28 december 4x abbo afgesloten via VDF. 1 hoofd RED together met nieuwe GSM en 3x extra (met nummerbehoud). Van 3 heb ik bevestigd gekregen van KPN wanneer ze overgaan naar VDF. 29 en 30 januari. Het hoofd abbo heb ik nog geen bericht gekregen. Met VDF gebeld en kreeg te horen dat dit komt omdat de telefoon pas vanaf volgende week leverbaar is en verstuurd gaat worden. Vanaf dat moment gaan ze het abbo bij KPN opzeggen. Geval is dan dat het hoofd abbo later ingaat dan de andere 3. Volgens de medewerker VDF kunnen ze er voor zorgen dat de 3 extra later overgezet gaan worden. Op zelfde datum als het hoofd abbo. Lijkt mij sterk. Dus vraag aan jullie: is dit technisch mogelijk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja dit is technisch mogelijk. De ingangsdatum kan worden uitgesteld. Zodra je een bevestigings sms krijgt over de ingangsdatum van het hoofdnummer kun je contact opnemen met de klantenservice om de andere nummers naar die datum te laten aanpassen. Ik zou het advies geven om een dag later te kiezen, zodat het zeker is dat het hoofdnummer als eerste ingaat. Dan kun je daarna als alle nummers zijn overgezet deze koppelen aan het hoofdnummer in My Vodafone
Hoi @tremmal970,
Welkom op de Community van Vodafone.
Duidelijke vraag. ik kan me voorstellen dat als je Red Together aanvraagt, je niks aan de abonnementen hebt als er geen hoofd abonnement is.
Het is mogelijk om voor nummerbehoud een nieuwe datum aan te vragen zodat de aanvraag voor nummerbehoud vervroegd of later wordt.
Is er al een exacte datum waarop het abonnement actief gaat? Weet je hier al meer over? Want dan kunnen we kijken of we eventueel dezelfde datum kunnen aanvragen.
Let er wel op: KPN moet goedkeuring geven. Indien je eerder weggaat dan de einddatum, kan het zijn dat KPN de kosten in een keer berekend of zelfs een boete.
Contracten zijn allemaal ‘vrij’. Fijn om van iemand anders ook te horen dat het mogelijk is. Volgens medewerker die ik sprak krijg ik pas de simkaart als de iPhone verstuurd gaat worden. Vanaf dat moment wordt de opzegging gedaan bij KPN en krijg ik datum overgang?
Ik ga heel eerlijk zeggen dat ik niet 100% begrijp wat nu je vraag nog is, @tremmal970, sorry! Wat wil je nu precies nog weten?
Ja dit is technisch mogelijk. De ingangsdatum kan worden uitgesteld. Zodra je een bevestigings sms krijgt over de ingangsdatum van het hoofdnummer kun je contact opnemen met de klantenservice om de andere nummers naar die datum te laten aanpassen. Ik zou het advies geven om een dag later te kiezen, zodat het zeker is dat het hoofdnummer als eerste ingaat. Dan kun je daarna als alle nummers zijn overgezet deze koppelen aan het hoofdnummer in My Vodafone
Fijn! Kan je ook nog voor mij nakijken wanneer de telefoon en sim waarschijnlijk geleverd gaat worden?
Helaas hebben we vanuit hier geen inzicht wanneer een toestel geleverd gaat worden @tremmal970
Je ontvangt een e-mail met track en trace code zodra we een toestel uitsturen. De week van te voren krijg je een sms met een weeknummer waarin we het gaan versturen.
Betreft de levertijden van de iPhone, kun je het beste https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd aanhouden.
Heb gistermiddag bericht ontvangen. Ws levering eind werk 5. Dat zou betekenen dat het hoofdabbo even daarvoor opgezocht wordt bij KPN. Dus ingang Vodafone 1 maand later. Begin maart. De 3 andere abonnementen gaan per 29 januari over. Dus door leverdatum iPhone moeten er nu 3 Abonnementen qua ingangsdatum dik een maand opgeschoven worden. Allemaal erg omslachtig. Waarom niet Sim opsturen en later telefoon? Is toch veel logischer? Of kan ik nog een extra together afsluiten voor een maand en daar de telefoon aan koppelen? Dan kan de hoofdsim vast opgestuurd worden.
Ik begrijp jouw mening @tremmal970. In dit geval heb je waarschijnlijk nog een oude telefoon. Dit doen wij niet omdat wij vinden dat als je een toestel bestelt, het toestel in huis moet zijn voordat je gebruik gaat maken van onze diensten.
Maar stel je eens voor als we dit deden bij klanten zonder een toestel? Klanten betalen dan voor een dienst waarvan ze geen gebruik kunnen maken.
Snap ik. Maar voor dit soort gevallen zou het praktisch zijn om hier van af te kunnen wijken.
Helaas is dat niet mogelijk @tremmal970
Dus ook niet extra together met de iPhone en het hoofdabbo iPhone annuleren?
Dit is niet iets wat ik vanuit hier voor je kan regelen. Dit kan via 0800-0560 (afdeling verkoop).
Mijn collega's helpen je er graag verder mee. Zij zijn hiervoor aanwezig tot en met 20:00 uur.
Houdt er rekening mee dat zodra je het abonnement annuleert en daarna een nieuwe bestelling plaatst, je achteraan terecht komt met de levering voor de iPhone @tremmal970.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.