Hoi
BoBRoss Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Erg vervelend dat je dit nu zo mee moet maken, zeker als je daar bij je vorige provider geen last mee hebt gehad. Wat de regels waren bij je vorige provider, weet ik niet. Ik weet wel dat Vodafone op dit moment het mogelijk maakt om via je Vodafone rekening abonnementen aan te gaan en zelfs app's te laten betalen. Best een goede service, al zeg ik het zelf maar vervelend als je iets overkomt wat je zelf niet hebt gedaan.
Het is goed dat je hier een melding maakt maar het is beter om je melding te doen via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#betaalde-diensten (Je kunt je vraag of klacht indienen via My Vodafone.)
Wat doet Vodafone?Vodafone gaat nog een stap verder door de bewijslast om te draaien. Bij het geringste vermoeden van misleiding door sms dienstverleners krijgen klanten direct hun geld terug. De kosten hiervan verhaalt Vodafone vervolgens op de aanbieder van de sms-dienst. Bij herhaaldelijke overtreding, sluit Vodafone de aanbieder af van zijn netwerk.
Mijn kosten zijn onterecht, wat nu?Heb je je afgemeld, heb je jouw nummer geblokkeerd tegen betaalde sms-diensten of heb je je nooit aangemeld en zie je toch kosten op je factuur? Dan kun je via
My Vodafone een klacht indienen. Ga hiervoor op My Vodafone naar Vragen & Verzoeken - Nu overlast melden - tabblad Betaalde diensten. Je klacht wordt dan onderzocht en je krijgt hier zo snel mogelijk een reactie op.
(deze info is te lezen op deze topic: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354)
Als je nu via www.payinfo.nl je hebt uitgeschreven dan krijg je geen betaal sms meer binnen. Mocht er geld af zijn geschreven dan graag bovenstaande volgen en dan neemt Vodafone het in behandeling. Het blijft natuurlijk lastig als je hier "onterecht" mee te maken krijgt maar andere mensen willen weer wel betalen via dit soort diensten en willen juist dat het mogelijk is. Ik begrijp je volkomen en het is goed dat je je nu hebt uitgeschreven via Payinfo.
Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Verdere vragen hierover kan je stellen aan de
klantenservice van Vodafone.