Dave

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Persoonlijke Hotspot

Hoi allemaal, Zojuist heeft Apple iOS 4.3 losgelaten met de nieuwe feature Persoonlijke Hotspot. Echter werkt deze functie bij mij niet.  Ik krijg de melding:   Configureer Persoonlijke hotspot: Om de persoonlijke hotspot voor deze account te activeren neemt u contact op met vf nl.   Ik vind dat erg vreemd. Waarom wordt dit geblokkeerd? Kennissen van me kunnen gewoon met hun android toestellen een mobile hotspot opzetten. Ze hebben net als ik een gewone 1GB internet blox.   Iemand suggesties hoe je dit wel kunt activeren? Ik vind het erg vreemd dat Android toestellen dit wel kunnen maar iPhones niet.   Alvast bedankt.   Dave   p.s. ja ik heb dit topic gelezen http://forum.vodafon...r-pc-of-laptop/ maar toch vind ik het vreemd dat android toestellen dit wel kunnen!
7 Reacties 7
Taj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb mijn Iphone geupdate naar 4.3. Krijg Hotspot niet aan de praat en heb daarna gebeld met Vodafone om Hotspot te activeren: willen ze er een extra abonnement voor afsluiten.
Belachelijk! Zolang ik binnen mijn 1GB blijf, moet ik zelf kunnen bepalen hoe ik mijn datalimiet gebruik! Vind dat Vodafone moet waarschuwen voor snelle(re) overschrijding van limiet en kosten die daaraan verbonden zijn, maar dit absoluut vrij moeten geven!
joowie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals verwacht kun je de hotspot functie alleen tegen betaling van 15euro per maand werkend krijgen. Nu snap ik wel dat vodafone er alles aan doet om dure investeringen in het netwerk te voorkomen en zoveel mogelijk inkomsten te genereren uit abonnementen. Ik vraag me alleen af of hier de verhoudingen niet scheef liggen, 15euro voor 1GB? Ik denk niet dat veel mensen hier trek in hebben.

Daarnaast geeft de klantenservice de reactie dat het volgens contract (zonder de betreffende blox) niet is toegestaan. Leuk is dat, maar andere telefoons (nokia/blackberry/andriod) kunnen dit wel en die hoeven dit niet te betalen. Overigens is er GEEN controle mogelijk door vodafone of je telefoon als wifi-hotspot gebruikt. Dus een jailbreak lost het probleem wel op.

Gr.
Marjolein

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Joowie,

Het klopt inderdaad dat je de hotspot alleen kan gebruiken wanneer je de extra blox hebt. Je geeft aan dat het bij andere telefoons wel kan, maar dit is zoals jij zegt niet toegestaan. Of het wel of niet mogelijk is om te controleren of je je toestel als WIFI-hotspot gebruikt, dit is wel mogelijk en wordt ook op gecontroleerd.

Een Jailbreak wil ik bij deze afraden. Mocht je namelijk een jailbreak uitvoeren vervalt je garantie van je toestel.

Met vriendelijke groet,
Marjolein
Vodafone Forum Team
mbambacht

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Ik heb firmware 4.3 en had geen persoonlijke hotspot. Heb namelijk ook Vodafone.
Even aan het googelen geweest en Tetherme geinstalleerd via Cydia, en blijkt dat alles nu wel werkt.
Dus geen problemen meer en het werkt goed, dus ook met de laatste firmware.
Succes,
Ps. dit progje kost wel 3,50 euro maar dat is het zeker waard.
whkruis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet je wat belachelijk is ik heb een oud abonnement zonder datalimiet en nu zou ik 10 euro extra moeten betalen omdat vodafoon zomaar iets extras willen verdienen
 ONBEPERKT hallo dwz ook modem vruchtgebruik van mijn telefoon.
Ik heb namelijk eerder een medewerker gesproken met de vraag of ik tijdelijk mijn limiet kon verhogen deze gaf mij aan u heeft geen limiet Nou  ja er zit niks anders op dan de oude firmware terug op mijn iphone te zetten daarin is het niet geblokeerd.
Oja een prepayed dongel met dual sim kan ook nog (die dingen zijn immers simlockvrij van vodafoon)
Marjolein

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Whkruis,

Graag wil ik je verwijzen naar het topic http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Mobiel-Toestel-Gebruiken-Als-Modem-Voor-Pc-Of-Laptop/td-p/793.


met vriendelijke groet,
Marjolein
Vodafone Forum Team
lucasrink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is alleen een beetje vreemd dat ook de prepaid pakketten geblokt zijn, wat maakt het uit of ik op mijn laptop of op mijn iphone al mijn data zit te verbruiken? volgens mij draaien jullie helemaal door, wat je koopt is van jou en wat je er mee doet moet je zelf weten. al geef ik het aan de kerk bij wijze van spreken. Ik denk als iemand er een kort geding over opstart Vodafone het onderspit delft. jullie verkopen een produkt, en net zoals de groenteboer of wie dan ook als je je produkt verkocht hebt gaat het je niks aan wat er mee gedaan wordt.
Ik zit op een iphone die helemaal mijn eigendom is met een prepaid iphone pakket, dus lijkt het me normaal dat ik kan internetten op mijn ipad of laptop.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic