Jakhals

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overzetten telefoonnummer naar mijn Vodafone contract + dramatisch bereik

Ik heb al een paar jaar een Simyo abonnement van een paar euro per maand lopen puur voor het behouden van een nummer dat ik niet kwijt wil. Nu loopt mijn nieuwe Vodafone contract al een paar maanden (kpn bereik is drama in mijn dorp zie onderstaande) en wil ik het Simyo nummer overzetten naar Vodafone (en dan in het bijzonder wil ik meteen een eSIM met dit nummer). Hoe regel ik dit het beste? Ik zie namelijk wel topics over nummerbehoud voor prepaid maar kan het niet direct terug vinden hoe dit werkt bij abonnementen.

Daarnaast een andere vraag: wanneer komt er in godsnaam degelijk en stabiel bereik in het grensgebied/postcode gebied 6014/6017?  Er wordt al jaren beloofd dat er een zendmast zou komen die het probleem oplost. In het ene dorp heeft KPN goed bereik en in het andere Vodafone en er zit “maar liefst” 1,5 kilometer tussen. Kom op jongens….. we zijn 20 jaar verder en het probleem bestaat nog steeds in deze regio.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Jakhals 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jeetje, dat met grensgebieden is altijd al een ramp geweest en wat je zegt, het is 2020, dan zou je toch verwachten dat alle providers daar iets aan hebben gedaan. Maar dat loopt al jaren en vreemd dat dit nog niet echt iets is waar de providers een oplossing voor hebben.

Maar goed. even over het omzetten van je nummer. Ik begrijp uit je verhaal dat je al een Vodafone abonnement hebt en dat je het nummer van Simyo wil omzetten naar je abonnement? Dit kan nu niet meer, hoe vervelend het ook is. Je had dan bij het aangaan van je nieuwe Vodafone abonnement gelijk nummerbehoud moeten aanvragen en dan zou Vodafone het nummer overnemen zodra je Simyo contract afloopt. Nu kan dit niet meer want je hebt al een nummer bij Vodafone en omzetten is daarom nu niet meer mogelijk. 

Wat je wel kan doen is je nummer bij Simyo laten omzetten naar een prepaid kaartje van Vodafone en dan die actief houden. Bij Vodafone kan je een gratis prepaid kaartje nemen en die moet je dan elke 6 maanden een keertje gebruiken, bellen of sms sturen of iets anders en dan is het nummer altijd van jou. En als dan straks je Vodafone abonnement een keer afloopt dan stop je het contract en neem je een nieuw contract met het prepaid nummer (het nummer dat je dan hebt meegenomen vanuit Simyo). 

Een ander manier is er jammer genoeg niet. Een eSIM aanvragen kan je natuurlijk altijd wel, dat is geen probleem. Deze kan je voor je huidige Vodafone nummer aanvragen en dan kan je het prepaid kaartje, waar ik het net over had, ook in je toestel stoppen en ben je toch ook op je andere nummer bereikbaar in je toestel. Kijk, dat is twee vliegen in 1 klap.

Heb je nog vragen, stel ze gerust. Klik alle linkjes eens aan, verdiep je erin en laat maar weten of het duidelijk is. Succes!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Jakhals 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jeetje, dat met grensgebieden is altijd al een ramp geweest en wat je zegt, het is 2020, dan zou je toch verwachten dat alle providers daar iets aan hebben gedaan. Maar dat loopt al jaren en vreemd dat dit nog niet echt iets is waar de providers een oplossing voor hebben.

Maar goed. even over het omzetten van je nummer. Ik begrijp uit je verhaal dat je al een Vodafone abonnement hebt en dat je het nummer van Simyo wil omzetten naar je abonnement? Dit kan nu niet meer, hoe vervelend het ook is. Je had dan bij het aangaan van je nieuwe Vodafone abonnement gelijk nummerbehoud moeten aanvragen en dan zou Vodafone het nummer overnemen zodra je Simyo contract afloopt. Nu kan dit niet meer want je hebt al een nummer bij Vodafone en omzetten is daarom nu niet meer mogelijk. 

Wat je wel kan doen is je nummer bij Simyo laten omzetten naar een prepaid kaartje van Vodafone en dan die actief houden. Bij Vodafone kan je een gratis prepaid kaartje nemen en die moet je dan elke 6 maanden een keertje gebruiken, bellen of sms sturen of iets anders en dan is het nummer altijd van jou. En als dan straks je Vodafone abonnement een keer afloopt dan stop je het contract en neem je een nieuw contract met het prepaid nummer (het nummer dat je dan hebt meegenomen vanuit Simyo). 

Een ander manier is er jammer genoeg niet. Een eSIM aanvragen kan je natuurlijk altijd wel, dat is geen probleem. Deze kan je voor je huidige Vodafone nummer aanvragen en dan kan je het prepaid kaartje, waar ik het net over had, ook in je toestel stoppen en ben je toch ook op je andere nummer bereikbaar in je toestel. Kijk, dat is twee vliegen in 1 klap.

Heb je nog vragen, stel ze gerust. Klik alle linkjes eens aan, verdiep je erin en laat maar weten of het duidelijk is. Succes!

Jakhals
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Energieboy,

Dank voor je reactie, inmiddels had ik ook al de klantenservice gebeld en kreeg ik het zelfde antwoord. Een in mijn ogen onacceptabel antwoord en ronduit belachelijk dat dit niet kan tijdens de looptijd van een contract (bullshit natuurlijk want het is theoretisch prima mogelijk aangezien het niet meer of minder is dan een administratieve handeling). Een 4e abonnement (sim-only prepaid) nemen is geen oplossing want ik ga dat toch niet opwaarderen en ben ik mijn nummer volledig kwijt.

Hopelijk leest Vodafone zelf mee want dit soort omslachtige manieren maken me flink de pis lauw: “dan moet je je bestaande Vodafone abonnement opzeggen en een nieuwe bestelling plaatsen”…..met als gevolg dat ik de rest van de looptijd van het contract mag afrekenen? Dacht het dus niet!

Ik sta op het punt om te kijken of ik boetevrij kan downgraden tav de bundel (om het maandbedrag omlaag te krijgen), de simkaart door te knippen en Vodafone voorgoed vaarwel te zwaaien. Tevens zal ik dan het zakelijke contract van mijn vrouw op te zeggen en meteen Ziggo ook, dan maar alles bij KPN afsluiten en hopen dat zij wel de belangen van hun klanten voorop stellen ipv een nonsense oplossing bieden…... 

In hoeverre kan ik mij beroepen op het feit dat zij hun bereik niet op orde hebben in een gebied waarvan beweerd wordt dat er wel dekking is om onder dit contract uit te komen? Daarnaast vond ik de communicatie tav eSIM misleidend, deze is pas gedurende het jaar gekomen terwijl de communicatie was dat deze al beschikbaar was.
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Begrijp dat je teleurgesteld bent en dat je dit schrijft. Maar dat de eSIM al beschikbaar was bij Vodafone is nooit gecommuniceerd via Vodafone. Sterker nog, hier op de community is daar elke maand om gevraagd waar Vodafone zei dat het er nog niet was. Er heeft gestaan: in de loop van 2020, dat zegt dan niet dat het er al was. 

Wat betreft de dekking van Vodafone, daar kan ik niet zoveel over zeggen. Werk er niet en kan dus niet melden waarom iets wel, of niet, werkt. Daarvoor zal je op de website van Vodafone moeten zijn om een dekking controle te laten doen. Lees hiervoor deze pagina en dien daar dan ook de klacht in, en laat op die site een onderzoek doen. 

Of Vodafone nu wel of niet makkelijker kan omgaan met regels, is niet belangrijk. Nummerbehoud heeft nu eenmaal z’n regels en die worden door elke provider zo toegepast. Theoretisch kan misschien alles, maar in de praktijk is dit niet de bedoeling. Dat dit je nu raakt, omdat je zelf hiermee zit, is dan natuurlijk vervelend. 

Het meest makkelijke, en goedkoopste, manier is toch om je nummer over te laten zetten naar prepaid. Hoeft niet Vodafone te zijn, kan ook een andere provider. Dan heb je geen extra kosten en als je echt heel erg graag dit nummer wil behouden dan in je agenda plaatsen wanneer je de kaart even moet gebruiken. Voordeel van Vodafone prepaid is dat je 1x in de 6 maanden een keer moet bellen of sms sturen en dan is die weer 6 maanden geldig. Beste regeling dat er is en dan raak je je nummer niet kwijt! 

Maar goed, gelukkig werk ik niet voor Vodafone, ik probeer je alleen te helpen als klanten onder elkaar. Ik begrijp je heel goed en met deze hulp hoop ik dat je verder komt. Er komt zo ie zo iemand van Vodafone hier dagelijks online en dan zal die je bericht ook oppakken. Succes in ieder geval!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic