Thijsph

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Payinfo en betaaldienst

Mijn dochter van 5 jaar heeft gisteren middag op mijn telefoon een abonnement van €10,00 per maand.
Ik heb hier zelf nooit toestemming voor gegeven of een wachtwoord voor hoeven invoeren. Gistreren direct gebeld met Vodafone en nu blijkt dat ik niet van deze betaalde dienst af kan komen omdat ik een nieuwe klant ben en er geen informatie wordt getoond bij Payinfo bij mijn nummer.

Zojuist weer gebeld en wordt leuk gezegd dat ze niks voor me kunnen doen. Nu zit ik dus nog steeds met betaalde dienst die ik niet wil hebben en blijkbaar mag Vodafone dit gewoon van mijn rekening halen?

Ik ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en hoe ik va dit abonnement af kom. Ik ben in ieder geval nietr van plan om hiervoor te betalen!
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9737Posts
  • 3069Oplossingen
  • 2184Likes
Hoi Thijsph
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is natuurlijk heel erg vervelend, zeker als je het zelf niet hebt gedaan. Maar ik kan je zeggen, er zijn op dit moment al veel topics aangemaakt met deze zelfde vragen en komt het ook voor bij volwassenen dat er zomaar opeens een abonnement is afgesloten. Dus je dochter kan er waarschijnlijk zelf niets aan doen, het had je ook kunnen overkomen.

Het klopt dat je deze diensten uit kunt zetten via www.payinfo.nl en dan krijg je geen betaalde abonnementen meer. Waarom dit nu niet mogelijk is, begrijp ik ook niet eigenlijk. Je bent net overgestapt? Wanneer is net? Beetje vreemd maar goed, het kan natuurlijk zijn dat deze informatie nog niet is verwerkt. Dit soort informatie kan ik niet inzien, ben tenslotte ook maar een klant en geen medewerker.

Je kunt er wel vanaf als je je nummer kan invoeren via Payinfo.nl. Je zal daar dan toch nog even op moeten wachten en hopen dat dit snel mogelijk is. Op deze pagina van Vodafone helpen ze je met informatie over dit soort sms’jes en je kan ook een klacht indienen, doe dat ook! Hoe meer mensen hun klacht indienen, hoe beter.

Hier overigens een aantal topics op de Community waar je nog meer kunt leven:

  • https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/health-academy-295916
  • https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/health-academy-296093
  • https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296110

Wees altijd voorzichtig met het downloaden van "gratis" spelletjes op je toestel. Daarin kan een verborgen banner zitten die je doorstuurt naar een betaal systeem zonder dat je het zelf weet. Of bij per ongelijk aanklikken van een linkje of banner. Vooral bij Google Play geef je zoveel informatie over jezelf vrij dat spelletjes je hele telefoon mogen inzien en dan ook je nummer hebben en zelf kunnen toevoegen. Het is fraude, dat weten we allemaal, maar het blijkt toch allemaal lastiger om dit te kunnen stoppen.

Hoe dan ook, ik zou zeker even de pagina van Vodafone invullen en vragen of ze misschien uit coulance je het geld willen terug storten. Ik zeg niet dat het lukt maar je kunt het altijd proberen. Daarnaast nu even regelmatig controleren bij Payinfo.nl of je je kan afmelden voor dit soort ongein. Maar let op, je kan dan helemaal niet meer aan betaal diensten mee doen!!

Succes in ieder geval en ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en anders kan je deze stellen bij de klantenservice van Vodafone.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9737Posts
  • 3069Oplossingen
  • 2184Likes
Hoi Thijsph
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat is natuurlijk heel erg vervelend, zeker als je het zelf niet hebt gedaan. Maar ik kan je zeggen, er zijn op dit moment al veel topics aangemaakt met deze zelfde vragen en komt het ook voor bij volwassenen dat er zomaar opeens een abonnement is afgesloten. Dus je dochter kan er waarschijnlijk zelf niets aan doen, het had je ook kunnen overkomen.

Het klopt dat je deze diensten uit kunt zetten via www.payinfo.nl en dan krijg je geen betaalde abonnementen meer. Waarom dit nu niet mogelijk is, begrijp ik ook niet eigenlijk. Je bent net overgestapt? Wanneer is net? Beetje vreemd maar goed, het kan natuurlijk zijn dat deze informatie nog niet is verwerkt. Dit soort informatie kan ik niet inzien, ben tenslotte ook maar een klant en geen medewerker.

Je kunt er wel vanaf als je je nummer kan invoeren via Payinfo.nl. Je zal daar dan toch nog even op moeten wachten en hopen dat dit snel mogelijk is. Op deze pagina van Vodafone helpen ze je met informatie over dit soort sms’jes en je kan ook een klacht indienen, doe dat ook! Hoe meer mensen hun klacht indienen, hoe beter.

Hier overigens een aantal topics op de Community waar je nog meer kunt leven:

  • https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/health-academy-295916
  • https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/health-academy-296093
  • https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296110

Wees altijd voorzichtig met het downloaden van "gratis" spelletjes op je toestel. Daarin kan een verborgen banner zitten die je doorstuurt naar een betaal systeem zonder dat je het zelf weet. Of bij per ongelijk aanklikken van een linkje of banner. Vooral bij Google Play geef je zoveel informatie over jezelf vrij dat spelletjes je hele telefoon mogen inzien en dan ook je nummer hebben en zelf kunnen toevoegen. Het is fraude, dat weten we allemaal, maar het blijkt toch allemaal lastiger om dit te kunnen stoppen.

Hoe dan ook, ik zou zeker even de pagina van Vodafone invullen en vragen of ze misschien uit coulance je het geld willen terug storten. Ik zeg niet dat het lukt maar je kunt het altijd proberen. Daarnaast nu even regelmatig controleren bij Payinfo.nl of je je kan afmelden voor dit soort ongein. Maar let op, je kan dan helemaal niet meer aan betaal diensten mee doen!!

Succes in ieder geval en ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en anders kan je deze stellen bij de klantenservice van Vodafone.
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11354Posts
  • 1717Oplossingen
  • 2141Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

VoLTE Roaming met Vodafone

VoLTE roaming betekent: bellen over 4G in het buitenland. In Nederland is bellen over 4G al in gebruik maar in het buitenland is deze functionaliteit nog niet overal mogelijk. Mobiel internetten doe j...

Geplaatst in Tips van Vodafone