Crixus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Overstappen vanaf KPN zakelijk naar Vodafone particulier met nummerbehoud

Na 3 pogingen en uren aan de telefoon gezeten te hebben met Vodafone plaats ik hier ook maar een bericht in de hoop dat dit opgelost kan worden.

 

Wat is er aan de hand?

Ik wil een Vodafone Red Together abbonnement afsluiten met nummerbehoud. Ik kom van een zakelijk KPN nummer. Dit nummer is vrijgegeven voor nummerportering, maar het loopt tijdens de aanvraag telkens vast op nummerbehoud waardoor de aanvraag vast komt te zitten.  Hoe kan dit worden opgelost?

 

Bedankt en groet,

 

Chris

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Crixus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Ceciliadat klopt. het is gelukt! Maar niet zonder meerdere uren bellen met jullie helpdesk. Voor iedereen die hier tegenaan loopt heb ik op basis van mijn ervaring wat tips/ een soort stappenplan:

 

Stap 1:

Zorg dat je nummer vrij is gegeven voor portenring bij je huidige provider. Je zult dit waarschijnlijk via de beheerder van het bedrijf moeten doen waar je werkt. Vraag daarbij om een klantnummer.

 

Stap 2:

Meld je aan als nieuwe klant bij Vodafone en meld daarbij het klantnummer van je huidige provider. Online kon ik dit niet vinden, dus ik denk dat je het beste direct kan bellen met de Vodafone klantenservice.

 

Stap 3:

Afwachten en hope dat het direct in 1 keer goed gaat!

 

Succes!

Chris

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Crixus 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je je zakelijke nummer bij KPN eerst om laten zetten naar een particulieren abonnement? Ik denk namelijk dat je niet zomaar van zakelijk naar privé kan overstappen, maar ik kan het ook mis hebben. Heb dit volgens mij al eens eerder hier gezien en die persoon, dacht ik, kreeg de melding om eerst om te zetten bij je oude provider naar privé en dan pas om te zetten naar Vodafone. Maar goed, ik kan het mis hebben, het is alweer een tijdje terug, dus laten we het even over aan iemand van Vodafone. Morgen zijn die hier weer online en dan kunnen ze je helpen. Heb daarom nog even geduld en dan krijg je vanzelf antwoord van iemand die het wel zeker weet 😉😁

Fijne avond gewenst!

Crixus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy 

 

Dank voor je reactie. Je zou toch denken dat in 2023 je gemakkelijk van zakelijk naar privé kan overstappen 😉

 

Ik hang nu net op en het zakelijk klantnummer van KPN heb ik doorgegeven bij Vodafone. Bovendien krijg ik NU een sms waarin staat dat het nummerbehoud is gelukt! Het lijkt nu dan toch eindelijk geslaagd. Mocht dit morgen ook nog zo zijn dan post ik hier de oplossing. Anders gaan we weer verder puzzelen.

 

Groeten,

Chris

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Wat je zegt, in 2023 zou het toch allemaal moeten lukken. Ik sta nog regelmatig stom te kijken en denk dan ook altijd, dat dit niet kan in deze tijd 😜🤪.

Maar zo te horen gaat het de goede kant op, je nummerbehoud is in ieder geval gelukt. Duim met je mee en anders kan je hier weer even gillen. Dan komt het zeker wel goed 👍😁.

Crixus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke, ik heb nu een contract in de mail en een simkaart thuis, maar ik heb geen idee of mijn nummer wordt overgezet en wanneer. Nummerportering was gisteren goedgekeurd zeiden ze bij Vodafone aan de telefoon. Het lijkt inderdaad dat je gelijk hebt mbt het omzetten van KPN naar particulier. Ik kijk het even een dag aan, maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Crixus, goedemorgen!
Ik zie dat de portering gepland stond voor gisteren, 4 december. De portering is inmiddels succesvol uitgevoerd. 

Crixus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Ceciliadat klopt. het is gelukt! Maar niet zonder meerdere uren bellen met jullie helpdesk. Voor iedereen die hier tegenaan loopt heb ik op basis van mijn ervaring wat tips/ een soort stappenplan:

 

Stap 1:

Zorg dat je nummer vrij is gegeven voor portenring bij je huidige provider. Je zult dit waarschijnlijk via de beheerder van het bedrijf moeten doen waar je werkt. Vraag daarbij om een klantnummer.

 

Stap 2:

Meld je aan als nieuwe klant bij Vodafone en meld daarbij het klantnummer van je huidige provider. Online kon ik dit niet vinden, dus ik denk dat je het beste direct kan bellen met de Vodafone klantenservice.

 

Stap 3:

Afwachten en hope dat het direct in 1 keer goed gaat!

 

Succes!

Chris

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic