miry

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Payment to deregister from BKR

Hi,

 

I would like to pay the remaining device loan and immediately close the BKR. This is because of the mortgage. I have already contacted customer care chat last week Friday (17/07/2020 - 14hr) and created a request ticket for invoice. Request registration number 9682955.

This is the only payment that has yet to be made for the bank and then my mortgage will get approved. 

Customer service doesn't really help other than creating a request. It's been a week now (24/07/2020 5th working day), but I couldn't hear anything from your department. I'm doing the follow up on every day with customer care but I'm just receiving the same message maximum it takes 5 working days and in between I also sent an email twice to the customer care but no response at all. 

I’m really stressed because of this issue. I tried to contact customer care chat today, it’s completely down(unavailable). To be honest, I’m really disappointed with your service. 

So, please let me know, how can I get the invoice and to make things get sorted out faster. I also need an email acknowledgement once I make the payment

Please do the needful

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @miry 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat leuk dat je een huis wil gaan kopen en altijd weer vervelend als je dan een BKR registratie hebt omdat je nog een toestellening hebt bij Vodafone. 

Heb je al een abonnement met een toestellening en wil je daar vanaf? Je kunt het openstaande bedrag in een keer aflossen. Zo werkt het:

  1. Stuur een e-mail met je Vodafone klantnummer en je mobiele nummer en vraag naar jouw mogelijkheden
  2. Je ontvangt per e-mail een voorstel met daarin het restbedrag
  3. Als je akkoord bent met het voorstel ontvang je een rekening via My Vodafone
  4. Je betaalt het resterende bedrag
  5. We zetten je abonnement om naar een Sim Only abonnement
  6. Binnen 5 werkdagen wordt de lening afgemeld bij het BKR. Je krijgt hier geen aparte bevestiging van.

Goed om te weten

  • Je kunt je toestellening alleen vervroegd aflossen als je deze hebt afgesloten op of na 1 mei 2017
  • Je kunt alleen de hele lening aflossen, geen gedeelte ervan

 

Deze informatie staat beschreven op de website van Vodafone. Een andere weg, dan bovenstaande, is er niet en het kan dus even duren voor je volledig van je BKR af bent. Maar als je hypotheek verstrekker weet dat je alles hebt afbetaald en/of gaat doen dan doen ze er meestal niet meer moeilijk over. Maar dat is natuurlijk bij elke hypotheek verstrekker weer anders. Maar meer info dan hier boven kan ik je op dit moment niet geven. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @miry 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat leuk dat je een huis wil gaan kopen en altijd weer vervelend als je dan een BKR registratie hebt omdat je nog een toestellening hebt bij Vodafone. 

Heb je al een abonnement met een toestellening en wil je daar vanaf? Je kunt het openstaande bedrag in een keer aflossen. Zo werkt het:

  1. Stuur een e-mail met je Vodafone klantnummer en je mobiele nummer en vraag naar jouw mogelijkheden
  2. Je ontvangt per e-mail een voorstel met daarin het restbedrag
  3. Als je akkoord bent met het voorstel ontvang je een rekening via My Vodafone
  4. Je betaalt het resterende bedrag
  5. We zetten je abonnement om naar een Sim Only abonnement
  6. Binnen 5 werkdagen wordt de lening afgemeld bij het BKR. Je krijgt hier geen aparte bevestiging van.

Goed om te weten

  • Je kunt je toestellening alleen vervroegd aflossen als je deze hebt afgesloten op of na 1 mei 2017
  • Je kunt alleen de hele lening aflossen, geen gedeelte ervan

 

Deze informatie staat beschreven op de website van Vodafone. Een andere weg, dan bovenstaande, is er niet en het kan dus even duren voor je volledig van je BKR af bent. Maar als je hypotheek verstrekker weet dat je alles hebt afbetaald en/of gaat doen dan doen ze er meestal niet meer moeilijk over. Maar dat is natuurlijk bij elke hypotheek verstrekker weer anders. Maar meer info dan hier boven kan ik je op dit moment niet geven. 

miry
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Energieboy,

Thank you for your response. 

How long it takes to receive an invoice if I send an email?

I already requested and created a ticket on 17/07/2020 through customer care. What about the use of that ticket?

Thank you

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

I think 5 to 10 working days?!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @miry . Welcome to our Community. 

@Energieboy gave you the information you were looking for already. Nice! If you fill in your profile, i can check the status of your request :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic