wesley9946

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port Forwarding voor IP-PBX

Goedemiddag,

Wegens machtsmisbruik door moeder en zus, kan ik geen internetverbinding meer maken via het Ziggo-modem thuis.
Hierdoor ben ik dus noodgedwongen overgeschakeld op de personal hotspot van mijn Android-telefoon met Red Unlimited.

Echter zie ik de mogelijkheid niet om zelf de poorten van een IP-PBX (PC met FreePBX) open te zetten, waardoor deze niet bereikbaar is voor een vriend met een verstandelijke beperking: bij hem heb ik enige tijd geleden een speciaal geconfigureerd toestel geplaatst, dat direct in verbinding staat met deze IP-PBX, deze functioneert dus momenteel niet door dit verbindingsprobleem.

Is het mogelijk om open.vodafone.nl hiervoor open te zetten? Ik zet er dan ook een router (die OpenWRT draait) tussen om poort-scannende monsters buiten de deur te houden. (de poorten van de PBX wijken al af van de standaarden, sindsdien nooit meer een geblokkeerd IP adres in de ingebouwde firewall gevonden)

De bovengenoemde Open APN stel ik dan in als tweede APN, waarnaar alleen geschakeld wordt als ik thuis ben.
Als ik bijvoorbeeld onderweg ben met de Android-telefoon, gebruik ik de reguliere APN (live.vodafone.com)

Alvast bedankt

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3610Posts
  • 1097Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @wesley9946, welkom hier

Het is mogelijk om open.vodafone.nl voor je open te zetten. Dit kan alleen gebeuren via onze technische dienst via een case. Deze case heb ik dan ook direct voor je aangemaakt, dit betreft case 14214555. Naar aanleiding van deze case ontvang je uiteraard bericht van mijn collega's als de case is behandeld.

wesley9946
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

Ik zag vanmorgen inderdaad de bevestigingsmail daarover, ik zie hun antwoord tzt verschijnen.

Bedankt alvast!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic