dickbosman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overstappen voor einde contract T-Mobile naar Vodafone

Mijn sim-only contract bij T-Mobile loopt 27-10 af. Ik heb dit contract zelf opgezegd en de beëindiging van het contract is al geregeld met T-Mobile. Ik wil overstappen naar Vodafone, omdat het 4G netwerk mijns inziens beter is.

Ik heb hier gisteravond een iPhone 6s geprobeerd te pre-orderen. Ik heb tijdens de bestelling gekozen voor nummerbehoud. In de bevestiging van de bestelling stond echter dat de levering van het toestel pas plaatsvindt op het moment dat het nummerbehoud door de vorige provider wordt goedgekeurd. Dit duurt maximaal tien dagen. Dat betekent dat ik de iPhone 6s sowieso pas in november zou ontvangen, wat ik veel te laat vind.

Indien de optie bestaat om het abonnement bij T-Mobile af te kopen (één maand x € 17,99 als ik het goed heb) zou ik hiervoor kiezen. Het is mij echter volledig onduidelijk of en hoe dit mogelijk is.

Kortom:
Ik wil rond de releasedatum een iPhone 6s ontvangen d.m.v. het afsluiten van een nieuw abonnement bij Vodafone, met nummerbehoud via T-Mobile. Indien nodig wil ik de laatste maand van mijn contract bij T-Mobile afkopen. Wat zijn de mogelijkheden en wat kan Vodafone voor mij betekenen?

Bij voorbaat dank,

Dirk Bosman
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Dirk Bosman,

Even twee zaken scherp gescheiden houden:
De ingangsdatum van je nieuwe Vodafone abonnement op de eerste plaats.
En op de tweede plaats de levering van de Apple iPhone 6 S.

Ik vind het onverstandig van je dat je zelf hebt opgezegd bij T-Mobile.
Het zou veel beter zijn geweest om bij een nieuwe telecom-provider (??? Vodafone ???) een volledige aanvraag te doen, met nummerbehoud, en met vermelding van jouw lange T-Mobile SIM-kaartnummer. Met als nummer-overzettingsdatum: 27 Oktober 2015.

Indien je die aanvraag op tijd had gedaan, zonder eigen opzegging bij T-Mobile. Dan zou alles op 27 Oktober 2015 in orde zijn gekomen.

Nu ontvangt T-Mobile een volledig ge-automatiseerde aanvraag voor nummer-overzetting van jouw nieuwe telecom-provider (??? Vodafone ???). En zullen zij zelf een datum bepalen, waarop jouw nul-zes-nummer wordt vrijgegeven voor overdracht naar een nieuwe telecom-provider.
Daarvoor geldt NIET die termijn van tien dagen, die jij vermeldt. Maar een opzegtermijn van DERTIG DAGEN, vanaf de de datum waarop die aanvraag bij T-Mobile binnenkomt. Die ge-automatiseerde aanvraag tot nummer-overdracht. Daar kan jouw nieuwe telecom-provider niets aan doen. En niets in betekenen. T-Mobile moet jouw nul-zes-nummer vrijgeven voor nummer-overdracht. En het liefst per 27 Oktober 2015. Dat zul je met T-Mobile moeten regelen. Bij T-Mobile kan dat wel via hun T-Mobile Forum.

Maar op dit Vodafone Forum gelden andere regels. En is het nimmer mogelijk om individuele kwesties te regelen.

Tenslotte het tweede punt. Over de voorraad en de beschikbaarheid en de (grote) vraag naar de Apple iPhone 6 S kunnen geen bindende mededelingen worden gedaan. Dat hangt er echt van af hoeveel iPhone 6 S er worden besteld door Vodafone bij Apple Inc. En hoeveel er worden toegewezen. Vodafone behandelt orders op datum van binnenkomst. In het ongunstigste geval, bij een zeer grote Europese vraag, zul je inderdaad tot November 2015 op je iPhone 6 S moeten wachten. Dat is niet anders. Dat hangt echt af van wereldwijde vraag. En beperkt aanbod door Apple Inc.

Succes!


Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals Netwerker al aangeeft kunnen we dit via het Forum niet regelen. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic