Marieke1976

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Play store opent niet meer op HTC Desire C, ook niet na factory reset

Hallo,

Ik heb nu mijn Desire C meer dan een jaar en nooit problemen gehad. Afgelopen 19 december heb ik een update aangeklikt. Weet niet meer welke update het was, maar het updaten zelf is goed gegaan voor zover ik weet. Na die update bleef het toestel echter de hele dag proberen mijn gmail te synchroniseren, wat niet lukte, maar waardoor de batterij steeds aan het eind van de dag leeg was. Dus mijn battery life was heel kort geworden en ik kreeg geen gmail meer (Hotmail, via de Mail app, ging nog wel goed). Mijn weer-app (Accuweather) bleef ook hangen op de locatie waar ik had geupdate, en kon daar niet meer vanaf worden gebracht. Toen ik via de Play Store wilde kijken of er misschien iets anders geupdate moest/kon worden, wilde die niet openen -ik kon dus niets meer in Play Store.
Lang zoeken op internet heeft niets opgeleverd -play store cache cleanen, opnieuw opstarten al dan niet met extrageheugenkaart eruit, batterij eruit halen, en andere dingen geprobeerd, maar niets hielp, ik kon niet in Play Store. Toen maar de meest draconische optie gekozen: factory reset. De gmail sync issue is opgelost, maar de weer-app kan nu uberhaupt geen lokatie vinden (hij doet niets) en ik kan nog steeds niet in de Play Store. Dus ook WhatsApp -waar ik erg veel mee doe- kan ik niet meer installeren. De factory reset heb ik al 3 keer gedaan, maar als ik op Play Store klik, wil die of helemaal niet laden, of wel laden maar daar blijft het bij -er komt niks op het scherm. Verder doet het toestel het prima, maar ik word hier nu een beetje wanhopig van. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,

Marieke
2 Reacties 2
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Marieke,

Zo te zien heb je al het een en ander geprobeerd om de oorzaak te achterhalen en het op te lossen. Jammer dat dit niet heeft geholpen. Ik weet helaas ook niet wat nog meer een oplossing kan bieden. Wellicht dat @SamsungExpert een idee heeft. Aangezien hij veel weet over Android software.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
ga naar instellingen->apps->alle apps en zoek naar google play store, open de instelling en kies voor verwijderen van updates en probeer uit of de play store nu wel opent
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic