vanZanten

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Overstappen na 1 van de 2 jaar contract: Kan dat zonder extra kosten?

Ik krijg bij m 'n huidige provider geen coulanceregeling., terwijl die vergeten is mijn aanmelding voor glasvezel in Noord West Friesland aan de aanleggers door te spelen.
Bovendien werken apps die ze aanbiedem niet correct functioneren. Zo zijn er ondermeer wekelijks inlogproblemen in de app - en hun netwerk die blijkbaar niet structueel kunnen worden opgelost.
Ik zou daarom gaarne een oplossing willen vinden om over te kunnen stappen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi vanZanten
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik denk dat je dit toch echt met je huidige provider moet oplossen. Je hebt het over glasvezel aanleggen maar Vodafone is een provider voor mobiel bellen en geen vast internet. Als het gaat om internet in huis dan kan je beter contact opnemen met Ziggo, als je die zou willen aanschaffen.

Maar voor verdere afhandeling en eerder weg willen bij je huidige provider moet je toch echt daar zijn. Misschien kan je ze vragen wat het kost om je contract af te kopen en als je het daar dan mee eens bent dat je dan overstapt. Maar zoek dan aub wel eerst uit wat je wilt en waarvoor je het gaat gebruiken.

Ziggo = thuis internet & TV
Vodafone = mobiel bellen & internet

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi vanZanten
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik denk dat je dit toch echt met je huidige provider moet oplossen. Je hebt het over glasvezel aanleggen maar Vodafone is een provider voor mobiel bellen en geen vast internet. Als het gaat om internet in huis dan kan je beter contact opnemen met Ziggo, als je die zou willen aanschaffen.

Maar voor verdere afhandeling en eerder weg willen bij je huidige provider moet je toch echt daar zijn. Misschien kan je ze vragen wat het kost om je contract af te kopen en als je het daar dan mee eens bent dat je dan overstapt. Maar zoek dan aub wel eerst uit wat je wilt en waarvoor je het gaat gebruiken.

Ziggo = thuis internet & TV
Vodafone = mobiel bellen & internet
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's van Ziggo? Echter dien je deze vraag te stellen aan je huidige provider. Zij kunnen deze vraag voor je beantwoorden vanZanten
vanZanten
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de begroeting en de adviezen heren! Ik heb inmiddels al wel een dozijn maal contact via e-mail en 't callcenter over deze onderwerpen gehad. Men wenst me echter totaal niet tegemoet te komen. Ik blijf dus nog minstens een jaar lang een dik probleem met deze firma houden. We overwegen nu dan ook juridische stappen te gaan ondernemen. Een vriend van me vertelde me dat ik met opgeslagen chats - en opgenomen telefoongesprekken wel een harde case in handen heb. Bedankt hier in ieder geval!
Ik was overigens ook niet van plan zomaar met Ziggo in zee te gaan. De afkoopsom is me gewoon te duur (zo ongeveer 750 euro) en je hoort eigenlijk overal wel dit soort verhalen.
Sommige gezinnen worden na hun twee jaren, nog tijden langer met schuldenclaims lastig gevallen.
Ik dacht dat er vanaf begin dit jaar al een duidelijke coulance - wet in de gehele EU gelde.
Echter, dit soort financiële misbruik is klaarblijkelijk nog altijd een belangrijk onderdeel van de huidige netwerkenwereld.
Het keiharde verdienmodel ervan.
Dit begint voor mij echter nu langzamerhand toch tot een principezaak uit te gaan groeien.
En dan is men niet bepaald zomaar klaar met mijn persoontje.
Keep up the good work hier derhalve!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor het compliment vanZanten
Ik denk dat je beter het contract kan uitzitten zodat je er vanaf bent en geen hoge rekening in een keer krijgt.
Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag.
vanZanten
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Klopt ook wel. Maar principes en de wet (achter je) vormden regelmatig ook de basis voor een rechtvaardige behandeling.
Zo won ik in 't verleden bv al cases van 't UWV en de belastingdienst.
Dergelijk gedoe kost alleen wel erg veel moeite allemaal.
Bedankt nogmaals voor 't hulpaanbod!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic