DaVinci-

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegen sim only, maar hudige nummer meenemen.

Beste VF Members,

Ik ben voornemens om mijn huidige sim only abonnement op te zeggen, daar ik sinds vorig jaar contractvrij ben.
Echter wil ik wel mijn huidige nummer meenemen en bij VF aangesloten blijven.

Mijn idee was om het sim only abbonemt op te zeggen, nieuw abonnement met toestel te nemen en daarbij gelijk vermelden dat ik mijn huidige nummer wi meenemen.

Komt het op de hierboven beschreven manier goed?

Groet.
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo DaVinci-

Bij de aanvraag van je nieuwe abonnement-met-smartphone moet je enkele vragen over nummerbehoud invullen. Het gaat dan om de wensdatum waarop jouw huidige nul-zes-nummer overgezet moet worden naar het Netwerk van Vodafone. En het gaat om het SIM-kaartnummer (van 19 cijfers) van je huidige SIM-ONLY-abonnement. Als je dat allemaal correct invult, dan gaat het helemaal goed komen.

Informeer nog wel bij je huidige telecom-provider op welke datum zij jouw nul-zes-nummer willen vrijgeven voor nummer-overdracht. Ik vermoed dat jij toch nog een opzegtermijn van 30 dagen hebt. Zelfs al denk jij nu contractvrij te zijn. Die opzegtermijn geldt altijd. En is wettelijk vastgelegd. Dus ik vermoed dat jij pas over 30 dagen kunt overstappen met nummerbehoud !!! Indien Vodafone jouw huidige telecom-provider is, dan is die opzegtermijn natuurlijk niet van toepassing.

Bedankt voor het toekennen van een kudo aan dit antwoord.

Succes !

Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DaVinci-

Als je nu geen Sim-Only abonnement meer wilt maar een abonnement met toestel hoef je helemaal niet op te zeggen. Je kunt je abonnement dan gewoon verlengen en daarbij een nieuw toestel uitkiezen. 😄 Als je contractvrij bent kan dat gewoon! Je nieuwe abonnement (met toestel) gaat dan meteen in.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic