De Vodafone dienst "Overlast melden" laat geen andere telefoonnummer toe dan het standaardformaat, dus 10 cijfers of landcode, netnummer en abonneenummer. De nummer die mij lastig vallen en die ik in het scherm aflees zijn bijvoorbeeld +3197010282729.
Als ik dit nummer opgeef als nummer dat mij lastigvalt dan accepteert "Overlast melden" dit niet en ik kan dus verder niets doen?
Of wel?
Wie o wie kan helderheid geven. De club mensen die mij lastigvalt gebruikt steeds steeds verschillende nummers, ik blokker de nummers en meldt ze als spam. Maar dan wordt ik gebeld door +3197010281900 en ga zo maar door. Maar ook door nummers met landcode +46. Is hier nou helemaal niets tegen te ondernemen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @DeRodeBaron
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Overlast melden kan alleen met Nederlandse nummers. Vodafone kan namelijk geen onderzoek verrichten naar buitenlandse nummers. Daarom is bij de aanvraag van Overlast melden alleen Nederlandse nummers van toepassing. Het gaat hier dan echt over het lastiggevallen worden door, ja hoe zal ik het zeggen, echte mensen om je heen. De nummers die jij noemt zijn vaak fake nummers en daar kan Vodafone niets mee. Zoals je ziet op het plaatje hier onder, er staat ook dat je alleen Nederlandse nummers kan invoeren.
Het is goed dat je hier een melding maakt want deze nummers neem Vodafone ook mee in z'n lijst en kijkt dan of meerdere providers hier last van hebben en/of ze hier dan iets mee kunnen doen. Zomaar blokkeren zullen ze niet doen, dit kan je zelf doen op je telefoon. Je toestel zal dan niet meer overgaan als dit nummer je weer een keer belt, zoals je zelf ook al doet. Er is niets aan te doen, vervelend genoeg.
Je nummer zal ergens een keer via phishing, of via een datalek (niet bij Vodafone maar bij bedrijven waar je je nummer hebt achtergelaten) naar buiten zijn gekomen en die gebruiken ze nu. Altijd vervelend maar als jij niet opneemt dan houden ze echt wel een keer op.
Lees ook deze topic voor tips vanuit Vodafone.
Hoi @DeRodeBaron
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Overlast melden kan alleen met Nederlandse nummers. Vodafone kan namelijk geen onderzoek verrichten naar buitenlandse nummers. Daarom is bij de aanvraag van Overlast melden alleen Nederlandse nummers van toepassing. Het gaat hier dan echt over het lastiggevallen worden door, ja hoe zal ik het zeggen, echte mensen om je heen. De nummers die jij noemt zijn vaak fake nummers en daar kan Vodafone niets mee. Zoals je ziet op het plaatje hier onder, er staat ook dat je alleen Nederlandse nummers kan invoeren.
Het is goed dat je hier een melding maakt want deze nummers neem Vodafone ook mee in z'n lijst en kijkt dan of meerdere providers hier last van hebben en/of ze hier dan iets mee kunnen doen. Zomaar blokkeren zullen ze niet doen, dit kan je zelf doen op je telefoon. Je toestel zal dan niet meer overgaan als dit nummer je weer een keer belt, zoals je zelf ook al doet. Er is niets aan te doen, vervelend genoeg.
Je nummer zal ergens een keer via phishing, of via een datalek (niet bij Vodafone maar bij bedrijven waar je je nummer hebt achtergelaten) naar buiten zijn gekomen en die gebruiken ze nu. Altijd vervelend maar als jij niet opneemt dan houden ze echt wel een keer op.
Lees ook deze topic voor tips vanuit Vodafone.
Dag Energieboy,
Dank voor je uitleg en reactie.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.