Abbyroza

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opwaarderen via laptop niet mogelijk

Is men er zich bij Vodafone van bewust dat het opwaarderen van een prepaid kaart niet lukt via een laptop zoals de Macbook van Apple, met Azerty-klavier (zoals in gebruik in België)? Het blijkt telkens weer onmogelijk om het telefoonnummer in te geven in het daartoe bestemde vakje. De cijfertoetsen worden door uw server niet herkend, alleen de onderkast-tekens (uitroepteken, accenten,...) van het Azerty-klavier worden aangenomen. Geen enkel cijfer van het Azerty-toetsenbord wordt dus geregistreerd. Opwaarderen is dus alleen mogelijk via een iPad of iPhone. Zelfs ook als er een apart toetsenbord op de iPad wordt aangesloten, dan herkent uw server ook de cijfer-ingave niet. Een probleem dat u zeker al klanten heeft gekost...
 
Ik heb ook vandaag zelf nog de test gedaan, en weer bleek het niet te werken. Dan maar via de iPad, waar het wel gaat. 
6 Reacties 6
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Abbyroza, dit was bij mij persoonlijk nog niet bekend. Dus kortom; het intoetsen van een cijfer in combinatie met de Shift toets werkt niet? Probeer eens een andere browser zoals Firefox, Chrome etc. Ik hoor het graag van je.
Abbyroza
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt, een cijfer intoetsen met de Shift-toets werkt niet. Noch op de Macbook, noch op het bluetooth klavier dat aan de iPad is gekoppeld. Ik ben nu op toer met de boot, maar thuis wil ik wel eens een andere browser installeren om te zien of dat werkt. Het zou in ieder geval natuurlijk handiger zijn als ik gewoon Safari kan blijven gebruiken. 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bedankt voor de info Abbyroza, ik heb het doorgezet voor onderzoek. Hopelijk wordt het snel aangepast.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Abbyroza,

Het is helaas niet mogelijk dit op korte termijn aan te laten passen. In de tussentijd kun je eventueel wel proberen de instellingen van je toetsenbord te wijzigen via: Start - Configuratiescherm - Klok - Taal of regio - Toetsenbord. Wellicht dat het hierdoor wel werkt.

Indien dat ook niet werkt kun je eens proberen de cijfers te kopiëren en te plakken. Als het goed is hoort dit wel te werken.

We horen de bevindingen graag van je. Succes!
Abbyroza
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uit uw uitleg concludeer ik dat er bij het opmaken van de pagina, waarop de gegevens dienen te worden ingevuld, helemaal geen rekening is gehouden met het feit dat er buiten QUERTY-toetsenborden, zoals die in Nederland gebruikelijk zijn, ook nog andere types van toetsenborden bestaan in de wereld. In Vlaanderen, bijvoorbeeld, worden alleen AZERTY-toetsenborden verkocht en gebruikt. Vodafone is dus blijkbaar onwetend van dit bestaan. Of erger: er is bij het opmaken besloten alleen rekening te houden met de domestic market. In beide gevallen is dit toch ronduit hallucinant voor een internationaal bedrijf! 
 
Dat u er er nog aan toevoegt dat 'het helaas niet mogelijk is dit op korte termijn aan te laten passen' maakt de zaak alleen maar erger. Het kan toch geen IT-huzarenstuk zijn om deze wijziging door te voeren? 
 
Dat u bovendien suggereert dat alle buitenlandse klanten met een niet-QUERTY-toetsenbord hun basis-instellingen dan maar iedere keer moeten veranderen als ze een opwaardering van hun prepaid-kaart willen doen, tart helemààl alle verbeelding. Hoe klant-onvriendelijk kan Vodafone nog worden?
 
In een tijdperk waarin de mens een voertuig op Mars tot op de centimeter nauwkeurig kan besturen, is dit van een onvoorstelbare klunzigheid. De volgende keer dat ik wil opwaarderen, verwacht ik dat het werkt. Mét mijn AZERTY-toestenbord.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Abbyroza,

Ik kan begrijpen dat dit vervelend is. Zoals mijn collega al heeft aangeven kunnen we dit probleem niet op korte termijn oplossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic