wouters

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegtermijn

Hallo,
Ik had een vraag, ik ben net gebeld door een mevrouw die mij vertelde dat mijn abonnement in juni afloopt. Dat klopt inderdaad, ze vroeg mij of ik deze wou verlengen met een telefoon. Ik vertelde dat ik de iphone 6 wil en dus nog een tijdje wil wachten. Ze bood mij een red abonnement aan voor 3 tientjes, aangezien ik nu meestal rond de 50 euro zit vond ik dit goed. Het abonnement heeft een maximale looptijd van 2 jaar, nu vertelde ze mij dat ik dit sim only abonnement per maand op kan zeggen en dus zo over kan stappen naar een abonnement met telefoon. Nu kreeg ik net de bevestigings mail en daar staat alleen dat ik een contract duur heb van 2 jaar, mijn vraag is dus klopt het wel dat ik maandelijks op kan zeggen.. Aangezien ik binnen 7 dagen dit abonnement nog kan ontbinden, wil ik dit dus graag weten.
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Groeten Wouter
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Wouter,

Neen, dat klopt niet. Bij een nieuw twee-jarig contract, kun je pas opzeggen in de maand Mei van het jaar 2016.
Jouw abonnements-overeenkomst duurt dan tot en met de maand Juni van het jaar 2016.

Mijn advies: jouw nieuwe (verlengde) abonnements-overeenkomst onmiddellijk ongedaan laten maken. Daarvan een bevestiging eisen van Vodafone.
Jouw oude abonnements-overeenkomst in ere laten herstellen.

In Juni 2014 beslissen of:
•) Je jouw oude abonnements-overeenkomst stilzwijgend laat voortduren, totdat de Apple Iphone 6 uitkomt.

•) Je jouw oude abonnements-overeenkomst in de maand Mei van dit jaar opzegt. Daarna tijdelijk overstapt naar Vodafone Hybride. Totdat de Apple Iphone 6 leverbaar is via Vodafone.

Jammer dat je verkeerd of onvolledig bent voorgelicht door een medewerkster van Vodafone.
Aan haar hoef je geen kudo's toe te kennen :--(

Aan dit antwoord kun je dat met een gerust hart wel doen ;--)
Vooral als je mijn adviezen opvolgt.

Succes !

Netwerker


Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @wouters

Wat @Netwerker zegt klopt in zeker opzicht wel, echter bestaan er wel Sim Only abonnementen die je na 2 maanden kunt verlengen met een toestel. Dit zijn Smart Sim Only abonnementen. Staat er dus bij dat het Smart is dan klopt het verhaal van de verkoper wel. Dit abonnement gaat echter wel pas op de einddatum in en daarna gelden de 2 maanden. Gezien de iPhone 6 er voorlopig nog niet is kan het best een goede oplossing zijn.

Vraag het voor de zekerheid even na bij de klantenservice wat je nu gekocht hebt, bij een gewoon Sim Only abonnement kan dit namelijk niet!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic