Arlette

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Phising per SMS?

SMS ontvangen van Vodafone over een verdachte aanmelding op mijn account van een bepaald IP adres. Met verzoek om te gaan naar https://abonnement-vodafone.nl. Lijkt phising. Klopt dat? (afzender is +31621668277)

Met groet, Arlette

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Arlette 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is duidelijk niet van Vodafone. De url is namelijk niet de juiste en dus slim om hier niets mee te doen en goed dat je hier een melding maakt. Misschien dat je nog een print screen kan maken van dit berichtje? (Zonder je privé gegevens erop) Als je die dan hier plaatst dan heeft Vodafone ook gelijk een voorbeeld. 

Bedankt voor het melden!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Arlette 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit is duidelijk niet van Vodafone. De url is namelijk niet de juiste en dus slim om hier niets mee te doen en goed dat je hier een melding maakt. Misschien dat je nog een print screen kan maken van dit berichtje? (Zonder je privé gegevens erop) Als je die dan hier plaatst dan heeft Vodafone ook gelijk een voorbeeld. 

Bedankt voor het melden!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Arlette . Welkom hier! Goed dat je dergelijke dingen checkt. Dit lijkt me inderdaad niet iets dat van ons afkomstig is. Mocht je willen dat ik het voor de zekerheid nog check op je klantnummer, vul dan je privégegevens nog even in op je account. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic