VodafoneZiggo blokkeert per 8 november 2018 het versturen van e-mail via poort 25 in het mobiele netwerk. Poort 25 is één van de standaardpoorten voor het verzenden van e-mail via het SMTP protocol. In de praktijk wordt poort 25 (aangezien deze poort onbeveiligd is) echter vaak gebruikt voor het verzenden van spam. Niet zo veilig dus. Om dit te voorkomen is deze poort dus nu geblokkeerd.
De meeste e-mailprogramma's gebruiken al één van de andere beschikbare en veiligere poorten om e-mail via SMTP te versturen (bijv. poort 587). Daarom zal het merendeel van onze klanten weinig merken van deze wijziging. Als je na de blokkade van poort 25 toch problemen ondervindt bij het versturen van e-mail, wijzig dan de e-mailinstellingen zodat je gebruik maakt van een alternatieve poort.
Welke poort je kunt gebruiken hangt af van de e-mailprovider die je gebruikt, dus check even welke alternatieve poorten deze voor jou aanbiedt. Als je e-mail van Ziggo gebruikt, kun je de juiste e-mailinstellingen
hier vinden.
Weet je niet hoe je de e-mailinstellingen op je telefoon moet aanpassen? Bekijk dan onze
toestelhandleidingen.
Verkorte link naar het topic: http://voda.fo/ne/zk5r1