evertbruinsma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portering gaat niet goed

Ik heb reeds vele jaren een mobiel nummer bij Vodafone (voorheen Libertel)
Via Vodafone Friends & Family heb ik op 18 april en Vodafone Red Essentials abonnement aangevraagd. Mijn 06-nummer moest vanaf T-Mobile geproteerd worden. Na de bevestiging heb ik een bevestiging met het ordernummer ontvangen. So far so good, denk je dan.
Normaal gesproken komt ongeveer twee weken voor de portering een koerier bij je langs om de nieuwe Vodafone SIM af te geven en je identieteit te controleren.
Een week voor de opgegeven porteringsdatum (einddatum van het contract bij T-Mobile) had ik nog steeds niets meer vernomen en heb ik met VF&F gebeld. Daar gaf men aan dat de aangevraagde portering door T-Mobile afgewezen was om dat de datum op een zondag viel. Er is een nieuw verzoek ingediend. De portering zou nu op woensdag 20 mei uitgevoerd worden.
Op zondagavond 17 mei kreeg ik per SMS meldingen dat mijn nummer op 18 mei geporteerd zou worden. Maandag 18 mei maar met de VF&F desk gebeld. Zij gaven aan dat de portering op woensdag 20 mei wordt uitgevoerd. Omdat ik nog geen SIM had kon ik die dag naar een Vodafone winkel om daar een SIM op te halen. De SIM heb ik 20 mei in Utrecht opgehaald. De SIM heb ik op aanraden van de winkelmedewerkster via 0800-1258 geactiveerd. En de SIM in de telefoon gestopt. Mijn Iphone geeft ' geen service ' aan. Even geduld dan maar.
Aan het einde van de middag was er nog steeds 'geen service'. Contact gehad met de klantenservice en daar verschillende mensen gesproken. Een aantal tips als " doe de telefoon maar een paar keer uit-en-aan", "registreer hem nog maar een keer via 0800-1258", enz..
Na nog een keer bellen en vele keren een andere medewerker te hebben gesproken werd daar verteld dat het nieuwe geautomatiseerde proces bij Vodafone verkeerd was gegaan. Dat dit wel eens vele weken (4 - 6 weken ! ) kon gaan duren. Ook nog met VF&F gesproken en deze geven aan dat er iets verkeerd gegaan is in het geautomatiseerd porteringsprocces en dat zij er verder niets aan kunnen doen. Ik moet maar geduld hebben……
Het was inmiddels woensdagavond en dan is de klantendesk bij vodafone naar huis en kunnen ze niets meer doen.
Donderdag met verschillende medewerkers van Vodafone klantenservice (0654500100) gesproken en ontelbare keren doorverbonden. Sommige medewerkers adviseerde om nog maar een keer de SIM opnieuw te activeren, een ander ging kijken of hij het 06-nummer door kon zetten naar een andere 06-nummer welke ik in mijn bezit had. maar niets helpt. En je krijgt ook helemaal geen terugkoppeling, geen Email, whatever :@
Uiteindelijke vertelde iemand aan dat er reeds een SIM aan dit nummer gekoppeld is maar het SIM nummer komt niet overeen komt met de SIM die in de Vodafonewinkel in Utrecht verkregen heb. Echter houdt het daar op en niemand mij verder helpen.
Ik krijg het gevoel dat ik via de klantenservice en de klankendesk van VF&F niet verder kom en dat het nummer vast zit in de systemen van Vodafone.
Ik heb tot twee keer toe een klacht ingedient bij vodafone.nl/feedback. Echter wordt daar mijn feedback genoteerd, vervolgens krijg ik een bevestiging dat ik de voortgang kan volgen in My Vodafone en na een dag wordt de case 'succesvol' afgesloten. My Vodafone kan ik niet in omdat ik geen account aan kan maken in MyVodafone omdat mijn nummer nog niet actief is. De klantenservice bij Vodafone is blijkbaar 1 richting op. Van de klant naar Vodafone. Kan een medewerker van Vodafone het probleem niet oplossen dan is het "Jammer. prettige dag verder" en de klant laten we lekker aan zijn lot over.
Ja, zo kan ik ook een hoge klanttevredenheid scoren.

Voorlopig maar elke dag bellen tot ik iemand aantref bij de klantenservice die toevallig iets verder denkt dan de " hang-up-knop" van zijn telefoon.

2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Heel vervelend allemaal. Maar niet iets waarmee andere Forum Users jou kunnen helpen. En daarom hoort je klacht ook niet thuis op dit openbare Forum.

Indien het je doel was om stoom af te blazen. Of om een mooi verhaal te publiceren. Dan is je dat gelukt.

Indien het je doel was om via dit Forum hulp of advies te verkrijgen. Dan moet ik je teleurstellen. Dat gaat namelijk niet lukken. Daar is dit Forum niet voor bedoeld. En niet voor geschikt.

Je weet het nummer van de telefonische klantenservice. En vanaf volgende week dinsdag kun je weer een poging wagen om een begripvolle, service-gerichte, klantvriendelijke medewerker aan de lijn te krijgen.

Lees ook de Forum Voorwaarden en de Huisregels nog eens zorgvuldig door. Die gelden ook voor jou.

Succes!

Netwerker
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@evertbruinsma, zoals Netwerker al aangaf kunnen we je hier via het forum niet mee helpen en kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice. Ik sluit je bericht, maar je bent natuurlijk van harte welkom om een nieuw topic te plaatsen waar onze forumleden je wel mee kunnen helpen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic