@hardcorebkom Ik snap je frustratie over het bedrag, maar Vodafone is niet verantwoordelijk voor het feit dat je telefoon meer internet heeft gebruikt dan je oorspronkelijk dacht. Wij kunnen er immers niks aan doen dat niet alleen WhatsApp verbinding maakt met internet, maar dat alle apps dat doen. Dit is ook afhankelijk van de instellingen die je zelf in je toestel kunt aanpassen.
In het buitenland werkt je telefoon hetzelfde als in Nederland. Je telefoon maakt automatisch verbinding met verschillende apps, anders zou je bijvoorbeeld ook niet automatisch WhatsApp of Facebook berichten binnen krijgen. In het buitenland gebeurt dit dus ook. Als voorbeeld: Zodra je internet aanzet zal je telefoon automatisch gaan zoeken of je misschien door iemand bent 'getagd' of dat iemand je in een Facebook bericht heeft vernoemd. Ook wordt in sommige gevallen je e-mail automatisch binnengehaald en wordt er dus gezocht of je misschien mails hebt ontvangen.
Tevens is het zo dat wij klanten beschermen tegen hoge kosten voor internet in het buitenland. De datalimiet staat standaard op €60,50 wat betekent dat de kosten buiten je bundel niet hoger kunnen oplopen dan dit bedrag. Aangezien je aangeeft dat de kosten buiten je bundel zijn opgelopen tot €150 betekent dit dat de datalimiet is uitgeschakeld. Je kunt bij onze klantenservice navragen hoe dit kan.