Dwoude

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Phone game.mobi

Beste Vodafone,

ik heb van jullie een sms gekregen dat een abonnement op mijn nummer van phonegame zou zijn verlengt. Ook staat er in het bericht dat ik via payinfo het abonnement zou kunnen opzeggen.

Als ik naar payinfo ga is er op mijn nummer niks bekend over een abonnement maar word er wel 15 euro in rekening gebracht door Vodafone. Als ik naar de website van de betreffende dienst ga kan ik hier niks opzeggen.

Ik heb vaker contact gehad met jullie over dit probleem. Ik weiger dan ook deze kosten te betalen.

Groet
Dennis
30 Reacties 30
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hoi Dwoude,

Wat balen dat je steeds weer kosten maakt voor een dienst die je niet uit kunt zetten.
Helaas kan ik je vanuit het forum hier niet bij helpen. Heb je telefonisch contact gehad met ons? Je kunt het best even contact opnemen met de klantenservice via Facebook of Twitter. Mijn collega's kijken graag het een en ander voor je na.
nathalie2

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Dennis,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kom er niet vanaf. Ik ben nu ook mij rechtsbijstand aan het betrekken. Ik heb de kvk nagetrokken van Pay info en ook hen heb ik een email gestuurd. Het is echt belachelijk. Ik ben inmiddels 80 euro kwijt en niemand kan mij helpen. Vodafone geeft aan bij Payinfo te moeten zijn en bij Payinfo staan de contactgegevens van vodafone op de site met de melding dat je hen moet bellen als je ervan af wilt...en vodafone kan niets doen (zeggen ze).
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi nathalie2,

Normaal gesproken zou je de dienst moeten kunnen blokkeren via Payinfo.nl.
Lukt dit niet? Neem dan even contact op met ons via Facebook of Twitter. Dan kijken mijn collega's eens met je mee.
Dwoude
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heb al van alles geprobeerd. Via mijn Vodafone heb ik een link gekregen van een formulier. Als ik deze invul dan komt er een foutmelding.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Dwoude.

Welke foutmelding krijg je dan precies?
Dwoude
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Inderdaad een foutmelding. Er ging iets niet helemaal goed.
Foutcode: BSL-14009
Groet
Dennis
thomas79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1046 short code
Amyli

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het is ook raar dat vodafone van zo'n bedrijf met onbekende gegevens abonnement betalingen accepteert via vodafone. ik wil ook wel weten hoe zo'n activatie werkt met abonnement de phonegame en vodafone. ik heb nergens geklikt of iets getekend of account aangemaakt. ze moeten deze phonegame juist blokkeren om wij als klanten te beschermen. zo'n payinfo krijg je pas achteraf te weten dat het bestaat. als vooraf nou wordt gemeld had ik alles geblokkeerd. dat netwerken zulke oplichtingen niet uitbannen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Amyli, dat klopt niet wat je zegt. Je moet akkoord gaan voordat Phone Game wordt geactiveerd. We ontvangen ook van veel klanten terug dat bijvoorbeeld een zoontje of dochtertje het geactiveerd heeft. Uit onderzoek is ook gebleken dat voldaan wordt aan alle wettelijke verplichtingen en beschermingen. Je hoeft hiervoor overigens niet te tekenen, dat doe je in het begin zodra je een contract met ons aangaat. Via www.payinfo.nl kun je je in ieder geval weer afmelden.

Tips:
- Blokkeer vooraf via www.payinfo.nl
- Laat niet zomaar mensen aan je toestel zitten en stel bij voorkeur een pincode in die je alleen zelf weet.
- Tik niet zomaar op 'Akkoord of betalen'
SylviaS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
In mijn geval heeft mijn 2-jarige zoontje op één of andere manier op een knopje gedrukt. Tijdens een onschuldig kinderspelletje. Ik vind het een zeer smerige manier om iemand op zo'n manier aan een nutteloos abonnement te brengen. Ik begrijp niet dat voor aankopen in de App-store m'n wachtwoord of vingerafdruk vereist is, terwijl zo'n abonnement gewoon maar geflikt kan worden door een verkeerde schermaanraking van een kind. Ik hoop dat deze smerige PhoneGame.Mobi snel aangepakt wordt, alles aan iedereen moet terugbetalen en vervolgens volledig geruïneerd is.
drmabuse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Best Marc,

Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens mee akkoord moest gaan om deze dienst te activeren, niet via een link in een sms bericht of anderszins. Verder zijn er voldoende andere, betere en veiligere manieren van betaling dan via een mobiel telefoonabbonement. Vodafone moet mijnsinziens niet fungeren als incasso bureau voor schimmige aanbieders van dit soort "diensten". De verantwoordelijkheid ligt wel degelijk bij de telecomaanbieders, die deze constructies faciliteren en er aan verdienen. Stop gewoon met het spelen van doorgeefluik, en laat betalingen voor dit soort diensten tussen klant en aanbieder lopen via een bancaire instelling.

Met vriendelijke groeten

Mark
bosmanliane

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit werd mij ook gezegd alles staat daar bij mij op blokkade. En nu toch weet inhouding en er staat een tijdstip bij dat het geactiveerd is terwijl ik aan t rijden was.

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
drmabuse, bosmanliane,

Via vodafone.nl/smsklacht kunnen jullie alles stopzetten en een klacht indienen.
Vanuit daar wordt er gekeken wat we ermee kunnen doen.
drmabuse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Sietske,

Dat is de omgedraaide wereld. Vodafone is verantwoordelijk en moet stoppen met deelname aan dit soort wanpraktijken. Het oplichters bedrijf mGage waarachter Phone game.mobi verscholen is, zit in een bedrijfsverzamelgebouw van HNK op de van Diemenstraat 186 in Amsterdam (2e verdieping).
drmabuse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het oplichters bedrijf mGage waarachter Phone game.mobi verscholen is, zit in een bedrijfsverzamelgebouw van HNK op de van Diemenstraat 186 in Amsterdam (2e verdieping).
Pfrancing

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vermoed dat dit adres in de Van Diemenstraat niet meer dan een postbus is; op de website van mGage staat bij Amsterdam het telefooonnummer +31 8888 777 66. Dit nummer werkt niet..
Tip: leg dit neer bij de Autoritiet consument & markt via www.acm.nl. Ik heb het net gedaan maar het kan zeker geen kwaad als meer mensen dit doen.
Sylvie72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo allemaal
Vanaf juli dit jaar heb ik ook t probleem met phone game. Ik heb nooit iets aangemaakt en de eerste keer ook meteen opgezegd.

Nu heb ik toch al 3x betaald en ook nu weer getracht op te zeggen. Wetend dat dat nu ook weer niet gaat lukken. Ik kreeg zojuist weer n overzicht. Ik heb nu al meerdere klachten hierover gelezen. Tis n grote oplichtersbende en ik snap niet dat Vodafone hier niks aan doet. Morgen ga ik starten met terugvorderen en ze helemaal onnozel bellen bij Vodafone. Al is t iedere dag!

Sws ga ik n brief schrijven naar Kassa! Als iedereen dit nu doet dan krijgen we voet aan wal bij dit programma. Moet je es kijken hoe snel Vodafone over de brug komt.

Groetjes Syl


Sylvie72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Vanaf juli dit jaar heb ik ook t probleem met phone game. Ik heb nooit iets aangemaakt en de eerste keer ook meteen opgezegd.

Nu heb ik toch al 3x betaald en ook nu weer getracht op te zeggen. Wetend dat dat nu ook weer niet gaat lukken. Ik kreeg zojuist weer n overzicht. Ik heb nu al meerdere klachten hierover gelezen. Tis n grote oplichtersbende en ik snap niet dat Vodafone hier niks aan doet. Morgen ga ik starten met terugvorderen en ze helemaal onnozel bellen bij Vodafone. Al is t iedere dag!

Sws ga ik n brief schrijven naar Kassa! Als iedereen dit nu doet dan krijgen we voet aan wal bij dit programma. Moet je es kijken hoe snel Vodafone over de brug komt.

Groetjes Syl


Sylvie72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ben je nou onnozel?? T is oplichting! En je zet t stop en toch wordt de volgende maand t bij de rekening geteld!! Kan hier zo kwaad over worden. Tis al achterhaald waar ze zich bevinden! Ik ga via kassa dit aan de kaak stellen. Die onderste steen komt boven hoe dan ook!! En jullie zijn verantwoordelijk!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic