Begrijp dat je teleurgesteld bent en dat je dit schrijft. Maar dat de eSIM al beschikbaar was bij Vodafone is nooit gecommuniceerd via Vodafone. Sterker nog, hier op de community is daar elke maand om gevraagd waar Vodafone zei dat het er nog niet was. Er heeft gestaan: in de loop van 2020, dat zegt dan niet dat het er al was.
Wat betreft de dekking van Vodafone, daar kan ik niet zoveel over zeggen. Werk er niet en kan dus niet melden waarom iets wel, of niet, werkt. Daarvoor zal je op de website van Vodafone moeten zijn om een dekking controle te laten doen. Lees hiervoor deze pagina en dien daar dan ook de klacht in, en laat op die site een onderzoek doen.
Of Vodafone nu wel of niet makkelijker kan omgaan met regels, is niet belangrijk. Nummerbehoud heeft nu eenmaal z’n regels en die worden door elke provider zo toegepast. Theoretisch kan misschien alles, maar in de praktijk is dit niet de bedoeling. Dat dit je nu raakt, omdat je zelf hiermee zit, is dan natuurlijk vervelend.
Het meest makkelijke, en goedkoopste, manier is toch om je nummer over te laten zetten naar prepaid. Hoeft niet Vodafone te zijn, kan ook een andere provider. Dan heb je geen extra kosten en als je echt heel erg graag dit nummer wil behouden dan in je agenda plaatsen wanneer je de kaart even moet gebruiken. Voordeel van Vodafone prepaid is dat je 1x in de 6 maanden een keer moet bellen of sms sturen en dan is die weer 6 maanden geldig. Beste regeling dat er is en dan raak je je nummer niet kwijt!
Maar goed, gelukkig werk ik niet voor Vodafone, ik probeer je alleen te helpen als klanten onder elkaar. Ik begrijp je heel goed en met deze hulp hoop ik dat je verder komt. Er komt zo ie zo iemand van Vodafone hier dagelijks online en dan zal die je bericht ook oppakken. Succes in ieder geval!