izzat

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Planet e-mail sturen op mijn HTC

Beste
 
Ik heb een HTC sensation XL en een internet account van KPN (planet). Vis e-mail van htc kan ik e-mails binnen halen en lezen, maar ik kan geen e-mail sturen.
Ik heb alles geprobeerd maar niets.
Hoe kan ik dit doen. Help
 
Groet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
izzat schreef:
Beste
 
Ik heb een HTC sensation XL en een internet account van KPN (planet). Vis e-mail van htc kan ik e-mails binnen halen en lezen, maar ik kan geen e-mail sturen.
Ik heb alles geprobeerd maar niets.
Hoe kan ik dit doen. Help
 
Groet
Het binnenhalen werkt, dus de instellingen voor de inkomende server staan goed.
 
Je zult voor de uitgaande mailserver (SMTP-server) waarschijnlijk de instellingen van Vodafone moeten gebruiken. Die kun je als volgt instellen:
 
Uitgaande e-mail

  • Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is mail gevolgd door je 06-nummer, dus bijvoorbeeld "mail0612345678".
  • Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
  • Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
  • Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
  • Beveiligde verbinding: SSL of TLS
  • Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Weet je niet hoe je deze instellingen op je telefoon moet invoeren? Bekijk de juiste instellingen.
 
Succes.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
izzat schreef:
Beste
 
Ik heb een HTC sensation XL en een internet account van KPN (planet). Vis e-mail van htc kan ik e-mails binnen halen en lezen, maar ik kan geen e-mail sturen.
Ik heb alles geprobeerd maar niets.
Hoe kan ik dit doen. Help
 
Groet
Het binnenhalen werkt, dus de instellingen voor de inkomende server staan goed.
 
Je zult voor de uitgaande mailserver (SMTP-server) waarschijnlijk de instellingen van Vodafone moeten gebruiken. Die kun je als volgt instellen:
 
Uitgaande e-mail

  • Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is mail gevolgd door je 06-nummer, dus bijvoorbeeld "mail0612345678".
  • Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
  • Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
  • Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
  • Beveiligde verbinding: SSL of TLS
  • Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Weet je niet hoe je deze instellingen op je telefoon moet invoeren? Bekijk de juiste instellingen.
 
Succes.
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Izzat,

Welkom alleereerst op ons forum. Je geeft aan dat je op je HTC wel planet e-mail kunt ontvangen maar je kunt geen e-mail verzenden. waarschijnlijk heb je de uitgaande server van planet ingesteld en dan werkt het niet met mobiel internet. Je kunt dan alleen verzenden met de uitgaande server van Vodafone. Kijk voor de juiste instellingen even op www.vodafone.nl/mijntoestel. Daar staat precies uitgelegd hoe je dit moet instellen.

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic