nubro01

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PDF Faktuur is niet te lezen wanneer hij als text weggeschreven wordt.

Met Acrobat reader kan men een PDF als tekst wegschrijven. Zo'n bestand is dan te lezen met behulp van een programma.
Als men dit met een Voafone faktuur doet, dan zit er geen enkele logica in de opbouw en is het bestand niet electronisch te lezen c.q. te verwerken! Dit wordt waarschijnlijk gedaan zodat men een duurder maandelijks extra kosten overzicht aanschaft.
Andere providers doen het wel goed, dus, waarom Vodafone niet?
Hoe kan ik mijn maandelijkse kosten in CSV formaat krijgen, zonder daar extra voor te betalen?

Mod edit: verplaatst
3 Reacties 3
nubro01
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een dll gevonden die een gedeeltelijke oplossing biedt. Alle regels in de factuur die  slaan op netwerk verkeer, worden nu echter nog steeds vervormt, in de faktuur staat bijvoorbeeld "datum  tijd netwerk 00,00 KB kosten T" en ik krijg ze binnen als "T 00,00 KB datum tijd netwerk kosten". E.a. bied  meer logica dan de tekst export van Adobe reader en ik kan nu mijn PDF faktuur gegevens verwerken, maar toch graag een uitleg waarom dingen zijn zoals ze zijn. Andere providers geven bij een export naar tekst wel een WYSIWYG bestand.
nubro01
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, blijkbaar weinig reactie van Vodafone, had ook niets anders verwacht! Of komt het door einde jaar?
Een Ctrl A selecteerd de tekst in de PDF en met Ctrl C en daarna een Ctrl V, in Notepad of WordPad geeft wel een goed tekst bestand, maar wel erg omslachtig. Ik lees de PDF nu direct in, in mijn programma en heb werkende logica, om die rare Internet detail regels te verwerken. Alles werkt, nu nog rapportage bedenken en maken.
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hey Nubro
 
Lijkt me een lastig iets voor VF om te ondersteunen. Dat de rekening niet logisch opgebouwd is ben ik met je eens, het is een kriem om een compleet overzicht te krijgen van data/gebruiks kosten. En om nou alle kbtjes met een rekenmachine op te tellen is ook zoiets.
 
Als ik het goed begrijp lees je een txt bestand in als een csv in je programma, maar de txt/csv die je uit de rekening kan halen is niet logisch, waarschijnlijk omdat tabs, tables of seperations in de originele pdf niet logisch zijn opgebouwd.
 
Wat voor programma is het eigenlijk dat je gebruikt?
 
Cheers
 
W.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic