Vandaag heb ik ook mijn toestelverzekering opgezegd (ga er vooralsnog) vanuit dat dit correct verwerkt wordt). Reden hiervan is dat mijn telefoon op 12 juli werd gestolen.
Onderstaand ter info voor iedereen die dit ook overkomt. De telefoonverzekering wordt niet automatisch stopgezet terwijl er niets meer te verzekeren valt. Je moet dit dus zelf melden.
Zoals ook in mijn opzegging aan vodafone aangegeven is dit vreemd.
De vermissing van de telefoon is bij u op verschillende manieren gemeld.
- Meteen vanuit vakantieadres om telefoon te blokkeren (12 juli)
- Bij vodafone winkel waar ik bij terugkomst informatie opvroeg over de wijze van melden bij de telefoonverzekering
- Bij vodafone garant bij de schademelding en claim.
Blijkbaar wordt de verzekering niet automatisch stopgezet bij diefstal terwijl er niets meer te verzekeren valt.
Het zou op z’n minst netjes geweest zijn als er een bericht zou komen of dat de medewerkers je er op attenderen dat indien je de verzekering wilt stopzetten je zelf actie moet ondernemen. Tijdens geen van de 3 vermelde contact momenten is dit verteld.
Na de teleurstelling dat de verzekering de claim heeft afgewezen (de kleine lettertjes worden wel heel strikt uitgevoerd) betaal ik dus nu ook nog te lang de premie door voor de verzekering.
Het zou klantvriendelijker zijn als u dit proces op een andere manier zou inrichten in voorkomende gevallen. Wellicht kunt u dit in overweging nemen.
Dus medewerkers kunnen je hier op attenderen of andere mogelijkheden aangeven, bij de afhandeling van de claim kan verwezen worden naar de procedure, of nog beter bij diefstal de verzekering automatisch laten vervallen tenzij de klant hem wil omzetten naar een ander toestel (dit laatste dan aan klant vragen).
Nu wordt er gewerkt op basis van piepsysteem en dit is dus niet echt klantvriendelijk.
Met vriendelijke groet,
Ruud Janssen