hardcorebkom

Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Opzeggen contract Vodafone Red

Hallo,

Ik ben al een aantal jaar klant bij Vodafone, afgelopen mei heb ik een nieuw 2-jarig contract afgesloten.
Ik ben 4 weken geleden met vakantie geweest, en af en toe op mijn whatsapp gekeken via Roaming.
Nu heb ik achteraf bij kosten buiten tegoed rond de:€ 150,- staan.
Ik heb al contact gehad met een medewerker van Vodafone en die kon mij alleen vertellen dat wanneer je je roaming tijdelijk activeert er verschllende apps ook 'online' komen zoals facebook.
Ik vindt dit ronduit belachelijk dat ze mij niet meer informatie kon geven, het was meer een 'zoek het maar uit' antwoord.
Ik heb al jarenlang een contract bij Vodafone maar nu ben ik er toch echt klaar mee, € 150,- voor een beetje whatsapp gebruik.
Is er een mogelijkheid tot eerdere opzegging?

Met vriendelijke groet,

Bryan van de Hoef
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@hardcorebkom

Ik snap je frustratie over het bedrag, maar Vodafone is niet verantwoordelijk voor het feit dat je telefoon meer internet heeft gebruikt dan je oorspronkelijk dacht. Wij kunnen er immers niks aan doen dat niet alleen WhatsApp verbinding maakt met internet, maar dat alle apps dat doen. Dit is ook afhankelijk van de instellingen die je zelf in je toestel kunt aanpassen.

In het buitenland werkt je telefoon hetzelfde als in Nederland. Je telefoon maakt automatisch verbinding met verschillende apps, anders zou je bijvoorbeeld ook niet automatisch WhatsApp of Facebook berichten binnen krijgen. In het buitenland gebeurt dit dus ook. Als voorbeeld: Zodra je internet aanzet zal je telefoon automatisch gaan zoeken of je misschien door iemand bent 'getagd' of dat iemand je in een Facebook bericht heeft vernoemd. Ook wordt in sommige gevallen je e-mail automatisch binnengehaald en wordt er dus gezocht of je misschien mails hebt ontvangen.

Tevens is het zo dat wij klanten beschermen tegen hoge kosten voor internet in het buitenland. De datalimiet staat standaard op €60,50 wat betekent dat de kosten buiten je bundel niet hoger kunnen oplopen dan dit bedrag. Aangezien je aangeeft dat de kosten buiten je bundel zijn opgelopen tot €150 betekent dit dat de datalimiet is uitgeschakeld. Je kunt bij onze klantenservice navragen hoe dit kan.
hardcorebkom
topicstarter
Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja maar dan nog, ik heb zoveel klachten voorbij zien komen over dataverbruik wat niet klopt, dus ik heb nog vrij weinig zin om verder met jullie te gaan.. € 150,- euro voor een student zoals ik, is nogal veel geld.
Als jullie niks kunnen doen qua compensatie dan zou ik graag mijn contract willen ontbinden of uitdienen (dus overstappen naar een andere provider) als er veel kosten aan het ontbinden vast zitten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @hardcorebkom,

Ik raad je in ieder geval aan om bij onze klantenservice na te vragen of je datalimiet inderdaad was uitgeschakeld en of eventuele notificaties sms'jes van toepassing waren. Hopelijk dat er nog iets mogelijk is en je bij ons klant kunt blijven, ik kan dit niet beloven. Het Forum is voor en door klanten, individuele klachten kunnen hier niet worden nagekeken. Het topic zal daarom ook worden gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic