Robie_70

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PPTP verbinding over Vodafone 4G (met netgear LB2120)

Omdat ik behoorlijk veel instabiliteit problemen heb met mijn vaste Ziggo breedband verbinding heb ik een Netgear LB2120 4G router aangeschaft.  We hebben ook Vodafone RedTogether icm ziggo en dus met een extra SIM kan ik gebruik maken van de 200GB data

 

Zowel mijn vrouw als ik werken al geruime tijd thuis, voor mijn vrouw geld dat haar werkgever de mogelijkheid bied om middels een PPTP VPN verbinding te kunnen werken echter lukt dit niet met de huidige instellingen (APN)

De router maakt prima verbinding met internet en webbrowsen werkt gewoon prima, ikzelf maak voor mijn werk gebruik van Microsft Direct Access en ook dit werkt prima over de mobiele verbinding.

Het lukt gewoon niet om de PPTP Tunnel op te bouwen via vodafone mobiel.

 

Zodra ik een KPN data SIM in de 4G router stop werkt dit onmiddellijk. 

 

Geprobeerd met onderstaande settings :

1) Default

APN                  : office.vodafone.nl

Authentication : None

PDP                 : IPV4

PDP Roaming : IPV4

 

2) Aangepast

APN                  : Live.vodafone.com

Authenticatie  : PAP

Username       : <leeg>

Password         : <leeg>

PDP                 : IPV4

PDP Roaming : IPV4

 

4 Reacties 4
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Robie_70, welkom op de Vodafone Community!

 

Frustrerend dat het niet werkt op deze manier. Ik ben even naar eerdere situaties gaan zoeken, maar je lijkt de beide opties al genoemd te hebben zoals hier en hier genoemd. Je kunt hiermee eens aankloppen bij onze Netwerk Crew om te laten onderzoeken of er iets wordt geblokkeerd. Je komt automatisch hierop uit als je deze stappen volgt.

 

Omdat ik behoorlijk veel instabiliteit problemen heb met mijn vaste Ziggo breedband verbinding heb

We zitten ook altijd klaar op de Ziggo Community om je hiermee te helpen trouwens, mocht hier nog niks voor lopen 🙂

Robie_70
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Alex , dank voor je reactie.

 

Als ik genoemde stappen volg kom ik helaas niet uit bij de Netwerk Crew maar krijg ik de boodschap dat ik mijn toestel moet(mag) laten repareren. Wellicht kan jij hier nog iets in betekenen om me met de Crew in contact te brengen ?

 

Het Ziggo forum laat ik even voor wat het is, ik heb al heel wat tijd met de Ziggo Servicedesk aan de telefoon gezeten (al meer dan 3,5 uur) en er is ook al 3 keer een monteur geweest.  

Voorlopige conclusie van Ziggo is dat de verbinding OK is en dat het haast aan de LAN kant moet liggen, vandaar mijn actie met de 4G router die ik aan de 2e WAN port van mijn eigen firewall/router wil hangen om zo te kunnen duiden of het WAN oF LAN zijde is waar het probleem zit. Immers op Vodafone 4G (mifi) of KPN USB Tethering hebben we genoemde instabiliteit en traagheid niet mogen ervaren als deze rechtstreeks aan onze Laptops hangt.

 

Groet,

 

ROland

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Welke stappen heb je doorlopen via de website en wat is er allemaal precies getest. Enige wat nog zou kunnen (indien zakelijk) is een open apn @Robie_70

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas niks meer van je vernomen @Robie_70
Heb je nog een update voor ons? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic