Farid B.

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opzegging verzekering

Beste lezer,

 

Vandaag heb ik met een van uw collega's gesproken omtrent de toestelverzekering die ik begin juli, in de winkel bij Nils Kramer, heb opgezegd. Mijn oude toestel is namelijk een dag daarvoor gestolen en logischerwijs wilde ik geen verzekering houden op een toestel dat ik niet meer heb.

 

Op 10 augustus heb ik telefonisch contact opgenomen en kennelijk is er iets fout gegaan met de opzegging. Dat is destijds in het gesprek gezegd en ook vandaag telefonisch wederom bevestigd.

 

Echter krijg ik nu wel een factuur van 90 euro terwijl ik begin augustus de verzekering heb opgezegd. Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord en ga ik ook zeker niet betalen.

 

Graag verzoek ik u om de kosten ofwel kwijt te schelden en een lager bedrag af te schrijven of een aangepaste factuur te sturen. Een creditnota mag natuurlijk ook, maar ik ben onder geen beding van plan om de verzekering te betalen.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3582Posts
  • 1087Oplossingen
  • 1181Likes

Hi @Farid B., goedemorgen en welkom hier. 

Wat een vervelende situatie dat je toestel gestolen is! Ik kan mij voorstellen dat dit behoorlijk wat ongemak met zich heeft meegenomen. Allereerst is je factuur ook hoger vanwege de wijziging in je abonnement. De toestellening van je nieuwe telefoon is namelijk ook over een langere periode dan een maand berekend. Ik zie dat je gisteravond met één van mijn collega's hebt gesproken. De toestelverzekering is alsnog voor je opgezegd. Zoals aangegeven door mijn collega kan er geen vergoeding worden toegepast voor de verzekering. Via de Community heb ik hierin ook geen andere mogelijkheden. Mijn excuses daarvoor.

Farid B.
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met andere woorden: jullie maken een fout en een klant die al jaren afnemer is van Ziggo én Vodafone mag hiervoor opdraaien? Omgekeerde wereld natuurlijk.

 

Bij dezen: ik boek het bedrag terug en jullie sturen maar een aangepaste factuur. Hier ga ik niet voor betalen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12225Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3191Likes

Bedrag terug boeken lijkt me niet een slimme oplossing. Je kan beter betalen, het nogmaals uitleggen, het voorstellen aan een klachten afdeling van Vodafone en dan kijken hoe ver je komt. Netjes uitleggen, de stappen die heb gemaakt om op te zeggen, en hoe. Dan kom je denk ik een stuk sneller in het vizier. Terug laten storten, krijg je weer een herinnering, boete enz enz. Ik zeg niet dat het helpt om terug te laten storten. Ook niet dat het helpt om wel te betalen, maar het is dan wel op een wat vriendelijke manier. Je begrijpt me vast wel. 

Ik zou het zelf zo niet doen, echt via klachten afdeling van Vodafone en daar kan @Cecilia je vast ook wel mee helpen. 

Farid B.
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels ben ik sinds begin augustus 2x langs een winkel geweest, heb ik 2 telefoongesprekken gevoerd én krijg ik op het forum een antwoord van @Cecilia waar ik eigenlijk niks aan heb.

 

Het is wellicht niet netjes en/of vriendelijk om terug te boeken, maar ik heb altijd netjes betaald, ben trouwe klant en door een fout van Vodafone word ik met kosten opgezadeld. 

 

Ik heb jaren geleden een verzekering afgesloten, honderden euros betaald en toen ik er gebruik van wilde maken, werd me doodleuk verteld dat de verzekering diefstal niet dekte. Geen probleem, dat verlies heb ik geaccepteerd. Dan had ik immers zelf beter moeten informeren.

 

Echter heb ik meteen de verzekering opgezegd, op 3 verschillende momenten en pas de derde keer werd de verzekering daadwerkelijk opgezegd. 

 

Hoeveel tijd en moeite zou ik er dan nog in moeten steken? Een klacht indienen, alsnog betalen en uiteindelijk alsnog aan het kortste eind trekken? Dat risico ga ik niet nemen.

 

Dit is de eerste klacht die ik heb en ik word eigenlijk elke keer afgepoeierd; zowel in de winkel als telefonisch als nu op het forum.

 

Als men met een redelijke oplossing zou komen, zou m'n toon ook niet zo onvriendelijk zijn. Maar er word ook geen alternatief geboden...

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Farid B. een klacht indienen over een toestelverzekering afschrijving is natuurlijk ook niet echt fijn. Een alternatief bieden als er al nee is gezegd, dat is dan ook wel een beetje gek. Want waardoor zou er nu ineens dan wel ja of een andere oplossing moeten komen? 

Omdat ik zie dat er vorige maand contact over is geweest en het op datzelfde moment  een opzegging ingevoerd kunnen worden. Dan was deze maand september niet meer in rekening gebracht en deze klacht ook niet ontstaan. Daarom vergoed ik deze € 10,50 en zie je die als correctie terug. Het abonnement is nu stopgezet naar aanleiding van contact vorige week. 

Voor de meelezers: 

Hoe zeg je een Garant verzekering op? Dan heb je genoeg aan My Vodafone/de Vodafone & Ziggo app en deze 3 stappen: 
1: Log in op My Vodafone/ Vodafone & Ziggo app
2: Ga naar Producten --> Toestel en Sim --> Toestelverzekering opzeggen
3: Accepteer de voorwaarden

Je ontvangt dan een SMS ter bevestiging en is het direct opgezegd. 

Ook op deze pagina vind je deze info terug. 

Farid B.
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens mij suggereerde Energieboy het indienen van een klacht, niet ik. Daarnaast lijkt het toch te werken, want je biedt nu zelf een alternatief door €10,50 te crediteren. Beetje tegenstrijdige comment die je plaatst in een poging om mij toch een beetje de les te lezen of iets dergelijks.

 

Bedankt voor het tientje. Ik vind het prima zo. Zal wel zorgen dat m'n toestel zo snel mogelijk is afbetaald en lekker naar Odidio te gaan. Bijdehand lopen doen zowel online als aan de telefoon doe je maar lekker bij daadwerkelijke wanbetalers. Niet bij klanten die netjes talloze keren aan de bel trekken en met kosten worden opgezadeld en alsnog géén klacht hebben ingediend, maar middels een forum tot een oplossing proberen te komen. 😉

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Het feit dat het niet stopgezet is en je hier melding van maakt is natuurlijk al een klacht. Ik snap je gevoel van tegenstrijdigheid in mijn reactie, want waarom wel vergoeden als dat eerder niet kon? We hebben deze situatie samen doorgenomen en de conclusie getrokken dat er een fout is gemaakt in augustus. Dat op basis van de notities die voor handen zijn. Daar had ik mijn eerste blokje tekst ook op mogen aanpassen en was dit beter overgekomen.

Graag gedaan in ieder geval! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic