ivoM

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzeggen en nummerportering | Waardeloze 'service' van Vodafone

Nadat ik meer als 10 jaar trouw en tevreden klant ben geweest bij Vodafone (en daarvoor Libertel) is mijn mening over Vodafone 180 graden de andere kant op gegaan. Als klant verwacht je uiteraard dat je op de hoogte gehouden wordt van abonnement gerelateerde zaken. Blijkt dat Vodafone het verzuimd had om ruim vooraf aan te geven dat het abonnement af zou lopen. Daarna bleek dat het nieuw aangeboden abonnement niet meer samen kon gaan met een lopend abonnement (gedeelde bel- en internetkosten) waarbij belminuten en data minder werden en de kosten hoger. Om het helemaal af te ronden kon ik ook nog eens flink bijbetalen voor een toestel. Daarop heb ik besloten om het abonnement op te zeggen per eerstvolgende mogelijke datum met behoud van het nummer.
Dus ging ik vol goede moed op zoek naar een andere provider. Uiteindelijk heb ik een andere provider gevonden en zou het nummer per einddatum omgezet worden. En ineens krijg ik bericht dat het nummer meer als een maand later naar de nieuwe provider om kan gaan. Dus maar weer bellen met Vodafone. En daar krijg ik vrolijk te horen dat er totaal niets in het systeem te vinden is dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Dit terwijl ik beide abonnementen op hetzelfde moment heb opgezegd. Vandaag ook nog een poging gedaan om iemand aan de telefoon te spreken te krijgen die mij antwoord kan geven op mijn vragen en ik krijg alleen maar een helpdeskmedewerker aan de lijn die continue het antwoord 'ja' kan geven. Ook het verzoek om een manager te spreken te krijgen was niet mogelijk. Blijkbaar is het ook al ontzettend druk bij de klachtenafhandeling want men heeft tot 10 werkdagen nodig om een klacht te behandelen.

Kortom. Telefonisch opzeggen? NOOIT doen. De gegevens verdwijnen en je krijgt geen bevestiging. Telefonisch contact opnemen met de klantenservice? Kan ik niet aanbevelen. Zeker niet als het een serieuze klacht betreft.
Heb ik het gevoel dat ik serieus genomen ben? Helemaal niet.
Ooit nog klant worden bij Vodafone? Dacht het niet.
Vodafone aanbevelen? Zeker niet meer.

Zolang je klant bent en je betaald is alles in orde. Daarna wordt je totaal niet serieus genomen en gaan ze met je aan de haal.

Wat ik heel erg vreemd vindt is dat je eerst een abonnement moet opzeggen met een opzeg termijn van 3 maanden, voordat je het nummer om kunt zetten naar een nieuwe provider, wat pas kan binnen 2 maanden voor het einde van het lopende contract, dit daarna goedgekeurd wordt en vervolgens geen gegevens meer te vinden te zijn dat je überhaupt opgezegd hebt.

"Power to who?"
6 Reacties 6
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Nou ben ik het met je eens dat er een behoorlijke draai is gemaakt en deel je mening over de 180 graden.
Echter... Vodafone is niet verplicht je te informeren dat je contract (bijna) afloopt. Dit is op ieder willekeurig moment op te vragen via my vodafone. Het zou netjes zijn, maar niet verplicht. En om 5+ miljoen mensen van alle persoonlijke zaken op de hoogte te houden... Dan zouden ze meer bezig zijn met dat dan de rest.
Enfin, wat betreft de nieuwe abonnementen, eens. Er is geen keus en je hebt veel wat je misschien niet nodig hebt (voor mij reden ook verder te zoeken en over te stappen).
Wat betreft zaken telefonisch regelen, vraag altijd de naam! Maar nog beter, regel dit soort zaken of via je nieuwe provider (laat hun middels nummerbehoud de aansluiting opzeggen) of regel dit zelf schriftelijk (optie 1 is beter omdat je toch naar de nieuwe provider moet).
Hoop dat het inmiddels gelukt is? Succes bij de ander 🙂
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey IvoM,


Wat jammer dat je geen geschikt abonnement kon vinden in ons huidige aanbod.

Eigenlijk raden we aan om helemaal niet te annuleren als je je nummer wenst te behouden. Dit om te voorkomen dat je nummer wordt afgesloten voordat het wordt overgenomen door de nieuwe provider en je je nummer dus kwijt bent.
Heb je een particulier of een zakelijk abonnement? Particuliere abonnementen hebben namelijk een opzegtermijn van 1 maand. Dat valt dus ruim binnen de 2 maanden die je hebt voor de nummerbehoud-aanvraag.
Jouw nieuwe provider regelt de overname van je nummer, van de aanvraag tot de wijziging van het netwerk. Heb je al contact met hen gehad?
ivoM
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is het dus een zakelijk abonnement en daarmee dus een opzegtermijn van 3 maanden. Voordat ik de stap heb genomen om een andere provider te zoeken heb ik zeer veelvuldig contact gehad met klantenservice en met de afdeling loyalty. Ik kreeg diverse malen verschillende zaken te horen. Ook nadat ik de stap heb genomen en een andere provider heb gevonden kreeg ik op een gegeven moment te horen dat ik mijn zakelijk abonnement eerst moest omzetten naar een particulier abonnement bij Vodafone voordat ik nummerbehoud kon aanvragen. Dit omdat de tenaamstelling af zou wijken. Een advies van een medewerker bij de afdeling loyalty gaf dit advies notabene. Doordat ik zelf maar verder ben gaan zoeken kwam ik er achter dat dit klinklare onzin was en ik zelf de tenaamstelling in myvodafone kon aanpassen. In mijn optiek zijn er medewerkers die niet op de hoogte zijn van bepaalde procedures en in plaats van toegeven dat ze de kennis zelf niet hebben, liever een verhaaltje vertellen als iemand erbij te halen die wel kennis van zaken heeft.
ivoM
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het eens dat Vodafone het niet verplicht is, maar in de ruim 15 jaar dat ik klant ben geweest, ben ik niet anders gewend als dat ik ruim bijtijds benaderd werd. Voor mij heette dat 'Service'. Ook is er niemand geweest die mij erop atent heeft gemaakt dat ik in principe niet had hoeven opzeggen en dat de nieuwe provider dit zou regelen. Ook dit valt bij mij onder de categorie 'Service' die ver te zoeken is. En indien de medewerkers die ik allemaal gesproken heb, mij dit niet hebben verteld omdat zij dit zelf mogelijk niet wisten zou voor mij een duidelijke aanwijzing kunnen zijn dat deze mensen niet de juiste competenties hebben.
Gelukkig heb ik een andere provider gevonden die mij met open armen heeft ontvangen en een vele malen beter aanbod heeft kunnen doen. 5x zoveel data, ruim 2x zoveel belminuten en geen bijbetaling op het toestel van mijn keuze (150 euro bij vodafone bijbetalen) voor 3,50 per maand meer. (BTW meegerekend).

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als zakelijke klant heb je inderdaad een opzegtermijn van 3 maanden.

Ik moet toegeven, als ik jouw verhaal hoor, dat het communicatief inderdaad niet zo mooi verlopen is. Sorry daarvoor.
Gelukkig zit je nu op een plek waar je je comfortabeler voelt. (maar nog steeds jammer dat je weg bent)
Germaantje84

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben het ook eens met de andere gebruikers!

Libertel wás de provider, Vodafone heeft de status wat Libertel had opgebouwd gewoon ten gronde gebracht door internationale kapitalisten!

Erg jammer, en gek vinden dat de andere provioders blijven groeien!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic