RikStorm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overnemen van telefoonnummer/ beëindigen contract

Beste medewerker,

 

Via deze weg wil ik een klacht indienen bij Vodafone.

 

Ik combineer Ziggo met Vodafone. Echter gaan wij verhuizen en op het nieuwe adres wil ik graag gebruik gaan maken van glasvezel en dus stap ik over naar KPN. Om die reden wil ik ook van telecomaanbieder wisselen (van Vodafone naar KPN). Ik heb 2 telefoonnummers die ik graag mee wil nemen naar KPN. Eén nummer , eindigend op 1813, is inmiddels goedgekeurd. Bij het tweede nummer dat eindigt op 1430 is de aanvraag afgekeurd met als reden dat het contract pas eind dec 2021 afloopt. Dit telefoonnummer is eind 2019 toegevoegd aan mijn abonnement en overgenomen van T-Mobile. Het betreft een sim only abonnement.

 

Nu ben ik met mijn eerste nummer al +/- 18 jaar klant bij Vodafone, heb altijd netjes mijn facturen betaald en mij gehouden aan de voorwaarden gesteld in het contract. Ik heb gebeld met de klantenservice en daar is aangegeven dat ik het nummer alleen nu kan meenemen als ik het abonnement in 1x afkoop en dus €87 moet betalen (de abonnementskosten t/m dec. 2021). 

 

Ik vind dit niet klantgericht en ook een beetje flauw om nu nog even snel €87 uit mijn broekzak de trekken. Een snelle rekensom zal opleveren dat ik al duizenden euro's heb overgemaakt en dat ik het uit klantgerichte coulance netjes zou vinden als Vodafone het telefoonnummer gewoon beschikbaar stelt voor overname zonder heel moeilijk te doen over die €87. Het is dus een beetje een principekwestie... Het zou Vodafone sieren als zij na 18 jaar relatie de inboedel met enige redelijkheid wil opsplitsen.

 

Ik hoor het graag.  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RikStorm,
Welkom op de community van Vodafone. Jammer om te lezen dat je weggaat bij ons. Maar wel begrijpelijk als KPN een mooie deal kan regelen in combinatie met glasvezel. Zien we liever niet gebeuren! Ik kan me voorstellen dat je het flauw en een principekwestie vindt, maar je bent een contract aangegaan voor een bepaalde periode. Deze dien je uit te zitten (ook helaas als je al zolang klant bent). Wij bieden geen abonnementen aan waarbij je ieder moment kunt opzeggen zonder de kosten. Wil je eerder weggaan, dat is zeker mogelijk maar dan krijg je alle abonnementskosten tot aan het einde van je contract in een keer. Dit staat ook duidelijk in onze voorwaarden benoemd. Ik kan hier helaas niks in betekenen voor je. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @RikStorm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Nu ben ik niet iemand van de klantenservice, dus je zal nog even moeten wachten tot iemand van Vodafone je bericht heeft gelezen en dit oppakt. 

Je zegt dat je eind 2019 van TM over bent gestapt naar Vodafone. Dan is het logisch, als je een 2 jarig abonnement hebt afgesloten, dan je dan ook pas eind 2021 weg kan bij Vodafone. Dan loopt je contract af en dan kan je ook pas weg bij Vodafone en dat heeft dan niets te maken of je al heel veel jaren klant bent en/of altijd trouw je rekeningen hebt voldaan. In het contract, dat je toen hebt afgesloten, zal een 2 jarige afspraak zijn gemaakt en daarom zegt Vodafone ook, je kan wel eerder weg, maar dan moet je afkopen, dit doet elke provider. 

Bij je eigen contract, waar je al 18 jaar klant voor bent geweest, heeft Vodafone je ook netjes het nummer mee laten nemen, nu op dit moment. Maar dat andere contract heeft toch echt een looptijd en die moet uitgezeten worden. Ben bang dan iemand van Vodafone je dit ook zal vertellen. Maar heb nog even geduld en dan komt er vanzelf iemand die je helpt. Maar hou echt rekening met de afkoop of wachten tot eind 2021. 

Succes in ieder geval! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RikStorm,
Welkom op de community van Vodafone. Jammer om te lezen dat je weggaat bij ons. Maar wel begrijpelijk als KPN een mooie deal kan regelen in combinatie met glasvezel. Zien we liever niet gebeuren! Ik kan me voorstellen dat je het flauw en een principekwestie vindt, maar je bent een contract aangegaan voor een bepaalde periode. Deze dien je uit te zitten (ook helaas als je al zolang klant bent). Wij bieden geen abonnementen aan waarbij je ieder moment kunt opzeggen zonder de kosten. Wil je eerder weggaan, dat is zeker mogelijk maar dan krijg je alle abonnementskosten tot aan het einde van je contract in een keer. Dit staat ook duidelijk in onze voorwaarden benoemd. Ik kan hier helaas niks in betekenen voor je. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic