MrSpacely

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Overstappen met nummerbehoud naar andere provider onmogelijk

Ik was al 13 jaar lid bij vodafone, maar omdat er geen praktisch abbonement meer was wou ik overstappen naar prepaid.
Dit had ik geregeld in de winkel en dat zou een maand na 12 mei geregeld zijn. In de winkel zag ik een mooie melding succesvol. Ik was daar op 9 april. Daarna hoorde ik niks meer. Ik dacht dat gaat goed.
Maar toch belde ik even. En nee hele portering en beëindiging waren niet doorgegeven.
Na veel bellen en naar de winkel terug te gaan, was het niet gelukt. Maar het was zelfs onmogelijk, je kan niet overstappen naar prepaid. Dat wist geen enkele medewerker, van de klantenservice en de winkel niet. Ze kwamen er zelf achter door veel te bellen met backoffice medewerkers. Het advies was overstappen naar een andere provider.
Ik dat maar doen. Dus simkaartje gekocht, en nummerbehoud aanvraag gedaan, opnieuw. Datum 30 mei. aanvraag voor 4 dagen later. Ik dacht, dan stopt het abbonement eerder, betaal ik maar ff dubbel, die maand.
Uiteraard geweigerd, want als klant moet je zelf de maand opzegtermijn uitrekenen, ondanks dat op de site staat dat je ook een restbedrag kon krijgen.
Dus weer 56 euro extra naar Vodafone. Ik weer opnieuw porteren (nummerbehoud heet ook wel porteren). Dus nu aanvraag op 18 gedaan voor 1 maand + 5 extra dagen, dus 23 juni.
Ik krijg vandaag weer een sms van geweigerd.
Erg leuk allemaal dat jullie niet intern kunnen porteren, omdat er 2 losse master systemen zijn. Die conflicteren.
Daarnaast is het niet eens mogelijk om weg te gaan en je nummer te houden. Na 13 jaar betalen.

Einddatum van het contract was 12 april, dus maand erbij is 12 mei. Hoeveel dagen extra betaald tot nu toe (je betaald vooraf) is dus ongeveer 19 + 30 dagen = 49 dagen, en dat is 89,6 euro teveel. Aangezien ik al sinds 12 mei over moest zijn.
Als ik de klantenservice bel is het, nee je moet bij prepaid zijn nee bij abbonement, daarna nee je moet in de winkel zijn. Daarna nee je moet de klantenservice bellen.

Maar hoe is dit echt op te lossen?
Het belangrijkste is dat de portering wel gewoon lukt. Dat uitstellen is gewoon belachelijk.
Een beetje compensatie mag ook best aangezien de Galaxy S3 die ik 2 jaar terugkreeg toen al te duur was en nu allang afbetaald is, dus 56 euro voor alleen dat niet gebruikte onbeperkt bellen en het internet is wel erg veel.

Maar de portering moet zo gaan, je doet een aanvraag, en dit moet de provider verplicht aannemen, als de gegevens kloppen. (zoals simkaartnummer etc) Als je eerder opzegt dan het contract en/of de opzeg termijn krijg je gewoon een rekening met het restbedrag(als je een jaar eerder opzegt is dat dus 13 keer de maandkosten)
Dit staat ook op website van Vodafone, en dat de provider moet meewerken staat op de website van Opta.

Vroeger, ja echt vroeger 13 jaar terug toen werkte de klantenservice goed. Je belde, legde uit wat er was, en het werd geregeld, soms na paar dagen soms direct. Maar altijd kreeg ik een oplossing. Nu? Nu bel je en de klantenservice mag niks doen, kunnen die mensen ook niks aan doen, maar het werkt natuurlijk niet. Of ze kunnen systemen niet inzien, of ze weten niet eens dat overstappen niet kan tussen vodafone abbonementen en prepaid(blijkbaar kan dat al heel lang niet)
Bij andere providers hebben ze deze 2 losse systemen al samengevoegd, hierdoor kan je overstappen met klik van de muis. Maar ook al heb je 2 losse systemen (losse server voor simkaartregistratie zeg maar) dan nog moet nummerbehoud gewoon kunnen werken. Aangezien het technisch gezien gewoon 2 providers zijn.
Als dat namelijk gewoon werkte, was ik gewoon klant bij Vodafone gebleven, welliswaar prepaid, maar ik zou omdat ik internet gebruik toch elke maand zo'n bundel aanschaffen.
Maar dat kan niet ik kan niet over naar prepaid! De klantenservice en het winkelpersoneel zeggen ook ga maar naar een andere provider(, na 13 jaar! Omdat we u niet kunnen helpen, we hebben geen rechten op het systeem. dit zeiden ze niet maar dat is wel de reden)
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
MrSpacely , ik begrijp dat je graag een oplossing wilt, neem hiervoor opnieuw contact op met onze klantenservice. Ik heb het topic gesloten omdat het niet aan de regels voldoet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic