Beste medewerker,
Via deze weg wil ik een klacht indienen bij Vodafone.
Ik combineer Ziggo met Vodafone. Echter gaan wij verhuizen en op het nieuwe adres wil ik graag gebruik gaan maken van glasvezel en dus stap ik over naar KPN. Om die reden wil ik ook van telecomaanbieder wisselen (van Vodafone naar KPN). Ik heb 2 telefoonnummers die ik graag mee wil nemen naar KPN. Eén nummer , eindigend op 1813, is inmiddels goedgekeurd. Bij het tweede nummer dat eindigt op 1430 is de aanvraag afgekeurd met als reden dat het contract pas eind dec 2021 afloopt. Dit telefoonnummer is eind 2019 toegevoegd aan mijn abonnement en overgenomen van T-Mobile. Het betreft een sim only abonnement.
Nu ben ik met mijn eerste nummer al +/- 18 jaar klant bij Vodafone, heb altijd netjes mijn facturen betaald en mij gehouden aan de voorwaarden gesteld in het contract. Ik heb gebeld met de klantenservice en daar is aangegeven dat ik het nummer alleen nu kan meenemen als ik het abonnement in 1x afkoop en dus €87 moet betalen (de abonnementskosten t/m dec. 2021).
Ik vind dit niet klantgericht en ook een beetje flauw om nu nog even snel €87 uit mijn broekzak de trekken. Een snelle rekensom zal opleveren dat ik al duizenden euro's heb overgemaakt en dat ik het uit klantgerichte coulance netjes zou vinden als Vodafone het telefoonnummer gewoon beschikbaar stelt voor overname zonder heel moeilijk te doen over die €87. Het is dus een beetje een principekwestie... Het zou Vodafone sieren als zij na 18 jaar relatie de inboedel met enige redelijkheid wil opsplitsen.
Ik hoor het graag.