
Bovenstaande conclusies zijn trouwens deels giswerk aangezien de medewerkers van de klanten”service” van Vodafone het tenslotte ook allemaal niet weten..
Kort en bondig houden is helaas niet gelukt. En dan laat ik de ellende van de asociale bejegening van sommige onbekwame medewerkers nog achterwege..
Kan iemand van Vodafone mij vertellen wanneer en hoe er een einde komt aan deze ellende?