DaisySpoelstra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Power to who?

Beste Vodafone,

Al zeker 6(!) weken heb telefonisch contact gehad met uw klantenservice (in totaal 12 keer, opgeteld circa 10 uur). Tot op heden zonder enig resultaat. Eind april is mijn moeder overgestapt naar Vodafone. Er is een abonnement afgesloten met bijbehorend toestel. Bij levering bleek dat dit toestel (iPhone) toch niet geschikt was voor mijn moeder en gaf zij aan dat zij liever een toestel wilde van een bij haar bekend merk (Samsung).

Dit was volgens Vodafone geen probleem, gewoon aangetekend terugsturen met het retourformulier en binnen 5 tot 10 werkdagen zou er een ander toestel besteld kunnen worden. En toen begon de ellende... Het toestel (wat volgens Track&Trace 3 dagen na verzending in ontvangst is genomen) was eerst ontraceerbaar. Ik moest iedere dag maar even terugbellen om te vragen hoe het er voor stond.. Zo gezegd zo gedaan. Bij ieder telefoontje kreeg ik een ander vaag antwoord.

Vanmorgen kwam er geheel onverwacht een verlossende mail: U bestelling is geannuleerd! Maar wat bleek, de gehele bestelling (inclusief abonnement met bundels) was geannuleerd. Wat vreemd was want er werd wel nog steeds gebeld etc. onder het netwerk van Vodafone. Dus heb ik (tegen beter weten in) maar weer gebeld. 3 afdelingen gesproken, 3x “ ik weet het niet”.

Waarschijnlijk (?) kan er binnenkort niet meer gebeld worden met de simkaart, is het abonnement komen te vervallen, en worden de gemaakte belkosten in rekening gebracht. Gemaakte belkosten? Als in: niet binnen de bundel uit het contract maar gewoon een afrekening van alle verbruikte belminuten en MB’s? Ja, waarschijnlijk wel…

Dus de opties zijn: Het abonnement bestaat nog en er wordt dus indirect betaald voor een toestel wat er niet is en wat ook niet besteld kan worden. Of het is afwachten tot het netwerk niet meer beschikbaar is en dan komt de eindafrekening.. Fijn!

Bovenstaande conclusies zijn trouwens deels giswerk aangezien de medewerkers van de klanten”service” van Vodafone het tenslotte ook allemaal niet weten..



Kort en bondig houden is helaas niet gelukt. En dan laat ik de ellende van de asociale bejegening van sommige onbekwame medewerkers nog achterwege..

Kan iemand van Vodafone mij vertellen wanneer en hoe er een einde komt aan deze ellende?
3 Reacties 3
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
wat vervelend dat het allemaal verkeerd gaat

hier op het forum kunnen ze je helaas niet helpen om we geen inzage hebben in het systeem ivm jou privacy

het enigste wat ik je kan adviseren is toch om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice
dit kan door te bellen of via de chat op de site of via de facebook pagina van vodafone

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Dit soort ontspoorde kwesties kun je beter in een Vodafone Winkel laten rechtzetten. Op een rustig tijdstip. En door een bekwame medewerker (m/v). Neem een geldig legitimatiebewijs van de contractant mee. Plus een machtiging dat jij mag handelen namens de contractant. Of je moeder zelf natuurlijk.

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals patjuhw en Netwerk al aangeven is dit topic niet geschikt voor het forum en voldoet het hiermee niet aan de regels. Ik heb het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic