Laura91

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Overstappen met nummerbehoud

Ik wil graag overstappen van T-Mobile naar Vodafone. Mijn abonnement van T-Mobile loopt 1 september af. Wanneer kan ik het nummerbehoud aanvragen? Want ik kom er niet echt uit.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oh lekker, vakantie! Daar moet je zeker eerst maar eens van genieten ????
Als je een nieuw contract afsluit bij Vodafone dan krijg je direct al een toestel en een SIM-kaartje. Maar het SIM-kaartje van Vodafone ga je pas gebruiken als je andere abonnement is gestopt. Pas op die dag steek je het Vodafone SIM-kaartje in je nieuwe toestel en dan werkt het.

Je kan natuurlijk je nieuwe toestel al wel gebruiken met je huidige SIM-kaartje. Die kan je in het nieuwe toestel steken en heb je alvast plezier van je nieuwe toestel 🙂 Snap je het?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Laura,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik zal je proberen verder te helpen. In ieder geval kan je op deze pagina alle informatie lezen (even opgeven dat je vanaf een andere provider naar Vodafone wil gaan): https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml

Dit moet je ook weten:
- Vanaf 120 dagen voor de einddatum van je huidige abonnement kun je nummerbehoud aanvragen.
- Als je aanvraag is goedgekeurd, ontvang je een bericht over de orderstatus met daarin de eerst mogelijke overstapdatum. Hierin staat ook een link om deze datum aan te passen.

Je zou dus als ik goed kan rekenen nu al over kunnen stappen en je abonnement laten ingaan bij Vodafone op 1 september. Misschien nog even een maandje wachten en dat je op 1 Juni je aanvraag doet. Dan is het zeker goed! In ieder geval heb je 1 maand opzeg termijn, dus voor 1 augustus moet je het zeker hebben gedaan 🙂
goldspots

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En hou de voortgang in de gaten! Mijn overstappen met nummerbehoud ging helaas iets minder soepel...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ja, dat moet je eigenlijk altijd doen. Jammer genoeg gaat het tussen de providers soms nog wel eens niet lekker. Ook al zeggen ze allemaal dat ze soepel zijn met de overgang maar dat is soms niet zo. Goede tip Goldspots!
goldspots

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik wilde je een kudo geven maar denk dat mijn status nog niet hoog genoeg is...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Zou niet eens weten hoe je dat moet doen 🙂
Laura91
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je antwoord!
Eerst een weekje vakantie vieren en daarna er even rustig voor zitten.
Want klopt het dat je gelijk een telefoon moet bestellen? Eerste keer dat ik overstap dus is allemaal nieuw???? Niet dat ik met driedubbele kosten zit zometeen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Oh lekker, vakantie! Daar moet je zeker eerst maar eens van genieten ????
Als je een nieuw contract afsluit bij Vodafone dan krijg je direct al een toestel en een SIM-kaartje. Maar het SIM-kaartje van Vodafone ga je pas gebruiken als je andere abonnement is gestopt. Pas op die dag steek je het Vodafone SIM-kaartje in je nieuwe toestel en dan werkt het.

Je kan natuurlijk je nieuwe toestel al wel gebruiken met je huidige SIM-kaartje. Die kan je in het nieuwe toestel steken en heb je alvast plezier van je nieuwe toestel 🙂 Snap je het?
Laura91
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja super duidelijk!
Dank je voor je antwoorden????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic