dringendhulpnod

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overlast door 'Privé-Nummer '

Beste Forum-Leden,

Ik wordt sinds 16-05 bijna elke dag 1-3 maal gebeld door een 'Privé-Nummer'. Verbinding heeft nooit tot stand gekomen, aangezien ik tijdens mijn werk geen privé telefoontjes kan opnemen. Ook vind dit alleen plaats gedurende de werkweek, in het weekend houd het op.

Dit is zeer frustrerend en vervelend aangezien ik wel bereikbaar moet zijn voor belangrijke telefoontjes maar niet steeds gestoord kan worden door deze onzin. Ik heb hierdoor ook mijn telefoon op stil moeten zetten en heb hem zelfs een paar dagen uit laten staan in de hoop dat dat zou helpen. Dat hielp voor een paar tellen tot, maar al snel daarna begon de ellende weer.

Hieronder de gegevens van alle gemiste oproepen tot nu toe:

- 16-05-14 Privé-nummer 14:49
- 19-05-14 Privé-nummer 12:23
- 19-05-14 Privé-nummer 16:50
- 20-05-14 Privé-nummer 15:04
- 21-05-14 Privé-nummer 10:17
- 21-05-14 Privé-nummer 10:17
- 21-05-14 Privé-nummer 15:00
- 22-05-14 Privé-nummer 10:29
- 22-05-14 Privé-nummer 14:36
- 27-05-14 Privé-nummer 17:53
- 28-05-14 Privé-nummer 17:18

Mijn vraag is nu, wat kan hieraan gedaan worden? Ik heb mezelf reeds ingeschreven in het bel-me-niet register dus ik geloof niet dat het daar betrekking op heeft. Ik wil het liefst helemaal geen telefoontjes meer ontvangen van onbekende nummers.

Ik ben echt ten einde raad en ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft. Kan eventueel mijn nummer misschien veranderd worden i.v.m. overlast?

Alvast Bedankt 🙂
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Nog een aanvulling op het zeer correcte bericht van @Netwerker
Voor het melden van de overlast moet er 1 sec verbinding geweest zijn, dit mag opnemen en ophangen zijn. Maar op die manier kunnen de gesprekken teruggeleid worden, zonder verbinding helaas niet.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo,

Kort antwoord. Bezoek de volgende info-pagina van Vodafone.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/overlast-melden/

En meld deze telefonische overlast via het formulier op die info-pagina.
Met Mobile Protect Premium kun je alle anonieme nummers laten blokkeren door Vodafone. Dit kost je dan €2,00 per maand.

Maar wellicht is het verstandig om toch eens de oproep te beantwoorden. Ook op je werk. En dan eens te informeren waarom diegene je zo vaak belt. Waarschijnlijk is het een bekende van je.

Succes !


Netwerker

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Nog een aanvulling op het zeer correcte bericht van @Netwerker
Voor het melden van de overlast moet er 1 sec verbinding geweest zijn, dit mag opnemen en ophangen zijn. Maar op die manier kunnen de gesprekken teruggeleid worden, zonder verbinding helaas niet.
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Bij de instellingen op mij SG S4 is het mogelijk deze nummers automatisch te weigeren door toevoegen aan de weigerlijst. Je ziet en hoort dan echter ALLE bellers die met een afeschermd nummer niet meer.
Germarin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer het nummer onbekend is, kan ik dus niet terugbellen. Wanneer ik de telefoon opneem, is(wordt) verbinding verbroken De mopbiel van mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Germarin

Hierboven staat het eigenlijk al vermeld wat je kunt doen. Zie hiervoor ook de antwoorden van Arina en Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic