Raygereio

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overzetten prepaid tegoed na overlijden

Hallo,

Mijn moeder is recentelijk overleden. Zij had een vodaphone prepaid nummer waar nog wat toegoed op staat. Is het mogelijk is dit tegoed terug te laten storten op een bankrekening of over te laten zetten naar een ander vodaphone prepaid nummer?

4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Raygereio

Wat erg. Gecondoleerd met het verlies. 😞

Ik kan me voorstellen dat je dit tegoed graag terug wilt maar helaas is het technisch gezien niet mogelijk om overgebleven tegoed terug te storten op een bankrekeningnummer. Gaat het om een hoog bedrag of gaat het om een paar euro's?
Raygereio
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is wel een dusdanig bedrag dat ik het zonde vindt om het zomaar weg te gooien. Ik heb zelf nog een prepaid telefoon: Is het wellicht mogelijk om het naar mijn eigen tegoed over te latten zetten?

Tevens een klacht: Ik heb geprobeerd via 1200 een vodaphone medewerker aan de lijn te krijgen hierover. In het hoofdmenu van 1200 heb ik dit geselecteerd met optie 9. Er werd netjes gezegd dat dit 0,45 ging kosten. Ik moest vervolgens in een volgend menu nog maals op 9 drukken. Er werd toen gemeld dat de invoer was mislukt. Na drie maal te vergeefs 9 hebben gekozen werd er opgehangen.
Geen medewerker dus aan de lijn gehad, maar de 0,45 is wel vrolijk in rekening gebracht.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Raygereio

Wat betreft het tegoed.. Ik weet niet precies om wat voor een bedrag het gaat maar over het algemeen wordt het niet zomaar gedaan om het tegoed van het een naar het andere nummer over te zetten. Ik kan me echter wel voorstellen dat er soms uitzonderingen op worden gemaakt, maar dat kan ik ook niet beslissen op basis van één bericht op het forum. Ik raad je dus toch aan om even contact op te nemen met de klantenservice en om daar je situatie uit te leggen. Dan kunnen zij ook meteen naar je klacht kijken.
michelk070

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mocht je er aan denken om een abbonement aftesluiten is dit waarschijnlijk een optie.
Abbonement afsluiten met nummerbehoud.
Heb je meer dan € 5 beltegoed over op het moment dat je nummer overgezet wordt,
dan ontvang je dit bedrag op een van de eerste 3 rekeningen.

Zorg dat je nieuwe simkaart op de dag van omzetten in Nederland is.
Nummerbehoud werkt alleen voor Nederlandse nummers.

Heel omslachtig maar wilde het toch even vermelden (helaas maakt Vodafone het ons niet makkelijk)

Nummerbehoud is de oplossing helaas is dat niet mogelijk van Vodafone naar Vodafone.
Het vodafone nummer waar je het beltegoed op wilt gaan gebruiken moet leeg zijn.
Dan haal je ergens een gratis simkaart vandaan laten we even zeggen Lebara.

1. Je heb je eigen simkaart van Vodafone(zorg dat er geen beltegoed meer opstaat)
2. Neem een Lebara simkaart of dergelijke als het maar geen Vodafone is
3. Vul het nummerbehoud formulier in http://www.lebara.nl/aanvraagnummerbehoud
Dit duurt 3 dgn, waarna je je Vodafone simkaart kan weggooien, als alles goed is gegaan is die gedeactiveerd

Je Vodafone telefoonnummer is nu van Lebara en gekoppeld aan je Lebara simkaart.
Je ontvangt nog 20 euro beltegoed ook maar goed daar gaat het hier niet om.
Je gebruikt nu dus je eigen bekende nummer op je nieuwe Lebara simkaart.

Bezoek nu de webiste van Vodafone
https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud/prepaid-naar-prepaid.shtml
Nu geef je aan dat je je Lebara telefoonnummer (lol voormalig Vodafone) wil gaan gebruiken op je Vodafone simkaart (ja die met beltegoed)

LET OP
Je huidige prepaid is het nummer dat je wil blijven gebruiken
Gegevens Vodafone Prepaid Starterspakket is het nummer waar het beltegoed op staat

Nadat je dit formulier heb ingevuld duurt het een week voor je nummer word overgezet naar je simkaart waar het beltegoed op staat en een weekie later ontvang je een kadootje van 10 euro of mss toch niet haha zie mijn andere post

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic